چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان گیلان در جلسه معارفه رئیس این نمایندگی در شهرستان سیاهکل:مهمترین هنرمندان گیلان از حوزه شهرستان سیاهکل هستند

اختصاصی همای گیلان:مدیر کل  میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان گیلان هدف از حضور خود را بررسی موضوعات مربوط به این حوزه ونیز معرفی رئیس جدید این نمایندگی در شهرستان سیاهکل خواندوگفت شهرستان سیاهکل حائز ویژگی های است که می تواند رتبه تعیین کننده ای در استان داشته باشد اما متاسفانه نتوانسته ایم از همه مواهب گردشگری از این شهرستان بهرمند شویم .

SAM_1081

مهندس علیزاده اضافه کرد:آنچه در الویت برنامه ها ی ما قرار داردایجاد سرمایه گذاری وتامین خدمات است که رضایت گردشگران را در پی خواهد داشت.

حرکت شهرستان به سوی توسعه مرهون شناسایی منابع اقتصادی است ودر این خصوص در کنار هم قرار گرفتن همه دستگاه ها وهمکاری آنها الزامی است تا سرمایه گذاران به راحتی وسهل الوصول به نتیجه برسند.

وی خاطر نشان کرد:خوشبختانه وجود فرماندار مدبر ونماینده پر تلاش( که پیگیر موضوعات می باشند وموجب انگیزه مضاعف ما می شود) موجب شده تا اقدامات خوبی در بخش زیر ساختها انجام شود.

وی ادامه داد:راه دسترسی به دیلمان وتامین برق وگاز به عنوان یک زیر ساخت مدنظر توسعه گردشگری است لذا شناسایی حلقه مفقوده وتامین آنها از الویت های کارشتاسی این اداره کل است.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان گیلان اظهار داشت: بخشی از کارهای اداره کل در زمینه میراث فرهنگی است که جز افتخارات ما به حساب می آید که باید در حفظ ونگهداری آن تلاش نماییم.

علیزاده اذعان داشت:افتتاح جاده سراوان به سیاهکل موجب سرازیر شدن مسافر به این شهرستان خواهد شد لذا ما باید از هم اکنون به فکر خدمات رسانی باشیم.

 وی یادآور شد در حوزه مکانیزمها ی حمایتی ،بانکها باید انواع واقسام شاخص ها را برای سرمایه گذاری فراهم نمایند که متاسفانه در سالهای اخیر کمبود منابع وبی اعتمادی بانکها موجب شده تا شاهد پروژه های خوبی نباشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان گیلان افزود:سرمایه واقعی ما ،پیشینه تاریخی ماست ونباید هیچ سرمایه دیگری جایگزین  آن شودودر این زمینه نباید از حمایت سرمایه گذاران غافل شویم.

علیزاده خاطر نشان کرد:موزه مشارکتی در این شهرستان با حمایت اداره کل در دستور کار قرار دارد وباید در زمینه مکان ونیروی انسانی تلاش نماییم .

وی افزود:ما بهترین هنرمندان رادر حوزه این شهرستان داریم مثل محمود فرضی نژاد،اسد نوری ووحدتی که از مطلعین بخش فرهنگی بوده ودر حوزه ملی از این هنرمندان استفاده می شود که از سرمایه های فرهنگی این شهرستان به شمار می روند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان گیلان گفت:با اینکه سه اداره با هم ادغام شده اند اما متاسفانه در سخت افزارها،تامین نیروی انسانی وساختمان اداری مناسب با مشکل مواجه هستیم .

علیزاده افزود: اصلانی(رئیس قبلی نمایندگی این شهرستان)از باستان شناسان خوب ماست که در حوزه تخصصی از ایشان استفاده می کنیم وحسینی نیز از مدیران بومی ،باسابقه ،دقیق وبا برنامه است که امید واریم با حضور ایشان شاهد توسعه گردشگری در شهرستان باشیم.

About

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …