چاپ مطلب چاپ مطلب

بمنظور رسیدگی به درخواست ها،مسائل و مشکلات انجام شد؛ دیدار مردمی فرماندار شهرستان رودسر با اهالی روستای احمدآباد


وارسته بهدانی در دیدار خود با مردم اهالی احمدآباد رودسر به تقویت ساختار روستائی بعنوان دستور کار دولت تدبیر و امید تاکید کرده و از توزیع عادلانه اعتبارات در برنامه کاری خود در شهرستان رودسر خبر داد .

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری رودسر وارسته بهدانی فرماندار شهرستان رودسر بهمراه معاون سیاسی اجتماعی ، بخشدار مرکزی، شهردا و ریاست شورای شهر رودسر و تعدادی از روسای ادارات این شهرستان با حضور در مسجد روستای احمدآباد، ضمن دیدار و گفتگو با مردم این روستا ، از نزدیک با مسائل ، مشکلات و خواسته های آنان آشنا شدند .

در ابتدای این نشست صمیمی گزارشی از اقدامات عمرانی و خدماتی صورت گرفته در طی سال گذشته در این روستا توسط معتمد مردم در مسجد روستا بیان گردید .

سپس کمبودها ، درخواست ها و مشکلات موجود توسط اهالی روستا مطرح گردید. وجود آبهای سطحی ، روشنائی معابر اصلی و فرعی روستا ، نداشتن آسفالت کوچه ها بازنگری در طرح هادی ، عدم دریافت تغییر کاربری ها بخشی از این موارد مطرح شده بود .

در ادامه تنی چند از روسای ادارات و دستگاههای خدمات رسان به پاسخگوئی به سوالات طرح شده پرداختند .

فرماندار شهرستان رودسر در جمع بندی این نشست در سخنانی به شفافیت پاسخگویی مسئولین به مردم اشاره کرد و گفت : مردم انتطار زیادی ندارند و نیاز دارند با آنان صادقانه برخورد شود تا بتوانند مشکلاتشان را بهتر و در بازده زمانی کمتری مرتفع سازند

نماینده عالی دولت در شهرستان نگاه ویژه دولت دوازدهم را به روستاها دانست و گفت : این موضوع در میزان اختصاص اعتبارات به روستاها در طی دولت یازدهم ملموس و مشهود بود .

وارسته بهدانی افزود بعد از انقلاب امکانات و خدمات خوبی در روستاها تامین شده اما هر ساله با افزایش جمعیت در روستاها و همچنین شهرها و با عدم بررسی درست و آماده سازی مطلوب زیرساخت ها برای آیندگان مواجه شده ایم و بهمین دلیل با اجرای برخی پروژه ها و خدمات اجرایی که نیاز به طرح های مطالعاتی داشت و انجام نگرفت و غیرکارشناسی به پیش رفت نتوانسته ایم جواب درستی دریافت کنیم .

وی در ادامه گفت : مسئولین وظیفه دارند درد دل و مشکلات مردم را از نزدیک بشنوند و بصورت زیربنایی و براساس یک چارچوب در جهت رفع آن حرکت کنند و با دسته بندی و اولویت بندی به نتیجه مطلوب دست یابند .

فرماندار رودسر به تقویت ساختار روستائی بعنوان دستور کار دولت تدبیر و امید تاکید کرده و از توزیع عادلانه اعتبارات در برنامه دولت خبر داد و گفت : الحمدلله با درایت ریاست محترم جمهور و توجه و حمایت های استاندار گیلان شرایط رو به رشدی را طی میکنیم که یقینا افق شهرستان رودسر روشن و امیدوارانه تر خواهد بود .

وی خواسته ها و مطالبات مطرح شده را بجا دانسته و اظهار امیدواری کرد در بازده زمانی کوتاه مدت و میان مدت وعده های داده شده عملیاتی و اجرا می گردد .

وارسته بهدانی با تاکید براینکه یکی از برنامه های کاری و اجرایی ام در شهرستان رودسر ظرفیت سنجی و نیازسنجی براساس اولویت هاست افزود : به معاونین فرمانداری و روسای ادارات گفته ام عمده مشکلات شهرستان باید بر اساس طرح مطالعاتی شناسایی و بر همان اساس مورد به مورد هرساله تعدادی را در کمیته برنامه ریزی به جهت خروجی اعتبارات و تخصیص ها برای حل کامل یا حداقل یک دوره طولانی مدت مرتفع گردد.
فرماندار رودسر با اشاره به اهتمام ویژه مسئولین نسبت به مناطق کم برخوردار اظهار کرد : مناطق کم برخوردار و محروم حتی در مناطق و محلات شهری و تازه احداث،جدای حاشیه نشینی ها، که تلاش بر این است، متناسب با موقعیت تصمیم گیری شود باید در اولویت کاری مدیران قرارگیرد و اینطور نشود روستایی و یا حتی شهری از تمام خدمات رفاهی برخوردار باشد و روستایی حتی از مهم ترین خدمات بی بهره باشد .
وی با بیان این مطلب که توزیع عادلانه خدمات باید اساس کار مدیران باشد عنوان کرد : سلسله دیدارها و بازدیدهای نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه خواهد داشت و جز به جز مشکلات مردم مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت تا اعتماد مردم به نظام و دولت فزونی یابد و مردم نیز با اصول کار و میزان خدمات دولت دوازدهم در شهرستان رودسر آشنا شوند .
وارسته اشاره کرد : حفظ حرمت و آبروی مردم از همه موارد بالاتر است و باید بگونه ای رفتار کنیم که همیشه در یاد مردم ماندگار باشیم .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه سنگین مسئولین گفت : مدیران در قطره قطره خون شهیدان مسئولند و باید در مقابل خانواده های شهدا و ایثارگران و مردم وفادار پاسخگو باشیم

وی گفت: با در کنار مردم بودن و شنیدن درد دل های آنان و پیگیری مشکلاتشان شاید بتوانیم تا حدودی رضایت شهدا و قطره خون ریخته شان شرمنده نباشیم و رضایت خانواده هایشان را کسب کنیم .
گفتنی است دیدار فردی و چهره به چهره فرماندار و سایر دستگاهها و ادارات خدمات رسان با مردم از دیگر بخش های این دیدار مردمی بود .
گفته می شود ، پیش از این نشست ، فرماندار بهمراه امام جمعه در منزل شهیدان معین حاضر و با پدر و مادر این شهید بزرگوار دیدار و به گفتگو نشستند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …