چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری:هم دلی وهم سویی مسئولین شهرستان لاهیجان  موجب رضایتمندی گردشگران در سال گذشته ازاین شهرستان شد

اختصاصی همای گیلان:مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی در لاهیجان گفت: همدلی و همسویی مدیران این شهرستان موجب شد تا فضای خوبی برای گردشگران در سال گذشته به وجود آید که این عمل موجب ایجاد انگیزه گردشگران به لاهیجان خواهد شد.

علیزاده-گردشگری-240x137

مهندس علیزاده گفت: شعار امسال سازمان ما «نوروز متفاوت با خدمات گردشگری متنوع» است لذا باید برنامه ها را به این سمت سوق دهیم که امیدواریم با چهره متفاوت تر این شهر، لاهیجان را به رخ گردشگران بکشانیم. وی افزود: رفتار ما باید رفتار رضایتمندی باشد که این عامل موجب ترغیب گردشگران خواهد شد البته نباید این رفتار فقط معطوف به ایام نوروز باشد.

ما باید با رفتار خود سعی کنیم تا میزان اقامت گردشگر در شهر لاهیجان را افزوده کنیم نه این که گردشگر فقط از شهر ما رد شود و طبعات زیست محیطی برجا بگذارد ما باید بهره برداری اقتصادی و ایجاد اشتغال را از این کار ببریم.

وی اضافه نمود: برنامه ما به رخ کشاندن روحیه مهمان نوازی مردم گیلان به گردشگران است لذا در این خصوص آموزش ها متفاوتی انجام گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان آنگاه به بحث نظارتی اشاره کرد و افزود: ما همواره از بحث نظارتی چه بصورت مستقل و چه به صورت مشترک در دستورکار خود قرار می دهیم تا موجب گران فروشی و کم فروشی نشود و امسال هم این کار را تداوم خواهیم بخشید.

علیزاده در ادامه به ناشناخته بودن جاذبه های گردشگری استان تأکید کرد و  اذعان داشت: امسال ما با انتخاب صاحبان شرکت هایی که اهل این شهرستان هستند درصدد هستیم تا جاذبه های گردشگری را بیشتر به مردم بشناسانیم که در این راستا اقدام تبلیغاتی در نظر گرفته ایم.

وی ایجاد نمایشگاه صنایع دستی، زیبا سازی شهر توسط شهرداری، ساماندهی مسافران را از دیگر برنامه های ایام نوروز عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: هدایت گردشگران به مسافرخانه ها، مهمان سراها و کمپینگ ها و خانه های مسکونی زیر نظر این اداره دیگر برنامه کاری ما می باشد.

علیزاده هدف از ایجاد کیوسک ها در چند نقطه شهر را ساماندهی مسافرین عنوان کرد و اظهار داشت: این کار موجب خواهد شد تا تابلو به دستان کنار خیابان ها (که تبعات خاص خود را دارد) ممانعت به عمل آمد. وی به بحث عابر بانک ها اشاره نمود و خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات در ایام پیک سفر عدم موجودی عابر بانکها است که این عمل موجب می شود تا مسافر شهر دیگری را انتخاب نماید و پولش در جای دیگری هزینه کنند.

 

 

About سردبیر ارشد

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …