چاپ مطلب چاپ مطلب

محمد یاری اظهار کرد: بخش عمده‌ معضلات در جامعه، ناشی از ندانم‌کاری، بی‌تدبیری و ناکارآمدی برخی مدیران میانی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده‌ای از معضلاتی که در جامعه داریم، ناشی از ندانم کاری، بی‌تدبیری و ناکارآمدی برخی مدیران میانی است.

همای خبر به نقل از ایلنا، «حسن محمدیاری» عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مسئولان بارها اعلام کرده‌اند که صف اغتشاشگران از معترضان جداست، چه راهکاری می‌توان ارائه کرد تا گفت‌وگو بین دولت و معترضان شکل بگیرد، گفت: در اصول مترقی قانون اساسی، اعتراض مسالمت‌آمیز را قانونگذار و مقنن پیش بینی کرده است. همین بحث در مجلس هم مطرح شد تا ساز و کاری برای عملیاتی شدن اصولی تعریف شود که به دنبال آن فضای باز و بستری برای اعتراضات و منویات مردم فراهم شود، منت‌ها من فکر می‌کنم باید آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از معضلاتی که در جامعه داریم ناشی از ندانم کاری، بی‌تدبیری و ناکارآمدی برخی مدیران میانی است، اما نمی‌دانم چرا نمی‌خواهیم این موضوع را قبول کنیم و بپذیریم. ما در مجلس برای شنیدن صدای معترضان باید دست به کار شده و بتوانیم یک ساز و کاری را مانند همه جای دنیا تعریف کنیم. البته معتقدم برای آن‌هایی که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند، بستر لازم را فراهم کرده‌ایم. اگر شرایط برای اعتراض کسی که معترض واقعی باشد، فراهم بود، دیگر زمینه‌ای فراهم نمی‌شد تا اغتشاشگر و معاند دست به تخریب بزند و متعرض جان انسان‌ها شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این از مواردی است که متاسفانه نتوانسته‌ایم درست عمل کنیم، اما من فکر می‌کنم جوان‌ها امروز بیشترین مراجعات و نارضایتی‌شان در حوزه کار و اشتغال است و ما نتوانسته‌ایم برای این‌ها بستر کار را فراهم کنیم. لازمه این کار این است که همانطور که در نطق اخیرم در مجلس گفتم باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و جلوی موازی کاری‌ها گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه‌های بسته منجر به واپس‌گرایی می‌شود، گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌آیند تا بتوانند بستر را برای کار و اشتغال فراهم کنند، اما ما این‌ها را ناامید و دلزده می‌کنیم و این‌ها فراری داده می‌شوند، لذا همه این‌ها دست به دست هم داده و ما شاهد این شرایط هستیم.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: الان هم باید فضای بازی را برای اعتراض ایجاد کنیم و همچنین خطی را برای تفاوت بین معترضان و معاندین تعریف کرده و در منظر مردم قرار دهیم.

محمدیاری درباره گفت‌وگو با معترضان گفت: این ایده را سخنگوی دولت هم مطرح کرده بود و نباید در این زمینه تعلل صورت بگیرد. باید حرفی را که می‌زنیم عملیاتی کرده و خروجی آن را در جامعه ببینیم. با توجه به اینکه من در میان مردم و جوانان هستم عمده سوالات آن‌ها ناظر بر همین مسئله است که چرا این باب گفتگو باز نمی‌شود و چه زمانی قرار است مطالبات جوانان به گوش مسئولان برسد و پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم هم مجلس باید قدم جلو بگذارد و هم دولت و هم کسانی که در جامعه تاثیرگذار هستند از جمله اصحاب رسانه و افرادی که جزو نخبگان جامعه هستند باید ورود کنند و این موضوع عملیاتی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ساز و کار قانونی این گفت‌وگو باید پیش بینی شود. هر قانونی برای خود نیاز به یک آیین نامه اجرایی دارد ما باید آیین نامه اجرایی و سازو کار و چارچوب‌های آن را تعیین کنیم و در حال حاضر دیگر غفلت جایز نیست و هر چه زودتر باید اقدام کنیم. معمولا مسئولان زمانی که یک اتفاقی می‌افتد یا حادثه‌ای رخ می‌دهد تازه چاره‌جویی می‌کنند تا راهکاری پیدا کنند، در حالی که باید در یک فضای آرام و توام با طمانینه از قبل به فکر اتفاقاتی که ممکن است در آینده رخ دهد و چالش‌هایی را ایجاد کند باشند و برای آن ساز و کاری را تعریف کنند و امیدوارم این امر محقق شود.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …