چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان گیلان:زیرساخت ‌ها و سامانه‌ های حیاتی و حساس کشور بخشی از فضای سایبری کشور را تشکیل می‌دهند

همای گیلان، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ همایش علمی و ترویجی آشنایی با تهدیدات نوین با حضور علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، سعید زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان در سالن اجتماعات مخابرات استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان با اشاره به اهمیت فضای سایبری بیان کرد: در حال حاضر بخش عمده­ ای از فعالیت ­ها و تعاملات اقتصادی، تجاری، فرهنگی، اجتماعی و حاکمیتی کشور در کلیه سطوح، اعم از افراد، موسسات غیردولتی و نهادهای دولتی و حاکمیتی، در فضای سایبر انجام می ­گیرد.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: زیرساخت ‌ها و سامانه‌ های حیاتی و حساس کشور بخشی از فضای سایبری کشور را تشکیل می‌دهند و یا از طریق این فضا، کنترل، مدیریت و بهره ‌برداری می‌شوند و عمده اطلاعات حیاتی و حساس کشور نیز، به این فضا منتقل و یا اساساً در این فضا، شکل گرفته است.

زاهدی با اشاره به جنگ سایبری اذعان داشت: این روزها کاملا مشخص شده که زیرساخت ملی یک کشور مهم‌ترین و در معرض هدف جنگ سایبری است از جمله؛ زیرساخت ‌های سایبری و ارتباطات که آسیب به هر کدام از این ها می‌تواند باعث مشکلات بزرگی برای یک اقتصاد و شبکه های سایبری شود و در نتیجه با توجه به جنگ سایبری دشمنان باید با نوع تهدیدات مقابله کرد.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان گیلان جنگ نرم را کم هزینه تر از جنگ سخت دانست و گفت: امروز جنگ نرم جای جنگ سخت را در دنیا گرفته زیرا جنگ نرم هزینه های کمتری نسبت به جنگ سخت در حوزه های مختلف دارد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل مجموعه ای از اقدامات غیر مسلحانه است که مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و اجرای آن موجب کاهش آسیب پذیری در حوزه های زیرساختی می شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تُن میوه زیتون در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تُن میوه زیتون …