چاپ مطلب چاپ مطلب

پایمرد تصریح کرد؛ ۱۴ کیلو مواد مخدر در رودسر کشف شد/ سرمایه اجتماعی بستری برای تولید امنیت پایدار

همای گیلان:سرهنگ پاسدار شعبان پایمرد دیوشلی پیش از ظهر چهار شنبه در مصاحبه  با خبرنگاران افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در پاسگاه ایست و بازرسی چابکسر به سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شده و پس از توقف در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط کردند.

IMG15433780

وی اظهارداشت: این مقدار مواد مخدر بصورت حرفه ای در خودرو جاسازی شده بود که ماموران موفق شدند طی بازدید دقیق از خودرو مواد مزبور را کشف کنند.

 فرمانده انتظامی رودسر گفت: سرنشین خودرو اهل و ساکن یکی از شهرهای استان گیلان است که قصد داشت مواد مخدر را از استان مازندران وارد گیلان کند.

وی افزود: متهم با تشکیل پرونده به همراه مواد مخدر مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شد.

پایمرد در ادامه با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک مسئله تهدید کننده برای جامعه است، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره به عنوان یک تهدید جدی برای برای کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه جدی با معضل مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی است، افزود: بهترین راه مبارزه این است که مردم و مسئولان با جدیت نسبت به آگاه سازی و آموزش جوانان و دیگر افراد جامعه را از خطرات و پیامدهای این پدیده شوم اقدام کنند.

فرمانده پلیس رودسر با تاکید به اینکه دشمنان با اعتیاد جوانان به مواد مخدر خواهان ضربه زدن به کشور هستند، یادآورشد: رواج مصرف مواد مخدر در جامعه یکی از روش های رایج استفاده در جنگ نرم بر علیه کشورها است.

وی همچنین با بیان اینکه تمام زمینه ها نیاز به امنیت اعم از فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، معنوی و غیره ضروری است، اذعان داشت: ارتقا سرمایه اجتماعی در حوزه عملکرد امنیت پلیس جامعه محور، از طریق راهبردها و توانمندی های مستمر و پایدار در تمام ابعاد می تواند بستر مناسبی برای نظارت، اعتماد، جامعه پذیری، جلوگیری از نابهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جهت حفظ نظم جامعه باشد./مهر

About

Check Also

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی نمایندگان مجلس گیلان با سازمان منطقه آزاد انزلی

دیدار همزمان نمایندگان رشت و صومعه سرا با سیاهکار زاده: ترسیم فرصت های هم افزایی …