چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود در نشست با فعالان فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل شهرستان: ایمنی سواحل و ترویج فرهنگ اسلامی، اولویت‌های اصلی در ساماندهی سواحل شهرستان است

فرماندار لنگرود در نشست با فعالان فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل شهرستان:

ایمنی سواحل و ترویج فرهنگ اسلامی، اولویت‌های اصلی در ساماندهی سواحل شهرستان است

تأکید محمدرضاجلالی فرماندار شهرستان لنگرود در همکاری‌های بین‌نهادی برای حفظ جان مردم، ایمنی سواحل و مقابله با تهاجم فرهنگی در سواحل شهرستان

به گزارش همای خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود، روز پنجشنبه در نشستی با فعالان حوزه فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، به اهمیت حفاظت از جان مردم در سواحل اشاره کرد و گفت: “حفاظت از جان مردم، که برای استفاده از ساحل چمخاله حضور یافته، بسیار مهم بود .  تلاش داشتیم تا مسافرین  بتوانند از این موهبت الهی بهره‌مند شوند و در عین حال، امنیت و سلامت آنها را صیانت کنیم.”

وی در ادامه به حمایت‌های دولت  اشاره کرد و افزود: “همکاری‌های عزیزان در حوزه‌های مختلف و تلاش گسترده‌ای که در شهرستان صورت گرفته، در نیل به این هدف به ما کمک کرده است. در شهر ساحلی، ناجیان محترم غریق در جای‌جای ساحل حضور فعال داشتند. خوشبختانه امسال تعداد زیادی از مردم عزیز منطقه و مهمانانی که به ساحل چمخاله تشریف آورده بودند، در هنگام غرق شدگی نجات یافتند.”

جلالی همچنین از تلاش‌های ارزنده همکاران در حوزه طرح سالم‌سازی و ناجیان غریق و هلال احمر تقدیر کرد و گفت: “این تلاش‌ها جای تقدیر و تشکر دارد. از شهردار و اعضای شورا که مسئول مستقیم طرح‌های سالم‌سازی دریا در منطقه چاف و چمخاله بودند، نیز قدردانی می‌کنم. من شاهد تلاش‌های آنها بودم که باعث شده تجهیزات و امکانات متعددی برای بهره‌مندی مردم در سواحل ایجاد شود و رضایتمندی نسبی مسافران و گردشگران را جلب کند.”

وی ادامه داد: “ضروریست کلیه اقدامات مستند سازی شود تا بررسی همه‌جانبه فنی و کارشناسی را هم داشته باشیم تا در سال‌های آینده بتوانیم نقایص را مرتفع، و نقاط قابل بهبود را بهبود ببخشیم. این مستندسازی به ما کمک می‌کند تا در آینده  بهتر عمل کنیم و از تجربیات گذشته بهره‌برداری کنیم.”

فرماندار لنگرود در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت حفظ جان مردم اشاره کرد و گفت: “مهم‌تر از همه مسایل  برای ما، حفظ وصیانت از جان عزیز  مردم است.

جلالی در بخش دیگری در خصوص تهاجم فرهنگی عنوان کرد:

در جنگ سخت انسان‌ها را با جسمشان می‌کشند، ولی در جنگ نرم  با فرهنگشان می‌کشند.  دشمنی که با ما در نبرد است پیشران فرهنگیش برهنگی است.

ما در معرض تهاجم فرهنگی به بهانه تبادل فرهنگی هستیم.استکبار با بهانه‌های مختلف در تلاشند تا فرهنگ و هویت ما را تحت تأثیر قرار دهند.”

وی افزود: ” اگر در جنگ سخت استکبار  نتوانسته ما را به ستوه بیاورد،  حالیه در تلاش است با نفوذ  فرهنگی  ،  هویت وارزشهای جامعه ما  را مضمحل کند. لذا باید تلاش کنیم اسلام را در لباس و هیئتی زیبا به جامعه ارائه کنیم.  لباس اسلام حیا است. رفتار عاقلانه وبا دقت وروشمند به عنوان یک فرد مسلمان به دیگران نشان داده شود و این نشان‌دهنده هویت فرهنگی ماست.”

جلالی در ادامه به ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: ” ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ضرورت اجتناب ناپذیراست، این موضوع  به عنوان یک اصل مهم مورد توجه باشد .

تلاش کنیم جوانان ما با دیانت تربیت شوند تا بتوانند در آینده جامعه را با تعمیق  آموزه های اسلام ناب  اداره کنند. تکلیف سنگینی بر دوش نهادهای فرهنگی است و  باید از فرهنگ ایرانی واسلامی خودمان استفاده کنیم و پاسخ مناسب به شبهات وسئوالات متعدد حول  مسائل فرهنگی آماده کنیم

About مدیر خبر1

Check Also

امام جمعه لاهیجان: شهادت سید حسن نصرالله آخرین میخ بر تابوت سازش بود/

امام جمعه لاهیجان: شهادت سید حسن نصرالله آخرین میخ بر تابوت سازش بود/ با شغالهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *