چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: اطلاعات سرشماری کشاورزی در میزان و پرداخت یارانه تأثیر ندارد

همای گیلان:استاندار گیلان با تأکید بر اینکه آمار کشاورزان صرفاً برای مرکز آمار است و به صورت محرمانه باقی می‌ماند، گفت: اطلاعات ارائه شده توسط کشاورزان در میزان و پرداخت یارانه آنها تأثیر ندارد.
خبرگزاری فارس: اطلاعات سرشماری کشاورزی در میزان و پرداخت یارانه تأثیر ندارد

، محمدعلی نجفی ظهر امروز در مراسم آغاز سرشماری عمومی کشاورزی اجرای طرح سرشماری در کشور را اقدامی ضروری دانست.

وی برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری مناسب برای رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی مورد نیاز بخش کشاورزی را ضرورت خواند و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های دقیق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ساماندهی بهتر بخش کشاورزی در گرو داشتن اطلاعات درست و به‌روز است.

استاندار گیلان خوداظهاری در آمارگیری و سرشماری را مهم دانست و تصریح کرد: اطلاعات درست مبنای تصمیم‌گیری درست است بنابراین  از کشاورزان می‌خواهیم با ارائه اطلاعات دقیق به موفقیت این سرشماری کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمار کشاورزان صرفاً برای مرکز آمار است و به صورت محرمانه باقی می‌ماند، خواستار همکاری تمام دست‌اندرکاران در این زمینه شد و خاطرنشان کرد: اطلاعات ارائه شده توسط کشاورزان در میزان و پرداخت یارانه آنها تاثیر ندارد.

نجفی در ادامه با اشاره به وضعیت واردات بی‌رویه برنج گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم دست‌اندرکاران برنج را متقاعد کنیم که میزان زیرکشت، تولید و نیاز به برنج کشور به چه صورت است.

وی با بیان اینکه دولت باید جلوی واردات برنج را بگیرد، افزود: برای حمایت از تولید و کشاورزان دولت باید کنترل واردات برنج را در دست بگیرد و برنج را توافقی از کشاورزان خریداری کند. به گزارش فارس، چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور در گیلان با قرائت فرمان رئیس جمهوری از سوی استاندار آغاز شد.

رئیس جمهور در اجرای ماده ۴ قانون مرکز آمار ایران و با استناد به قانون بودجه سال ۹۳، مرکز آمار ایران را موظف به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی کرد.

اجرای سرشماری کشاورزی در گیلان توسط ۶۵۴ نفر انجام می‌شود که از این تعداد ۳۲۳ نفر آمارگیر و بومی شهرستان‌ها هستند.

این مأموران با لباس فرم، تبلت و کارت شناسایی رسمی مرکز آمار ایران به روستاها و شهرها مراجعه می‌کنند و تهیه چارچوب آماری برای طرح‌های نمونه‌گیری بین سرشماری‌ها و تهیه اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی کوچک آبادی‌ها از مهم‌ترین اهداف اجرای سرشماری است.

براساس اطلاعات این سرشماری امکان برنامه‌ریزی مناسب با توانمندی‌های آبادی‌ها و شهرستان‌ها را فراهم می‌کند.

در این سرشماری عمومی کشاورزی با شمارش تمام واحدهای تولیدی کشاورزی و اطلاعات همه آنها ثبت می‌شود و مأموران آموزش‌دیده سرشماری با بهره‌برداران کشاورزی مصاحبه و اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کنند.

سرشماری عمومی کشاورزی در گیلان از پنجم مهر تا ۱۸ آبان اجرا می‌شود.

– See more at: hiip://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930705001171#sthash.mQJx6QWo.dpuf

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …