چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس: راه‌آهن رشت ـ ساری اجرایی شود

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس بر تکمیل سریع‌تر راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا تاکید کرد و گفت: به دنبال اجرایی شدن راه‌آهن رشت ـ ساری ـ گرگان هستیم.

 

ایرج ندیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان و استاندار گیلان با رئیس جمهور اظهار کرد: مکاتبه به منظور دیدار با وزرا و رئیس جمهور از چند ماه گذشته توسط مجمع نمایندگان گیلان انجام شده بود و این امر فرصتی برای دسترسی بهمسئولان به منظور بیان مشکلات مردم است.

وی دیدار با رئیس جمهور را فرصتی برای تبادل اطلاعات عنوان کرد و افزود: دیدار با مسئولان می‌تواند در تصمیم‌سازی‌ها تاثیرگذار باشد و هم‌اندیشی ایجاد شود.

ندیمی، مذاکره و مکاتبه را در نتیجه‌بخش بودن موضوع‌ها حائز اهمیت خواند و بیان کرد: اگر مذاکره نتیجه‌بخش نباشد به مرافعه، تذکر، پرسش و استیضاح کشیده می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه فعالیت دولت جدید تازه آغاز شده است، تصریح کرد: بودجه سال ۹۳ در مجلس در حال بررسی است و حداقل باید چهار سال با این دولت همکاری داشته باشیم.

وی به تأکید رئیس جمهور مبنی بر پیگیری مطالبات مردم اشاره کرد و یادآور شد: نمایندگان زبان گویای مردم هستند و مشکلات را بیان می‌کنند.

ندیمی، گیلان را استانی کشاورزی خواند و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از جامعه بزرگ گیلان روستایی هستند و شهرها نیز با روستاها سروکار دارند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، پرداخت نکردن تسهیلات توسط بانک‌ها را از مشکلات کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: بانک‌ها به دلیل بدهی کشاورزان از پرداخت تسهیلات دوباره به کشاورزان خودداری می‌کنند.

وی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی را از جمله خواسته‌های کشاورزان ذکر کرد و افزود: آب از موضوع‌های مهم در بخش کشاورزی است و تکمیل سدهای در حال احداث اهمیت دارد.

ندیمی با تأکید بر ساماندهی و احیای چای و ابریشم، خاطرنشان کرد: کشاورزی و تجارت باید در کنار همدیگر دیده شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، خواستار توجه به مناطق آزاد و ویژه در گیلان شد و بیان کرد: اجازه توسعه منطقه آزاد انزلی باید داده شود تا سرمایه‌گذار فرصت سرمایه‌گذاری را داشته باشد.

وی، بررسی سایت نفتی سردار جنگل دریای خزر، زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌آهن را از دیگر موضوع‌های مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور عنوان کرد.

ندیمی، تکمیل سریع‌تر راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا را از خواسته‌های مجمع نمایندگان گیلان از رئیس جمهور خواند و تصریح کرد: به دنبال اجرایی شدن راه‌آهن رشت ـ ساری و رشت ـ ساری ـ گرگان هستیم.

* تقدیم ۵۰ نامه به رئیس جمهور

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از تقدیم ۵۰ نامه به رئیس جمهور خبر داد و یادآور شد: ۱۲ نماینده حاضر در جلسه مطالب خود را به رئیس جمهور اعلام کردند.

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …

One comment

  1. در همین جا جا دارد از زحمات بی شائبه و شبانه روزی نماینده محترم لاهیجان و سیاهکل و رودبنه و دیلمان کمال تشکر و قدر دانی را بنمایم
    دست مریضاد
    خسته نباشی