چاپ مطلب چاپ مطلب

سی ان ان: روسیه طرح حمله نظامی به عربستان و قطر را آماده کرد

یک شبکه تلویزیونی آمریکا اعلام کرد: مقام عالی رتبه ارتش روسیه از آماده بودن طرح حمله نظامی کشورش به پایتخت های عربستان سعودی و قطر خبرداد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری سی ان ان؛ درپی شدت یافتن دامنه تنش‌ها بین روسیه و عربستان سعودی بر سر موضوع سوریه و بالا رفاتن سطح اتهامات متبادل شده بین این دو کشور در رابطه با حوادث تروریستی روی داده در روسیه، یک مسئول عالی رتبه در پدافند هوایی ارتش روسیه اعلام کرد: مسکو طرح های لازم برای اقدام نظامی ضد “ریاض” و “دوحه” را آماده کرده است.

اگر چه روابط بین روسیه و عربستان سعودی از زمان شکل گیری مجددش از سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ تا به امروز فراز و نشیب های بسیاری به خود دیده است، اما هم اکنون این روابط به اوج وخامت خود رسیده است.

وخامت اوضاع جاری بین روسیه و عربستان سعودی به حدی زیاد شده است که در جریان سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به ریاض و دیدارش با شاهزاده سعود الفیصل وزیر خارجه این کشور در دیداری که بین این دو مقام صورت گرفت طرف سعودی بارها روسیه را به طرفداری از نظام سوریه و دست داشتن مسکو در آن چه ریاض آن را قتل عام مردم سوریه خوانده متهم کرد.

از سوی دیگر و درپی این اوضاع پر تنش میان روسیه و عربستان سعودی سخنگوی رسمی وزارت خارجه مسکو اعلام کرد: روسیه عربستان سعودی را به عنوان حامی تروریسم و گروه های تروریستی می شناسد.

About

Check Also

تا سال ۱۴۲۰ به بحران آبی وارد خواهیم شد

تا سال ۱۴۲۰ به بحران آبی وارد خواهیم شد رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی: 🔹در …