چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۷ گیلان خبر داد کاهش ۳۷ درصدی مصرف آرد در گیلان/پرداخت سالانه ۲۱۰ میلیارد تومان یارانه آرد و نان

همای گیلان:مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۷ گیلان از کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی مصرف آرد در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کاهش 37 درصدی مصرف آرد در گیلان/پرداخت سالانه 210 میلیارد تومان یارانه آرد و نان

رمضان کامران‌پی عصر امروز در شورای آرد و نان این شهرستان مصرف آرد در گیلان را بین ۳۰ تا ۳۵ درصد با کاهی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با اجرای سیاست‌های دولت درباره اختصاص سرانه آرد برای هر نفر که مقدار ۷ کیلوگرم در ماه است توانسته‌ایم از اسراف در بخش توزیع آرد و نان موفقیت‌هایی کسب کنیم.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۷ گیلان با اشاره به اجرای طرح کاردکس در این استان، ادامه داد: با اجرای طرح مذکور نانوایی‌های شهرستان با پیوستن به این سامانه می‌توانند سهمیه خود را ماهانه به‌طور کامل دریافت دارند.

وی به بخش یارانه‌های پرداختی دولت در بخش آرد و نان اشاره کرد و گفت: هر ماه بالغ‌ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که سالانه بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان است در گیلان یارانه آرد و نان پرداخت می‌شود.

کامران‌پی به خرید تضمینی گندم و هزینه‌های آن اشاره کرد و گفت: در حالی‌ که گندم برای دولت یک هزار و ۱۵۰ تومان هزینه دارد با قیمت ۴۳۵ تومان در اختیار کارخانه‌ها آرد و نان قرار می‌گیرد و دولت برای هر کیلو گندم ۶۸۵ تومان یارانه پرداخت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت به‌صورت نقدی از سوی نانوایان نداریم و تمام الکترونیکی کارها انجام می‌شود، اظهار کرد: دولت برای شفاف‌سازی با همکاری بانک سپه اقدام به ایجاد سامانه کاردکس نانوایان کرده تا کار توزیع آرد یارانه‌ای با دقت بیشتری انجام گیرد.

این مسئول به برخی از آمارهای ارائه‌ شده به استان برای دریافت آرد بیشتر اشاره کرد و یادآور شد: برخی از شهرستان‌ها هنوز آمار درستی از تعداد نانوایی‌های شاغل در شهرستان‌ها را به ما ارائه نداده‌اند.

بخشدار مرکزی آستانه‌اشرفیه نیز در نشست مذکور با بیان اینکه نان در سبد خانوار مصرفی ایرانیان است گفت: مسئولان وظیفه دارند سیاست‌های دولت در این بخش را اعمال کنند.

فرامرز مصطفوی، درباره مشکلات نانوایان شهرستان آستانه‌اشرفیه افزود: با مشاهده لیست نانوایان و مقدار آرد اختصاصی به آنها می‌توان عدالت را در رویه سهمیه برای آنها در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان با ۴۰ تا ۵۰ کیسه آرد در ماه یک نانوایی را اداره کرد، گفت: ساماندهی  نشدن در توزیع موجب کاستی‌ها در شهر و روستا شده است و باید مدیریت جدیدی اعمال شود.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان آستانه‌اشرفیه نیز در جلسه مذکور به تشریح مشکلات این اتحادیه پرداخت و گفت: از ۱۹۳ نفر که در این شهرستان دارای پروانه کسب هستند، ۱۷ نفر از نانوایان بدون پروانه در آستانه‌اشرفیه فعالیت می‌کنند.

علیرضا تیردست، با اشاره به نیاز شهرستان به آرد بیشتر، گفت: تلاش داریم تا آستانه‌اشرفیه که یک شهرستان مذهبی است از سهمیه آرد فوق‌العاده‌ بیشتری برخوردار شود.

رئیس اتاق اصناف آستانه‌اشرفیه نیز در این جلسه با اشاره به سهمیه سرانه ۷ کیلویی برای هر نفر گفت: این شهرستان بالغ‌ بر ۱۸ هزار کیسه آرد در یک ماه دریافت می‌کند که محدودیت‌هایی را برای نانوایی‌های این شهرستان به وجود آورده است.

قربان رعنای رئوف، با بیان اینکه هرگونه محدودیت در صدور پروانه کسب لغو شده است، افزود: افراد متقاضی با نامه‌های مختلف از اشخاص حقوقی برای دریافت پروانه نانوایی مراجعه می‌کنند که گروه نظارت با اعمال سیاست‌های شهری می‌تواند صدور پروانه جدید را محدود کند.

رئیس جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه نیز در ادامه نشست مذکور که بر اساس دستورالعمل دولت کار ساماندهی و توزیع آرد را در شهرستان از اداره صنعت، معدن و تجارت گرفته است، گفت: نان که قوت اغلب مردم ایران است باید برای آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

گودرز کمال‌پور افزود: از جایی که جهاد کشاورزی این مسئولیت را پذیرفته است دغدغه‌های ذهنی برای ما ایجاد شده و باید تدبیری اندیشید که مجموعه کارگروه شورای آرد و نان بتواند مشکلات را رصد کند.

وی خاطرنشان کرد: به‌جای نامه‌نگاری و پاسخ به اشخاص حقوقی با شورای آرد و نان، باید برای کسانی که دارای پروانه هستند سهمیه آرد در نظر گرفته و اگر آرد فوق‌العاده‌ای نیز به شهرستان تعلق گرفت در بین آنها توزیع شود.

، در نشست کارگروه شورای آرد و نان آستانه‌اشرفیه کارشناسان استان به سئوال‌های مطرح‌ شده و چالش‌های این شهرستان در بخش حمل‌ ونقل آرد، ذخیره‌سازی آرد برای مدیریت بحران، ایجاد انبارهای برای ذخیره آرد در نانوایی‌ها سامانه ثبت اطلاعات نانوایی‌ها و خرید آرد از طریق بانک سپه پاسخ دادند./فارس

About

Check Also

مرحله تحویل ملک، یکی از فرآیند‌های بسیار مهم در حوزه معاملات املاک است، اطمینان از مطابقت ملک با شرایط توافق‌شده در قرارداد، بررسی دقیق وضعیت ظاهری و فنی ملک، و مستندسازی تحویل از نکات کلیدی هستند که باید در این مرحله مورد توجه قرار گیرند. مرحله بسیار مهم بعد از اجاره یا خرید با رعایت ملاحظات حقوقی، رعایت نکات مربوط به مرحله تحویل ملک است. تحویل ملک یکی از فرآیند‌های پیچیده در حوزه معاملات املاک است که نیازمند دقت و شناخت از قوانین و مراحل قانونی است. در مرحله تحویل ملک، اطمینان از مطابقت ملک با شرایط توافق‌شده در قرارداد، بررسی دقیق وضعیت ظاهری و فنی ملک، و مستندسازی تحویل از نکات کلیدی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. همچنین، توجه به تسویه حساب‌های مالی و بررسی بدهی‌های احتمالی و اخذ رسید یا صورتجلسه تحویل ملک نیز ضروری است. نکات ضروری و مهم در مرحله تحویل ملک زمان تحویل ملک، باید مطمئن شوید که تمام شرایط تحویل مطابق با قرارداد است. برای اطمینان از این تطبیق و جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده، توصیه می‌شود افراد، نکات مهم ذیل را در مرحله تحویل ملک بعد از قرارداد اجاره یا بیع مد نظر قرار دهند. بررسی دقیق ملک: بررسی دقیق ملک به این معناست که موارد ذیل به دقت از سوی خریدار یا مستاجر مورد بررسی قرار گیرد: اطمینان از تخلیه کامل ملک توسط مستاجر یا فروشنده و عدم اکتفا به صرف تحویل کلید ملک بررسی وضعیت ظاهری ملک مانند: رنگ، کاشی‌ها، در و پنجره‌ و دیوارها، پکیج، کولر، شوفاژ، گازرومیزی، شیرآلات، و …. بررسی وضعیت فنی ملک نظیر: لوله‌کشی، برق، گاز، و سیستم گرمایش و سرمایش بررسی عملکرد کلید و پریزها، قفل‌ها و درب‌ها در صورت وجود لوازم و تجهیزات خاص، اطمینان از عملکرد و تحویل آنها در صورت وجود مستاجر، بررسی قرارداد اجاره و انتقال تعهدات مستندسازی تحویل ملک: مستندسازی تحویل ملک با انجام اقدامات ذیل صورت می‌گیرد: صورتجلسه کردن تحویل ملک، در دو نسخه با امضای طرفین تنظیم صورتجلسه تحویل ملک با ذکر دقیق وضعیت ملک و هرگونه نقص یا مغایرت با قرارداد درج شماره کنتور‌های آب، برق و گاز در صورتجلسه امضای صورتجلسه توسط خریدار و فروشنده یا نماینده قانونی آنها دریافت رسید تحویل کلید‌ها و ریموت‌ها بهتر است تحویل ملک با حضور اشخاص دیگری مانند مشاور املاک و یا شخص ثالث انجام شود تا در صورت استنکاف از تحویل، شهودی برای صورتجلسه کردن حضور داشته باشند. تسویه حساب‌های مالی: بررسی وضعیت ملک از لحاظ تسویه حساب‌های مالی از جمل نکات مهم دیگری است که باید در مرحله تحویل ملک به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا موجب ضرر تحویل‌گیرنده نشود. این مورد با انجام اقدامات ذیل صورت می‌گیرد: بررسی تسویه حساب شارژ ساختمان و بدهی‌های احتمالی بررسی تسویه عوارض شهرداری بررسی و تسویه حساب قبوض آب، برق و گاز تحویل مبلغی که خریدار در زمان تحویل متعهد به پرداخت آن شده، صرفا به طرف مقابل و یا وکیل قانونی وی موارد دیگر: موارد دیگری که باید در زمان تحویل مد نظر قرار گیرند عبارتند از: دریافت کلید‌ها و ریموت‌های درب‌های اصلی و پارکینگ بررسی عملکرد دزدگیر و دوربین‌های مداربسته (در صورت وجود) اطمینان از تسویه حساب با مدیر ساختمان در مورد بدهی‌های احتمالی تعویض قفل‌های ملک بلافاصله بعد از تحویل ملک در صورت وجود مستاجر، اطمینان از انتقال قرارداد اجاره به خریداربه این معنا که اگر ملک دارای مستاجر است و در زمان تحویل هنوز قرارداد اجاره به اتمام نرسیده، در صورت توافق طرفین، می‌توان با انتقال قرارداد اجاره به خریدار و انتقال تعهد پرداخت ودیعه مستاجر به وی، ملک را تحویل داد. در نهایت توصیه می‌شود خریدار یا مستاجری که ملک را تحویل می‌گیرد در صورت لزوم، با یک مشاور املاک مجرب و یا یک وکیل متخصص در امور ملکی مشورت کند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند. رعایت این نکات، به جلوگیری از بروز اختلافات و مشکلات احتمالی در آینده کمک می‌کند و تحویل ملک را به فرآیندی شفاف و مطمئن تبدیل می‌کند.

مرحله تحویل ملک، یکی از فرآیند‌های بسیار مهم در حوزه معاملات املاک است، اطمینان از …