چاپ مطلب چاپ مطلب

ندیمی در تفسیر سریال معمای شاه چه گفت؟ / استیلی: قدم علی روی چشم ما ! / برف و باران در راه گیلان / شرح ماجرای خمینی شهر از زبان تامینی(به ما گفتند ماجرا چیز دیگری است!)

همای گیلان: ندیمی در تفسیر سریال معمای شاه چه گفت؟

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم در گفت و گو با «حمایت» درباره نقش سریال‌های تاریخی به ویژه تاریخ معاصر در معرفی به نسل‏ جدید اظهارکردنسل جدید با تاریخ انقلاب آشنا نیست، حتی کسانی که در کوران انقلاب بودند خیلی به ریزه کاری‌های سال‌های ۵۶ و ۵۷ آشنایی ندارند پس هر اندازه که در این مورد کار و اطلاعات تصویری به مردم ارایه شود قطعا اثرگذار خواهد بود.

ایرج ندیمی افزودبه تعبیر دیگر باید قبول کنیم که اطلاعات مردم از تاریخ یک ضرورت است و بر اساس آن ضرورت ما می‌توانیم در مورد مباحث مختلف، دقت و کنکاش داشته باشیم؛ از این رو کار کردن درمورد این مقوله هرچند که اشتباهاتی هم داشته باشد– ارزش اثر را از بین نمی‌برد زیرا معتقدم این تصاویر باعث تفکر و مطالعه در خصوص آن موضوع تاریخی خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه همچنین با تاکید براین مهم که جعل تاریخی خوب نیست ولی پردازش آن لازم است اضافه کردباید قبول کنیم که مستند بودن با هنری بودن باید تلفیق شودطبیعی است که برای رساندن یک مطلب با ابزار هنر باید خلاقیت و نواوری هایی هم داشته باشیم اما اصل تاریخ باید درست لحاظ شود .

ندیمی همچنین با اشاره به اطلاعات تصویری در سریال « معمای شاه»، گفتدر بررسی فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی باید به چند نکته توجه کرد که مهم ترین آن وجود مستندات است، زیرا در پرداخت فیلم‌های تاریخی استفاده از غیرمستندات موجب عدم اقبال عمومی می‌شود، از این رو مجدد تاکید میکنم هرچه یک فیلم تاریخی به واقعیت نزدیک تر باشد بهتر بر دل بیننده می‌نشیند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی،تصریح کردبا توجه به اینکه جوانان آشنایی کاملی با دهه ۵۰ و حکومت پهلوی ندارند و البته با توجه به نزدیکی دهه مبارک فجر این سریال به خوبی می‌تواند در آشنایی مردم به ویژه جوانان در خصوص زمینه های پیدایش انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کند.

وی تاکید کرداصل ساخت چنین سریال هایی ضروری است، همچنین برنامه ای که پس از این سریال برای بررسی بیشتر سریال پخش می شود نیز کار قابل قبولی است زیرا می‌تواند گوشه‌هایی از زوایای تاریخی را برای اهل نظر روشن کند.


استیلی: قدم علی روی چشم ما !

 حمید استیلی در این راستا حرف‌هایی زد که خواندن آن خالی از لطف نیست.
صحت دارد که شما به علی کریمی پیشنهاد حضور در ملوان را دادید؟
بله، علی اصالتاً بچه گیلان است و باعث افتخار ماست که به انزلی بیاید و به قول معروف قدمش روی چشم همه ما!
ولی شنیدیم پاسخ منفی داده است.
چندی پیش با علی تماس گرفتم و پیشنهاد کردم به ملوان بیاید و به ما کمک کند اما گفت در حال حاضر قصد مربیگری ندارد.
چرا؟
به من گفت که روحیه‌ام با فوتبال فعلی و برخی آدم‌هایش سازگار نیست و ترجیح می‌دهد بیشتر به کارهای شخصی‌اش رسیدگی کند اما به او گفتم و باز هم می‌گویم هر موقع که بخواهد، می‌تواند به انزلی بیاید و کنار ما باشد.
با چه عنوانی؟
مربی یا به عبارت بهتر همکار. علی کریمی در بایرن‌مونیخ بازی کرده و از تجربه گرانبهایی برخوردار است. او می‌تواند این تجربیات را در اختیار جوانان این مرز و بوم قرار دهد و حیف است کنار گود باشد. از آن گذشته علی بسیار صادق و روراست است و چنین آدم‌هایی در این روزگار کمتر پیدا می‌شوند.
به نظر شما مربیگری با روحیات علی کریمی سازگار است؟
هرکسی یکسری خصوصیاتی دارد و آدم کاملی نیست. علی کریمی هم از این قاعده مستثنی نیست. او هم بزرگ است و هم محبوب و می‌تواند با پشت‌سر گذاشتن کلاس‌های مربیگری در این زمینه هم موفق باشد.
بگذارید یک‌جور دیگر بپرسیم؛ در زمانی که علی کریمی به عنوان بازیکن برای شما در استیل‌آذین و پرسپولیس بازی می‌کرد، نشانه‌هایی از اینکه می‌تواند مربی بزرگی هم شود، در او دیده می‌شد؟
علی بهترین بازی‌هایش را در استیل‌آذین و پرسپولیس در دوره مربیگری من انجام داد و جزو پرامتیازترین‌ها بود. کریمی در زمین مدیر بسیار خوبی بود و به اصطلاح حرفش بین بچه‌ها خریدار داشت. این فاکتور بسیار مهمی برای هر کسی است که می‌خواهد مربی شود. به عبارت بهتر کریمی جنم مربیگری دارد و با توجه به اصالت گیلانی‌اش، ملوان خانه اوست.
چرا پرسپولیسی‌ها پیشنهادی به علی کریمی نمی‌دهند؟
علی کریمی بیشترین دوران فوتبالش در ایران را در پرسپولیس گذرانده و تعصب خود را نشان داده است. مطمئن باشید نوبت به او هم می‌رسد و روزی سرمربی پرسپولیس خواهد شد.
بسیار خوب، در پایان حرف خاصی ندارید؟
بار دیگر تأکید می‌کنم جای علی کریمی در فوتبال ایران خالی است و او نباید از این عرصه دور شود. حیف است، خیلی هم حیف است.

 


 

برف و باران در راه گیلان
مدیر کل هواشناسی گیلان اعلام کرد:دمای هوای گیلان هم ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.
بهمن کمانگر افزود : گفت : این وضعیت جوی فقط دست کم تا ۳ روز نسبتا پایدار است.
ایرانپرست مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان هم اعلام کرد : همه راه های استان به جز ۱۲ کیلومتر انتهایی محور پونل به خلخال به علت احتمال ریزش بهمن گشوده است.

 


شرح ماجرای خمینی شهر از زبان تامینی(به ما گفتند ماجرا چیز دیگری است!)

شفاآنلاین نوشت: نایب رییس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش هایی که امروز از حادثه بیمارستان خمینی شهر به مجلس رسیده ما را نسبت به صحت این اتفاق دچار تردید کرده است.چراکه به ظاهر این ماجرا از سوی یکی از کارمندان اخراجی بیمارستان بزرگ نمایی شده است.
حسن تامینی لیچانی نماینده مردم گیلان درمجلس ضمن بیان این مطلب گفت: روز دوشنبه در کمیسیون بهداشت درباره اتفاقی که برای این کودک چهارساله در بیمارستان رخ داد بحث بسیار جدی داشتیم و تذکرات شدیدی به وزارت بهداشت دادیم. همچنین قرار شد با مقصران حادثه برخورد جدی صورت گیرد و در همین راستا نیز وزیر بهداشت، رییس، مدیر بیمارستان و حتی بازرسی و حراست مربوطه را نیز توبیخ و برکنار کردند.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه گفت: اما امروز سه شنبه گزارش هایی از منابع مختلف ازجمله نظام پرستاری به مجلس رسید که ما را در اصل ماجرا دچار تردید کرده است. یعنی شنیدیم که مادر بچه وقتی نتوانسته پول بیمارستان را بدهد از پرستاری که می خواسته بخیه بزند پرسیده اگر بخیه نزنید جایش روی صورت بچه می ماند و او گفته بخیه زدن یا نزدن چندان فرقی نمی کند. سپس مادر هم با رضایت شخصی خودش از پرستار خواسته بخیه نزند و بچه را از بیمارستان ببرد. اما گویا یکی از کارمندان اخراجی بیمارستان که شاهد این ماجرا بوده با تحریک مادر صدرا کوچولو او را علیه کادر بیمارستان تحریک کرده است.
وی گفت: متاسفانه این اظهارات باعث شد ما در تصمیم گیری دچار دو گانگی شویم. به همین خاطر از وزارت بهداشت خواستیم که به سرعت و با دقت در مورد این ماجرا تحقیق کنند و به ما گزارش دهند تا بتوانیم تصمیم درستی اتخاذ کنیم.
لیچانی گفت: مطمئن باشید اگر این حادثه واقعا اتفاق افتاده باشد بشدت با متخلفان برخورد خواهیم کرد تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی در جامعه نباشیم.
/تابناک

About سردبیر

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …