چاپ مطلب چاپ مطلب

نماینده مردم املش ورودسر در مجلس شورای اسلامی: مسولین روحیه مطالبه گری خودراباید حفظ کنند تا مردم به حق خود برسند

جلسه هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی املش با حضور دکتر عباسی، نماینده مردم شهرستان های رودسرو املش در روستای شیشارستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار همای گیلان از املش دراین نشست چند ساعته تاوسه ،بخشدار مرکزی شهرستان املش هدف از برپایی این نشست را بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی وبرطرف کردن آنها عنوان نمود وگفت: ما باید برای خدمت به مردم به دید و بازدید و شناسایی روستاها بپردازیم تا بتوانیم در جهت برطرف مشکلات روستاها گام های موثری برداریم .
بخشدار املش یاد آور شد:درطول مدتی که در شهرستان املش مشغول به خدمت هستم حدود ۱۲ روستا را مورد هدف خود قراردادم که ۱۱ روستا هم اکنون آسفالت شده وبا هماهنگی بنیاد و مسکن تا دهه ی فجر آن را به ۱۵ روستا خواهیم رساند.
وی افزود: آسفالت کوچه ها و شن ریزی معابر را در بیشتر روستاها جز اولویت های کاری در حوزه ی خود قرار داده ام که هم اکنون در حال انجام است.
وی اظهار داشت:همچنین درحوزه ی لاینینگ ۲۰ کیلومتر را مدنظر داریم که ۱۰ کیلومتر آن به سرانجام رسیده و بقیه نیز درحال انجام می باشد.
وی دراین زمینه خاطرنشان کرد:در بحث انجام لاینینگ روستاها امسال نگرانیهایی در مورد لایه روبی و سردهنه سازی وجود دارد که امیدواریم با همکاری آب منطقه ی هرچه زودتر در مدت زمان کوتاهتر برطرف شود و کمبود آب زراعی در فصل کشاورزی نداشته باشیم .
تاووسه درادامه سخنان خود به تعاونی دهیاران شهرستان املش اشاره کرد وافزود:تعاونی دهیاران بخش مرکزی در سال گذشته علی رغم کمبود بودجه توانست مقام اول کشوری را کسب کند.
وی سپس ضمن ابراز خرسندی از حضور بانوان در بخشهای اجرایی شهرستان املش از جمله در روستاها ازحضور فعال ۳۵ درصد از بانوان دهیار در بخش مرکزی خبرداد..
درادامه این نشست دکتر اسدالله عباسی ،نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش از تلاشهای دهیاران به جهت رفع مشکلات روستاها تقدیر و تشکر نمود .
وی درادامه سخنان خود به خدمات نظام جمهوری اسلامی در روستاها اشاره کرد وگفت:درمجموع، کارهایی زیادی ازسوی انقلاب اسلامی برای مردم انجام شده ودر حال انجام است وکارهایی هم است که باید انجام بگیرد.

نماینده مردم املش در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مسولین روحیه مطالبه گری خودراباید حفظ کنند تا مردم به حق خود برسند.

عباسی دهیار را متولی و اداره کننده روستا و شهردار را متولی عمران یک شهردانست، وافزود: آقایان مسول باید پاسخگو مشکلات مردم در هر لحظه از زمان باشند و باید توجه خودرا به روستاها بیشتر کنیم.

نماینده مردم شهرستانهایی املش رودسر تصریح کرد:اعتباراتی که برای شهرستان تخصیص یافته باید آن راجذب کنیم و همچنین ساماندهی رودخانه ها و مدیریت پسماند زباله که هم اکنون به شکل فجیع در حال انجام است نیز بایدبطور صحیح مدیریت شود تا باعث جلوگیری از بیماری صعب العلاج و آلودگی زیست محیطی شود.
وی سپس به حوزه گردشگری اشاره کرد وگفت:درحوزه ی گردشگری ابتدا باید زیرسازیهای شهرستان فراهم شود تا باعث جذب گردشگر وتوریست در این منطقه ی بکر و طبیعی شود و باعث اشتغال جوانان این شهرستان و استان خواهد شد.

عباسی ازافزایش تضمینی قیمت چای نیز خبرداد وگفت: افزایش تضمینی قیمت چای باعث رونق این حوزه میشود.
دراین نشست ۴ نفر ازدهیاران به مسائل و مشکلاتی از قبیل صدور سند روستائی و انجام طرح هادی رو ستاها و لاینینگ و نداشتن ماشین آلات و …پرداختندو خواستار رسیدگی هرچه زودتر به این مسائل بودند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تُن میوه زیتون در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تُن میوه زیتون …