چاپ مطلب چاپ مطلب

واکنش معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی به مرگ مهلای ۱۴ ماهه؛ پزشک معالج بدشانس بوده است!

همای گیلان: پس از انتشار اخبار در خصوص مرگ یک کودک ۱۴ ماهه آستانه ای به دلیل تب ، جلال خیرخواه، معاونت درمان علوم پزشکی گیلان در این خصوص گفت: نمیشود به یقین گفت که پزشک صددرصد مقصر است، پزشک عمومی در بیرون از بیمارستان این کودک را معاینه کرده بود و با توجه به اینکه در بیمارستان تخت نداشته این کودک را به همراه نامه ای جهت معرفی و نه درمان به بیمارستان معرفی کرد. درصد کمی از اسهال و استفراغ ها وجود دارند که کودک را از ساعت های اولیه به سمت تشنج و کما میبرند و در واقع باید گفت که این از بدشانسی های پزشک بوده که چنین مورد نادری به وی مراجعه کرده است!

وی ادامه داد: عموما بیماران اسهال و استفراغ که به بیمارستان مراجعه میکنند پزشکان با تجویز آنتی بیوتیک و پیگیری درمان در روز بعد به درمان بیماران می پردازند اما این مورد بسیار نادر بوده و بعدها باز باید بررسی شود.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: اینگونه نیست که بگوییم پزشک خاطی بوده، پزشکان عمومی ما واقعا زحمت میکشند و حیف است که بخواهیم بدین شکل فضای روانی آنها را بهم بریزیم. این پزشکان با دستمزدهای بسیار ناچیز و بی خوابی های بسیار زیاد با روی گشاده با بیماران و همراهان آنها برخورد میکنند.

خیرخواه با اشاره به فوت ناگهانی مجری تلویزیونی در هنگام اجرای زنده اظهار داشت: آیا در چنین قضیه ای می شود کسی را مقصر دانست؟! برخی بیماری ها به صورت بسیار نادر اتفاق می افتند و اگر قرار باشد بدون کارشناسی چنین برخورد سنگینی با پزشک داشته باشیم، مشکلات عدیده ای پیش خواهد آمد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در مورد کودک صومعه سرایی گفتند که سوختگی، سوختگی! آیا واقعا سوختگی بود؟ یک سندروم نادر بود که متاسفانه شایعه شد که سوختگی وجود داشته و هزار حرف در این خصوص گفته شد. اما آنچه که مهم است، موضوع کارشناسی پزشکی است، ما باید به نتیجه ی قطعی برسیم تا بتوانیم موضوع را رسانه ای کنیم.

جلال خیرخواه اذعان کرد: ما باید کاملا مسائل را کارشناسی کنیم، این مورد نیز یک اتفاق مشابه با کودک صومعه سرایی است، اتفاقی نادر که موجب تشنج و کما می شود.

وی در پایان تصریح کرد: این مورد در حال حاضر در حال بررسی است، اما آنچه که اکنون بنده و همکارانمان در مورد آن به نتیجه رسیده ایم، وجود یک مورد مشابه نسبت به نمونه کودک صومعه سرایی است که در واقع واکنش بدن به یک نوع عفونت می باشد که البته پرونده ی این مورد به نظام پزشکی ارجاع داده شده است و روال کار قانونی آنها حدود یک یا دو ماه طول میکشد تا جواب قطعی داده شود.//خزر

برای عضویت در کانال خبری همای گیلان کلیک کنید

About سردبیر

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …