چاپ مطلب چاپ مطلب

ترمیم و بازسازی ۲۰ کیلومتر از محور دیلمان – سیاهکل آغاز شد

همای گیلان:محمدرضا نازک کار عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بهسازی و روکش این مسیر با استفاده از دستگاه تثبیت و بازیافت سرد آسفالت انجام می گیرد که در آن ۲۵ الی ۳۰ سانتیمتر از آسفالت و زیرسازی مسیر، تراشیده و سپس با سیمان، قیر و یا آهک تثبیت می شود.

ImageThumb2

وی افزود: برای تسریع در اجرای عملیات و کاهش زمان گیرش بتون در نظر است از مواد افزودنی که توجیه اقتصادی داشته باشد، استفاده کنیم.

نازک کار تهیه مصالح اولیه را از مهمترین دغدغه های راهسازی عنوان کرد و گفت: بدلیل محدودیت های مصالح راهسازی استفاده از روش تثبیت و بازیافت آسفالت بسیار قابل ملاحظه است و قرار است سیمان مورد استفاده در اجرای این عملیات توسط کارخانه سیمان دیلمان تامین شود.

مدیر ساخت و توسعه راه های گیلان با اشاره به مدت اجرای این پروژه گفت: بطور متوسط روزانه ۵۰۰ متر برای اجرای عملیات برنامه ریزی شده و در صورت فراهم آمدن شرایط لازم و رفع مشکلات ترافیکی، اجرای این پروژه ۴۵ روزه به اتمام می رسد و پس از تثبیت و روکش آسفالت مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت این محور گفت: به دلیل توریستی بودن منطقه و همچنین تردد ماشین آلات سنگین کارخانه سیمان دیلمان انجام عملیات همزمان با عبور ترافیک انجام می گیرد.

نازک کار هزینه اجرای عملیات را ۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۰ کیلومتر از مسیر ۴۵ کیلومتری دیلمان – سیاهکل که عمده ترین خرابی ها را شامل می شود، در شرف انجام بازسازی و روکش آسفالت است و پیش از این پنج کیلومتر از این مسیر بازسازی و روکش شده بود.

About

Check Also

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در چوبر

مدیر کل شیلات گیلان خبر داد رهاسازی بیش از دومیلیون قطعه بچه ماهی سفید در …