چاپ مطلب چاپ مطلب

معرفی هنرمندان برتر فرش دستباف استان گیلان برای رقابت در جشنواره ملی گره زرین

همای گیلان:رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برگزاری جشنواره گره زرین با هدف تکریم هنرمندان فعال در هنر – صنعت فرش دستباف طی سال جاری خبر داد.

mail.google.com
مجتبی مهری با اشاره به رویکرد برگزاری جشنواره گره زرین در تقویت جنبه های هنری و فرهنگی هنر – صنعت فرش دستباف گفت: در این جشنواره هنرمندان منتخب فرش دستباف هر شهرستان توسط کمیته های کارشناسی ادارات معرفی و سپس در جلسه کمیته فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزیده و به مرکز ملی فرش ایران معرفی می شوند.
وی تصریح کرد: منتخبان کشوری در حوزه های مختلف قالی بافی، طراحان و نقاشان، رنگرزان و رفوگران فرش دستباف در جشنواره ملی گره زرین مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
مهری خاطر نشان کرد: از استان گیلان نیز سه نفر قالی باف برتر، یک نفر طراح برتر و یک نفر رفوگر و مرمت کار برتر فرش دستباف برای تجلیل در این همایش به مرکز ملی فرش ایران معرفی می شوند.
وی ابراز امیدواری کرد: براساس دستورالعمل مرکز ملی فرش ایران، در صورت تأمین اعتبارات، جشنواره استانی تجلیل از هنرمندان فرش دستباف در گیلان نیز برگزار شود.
مهری بسترسازی برای ارتقای منزلت اجتماعی قالیبافان، تقویت همدلی و همکاری بین فعالان و هنرمندان هنر- صنعت فرش را از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی گره زرین عنوان کرد.

About سردبیر ارشد

Check Also

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا

 در جلسه کارگروه پسماند شهرستان صورت گرفت: تاکید فرماندار لاهیجان بر تشویق شهروندان به انجام …