چاپ مطلب چاپ مطلب

کاظم پور نصیری ، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان: مهم ترین رسالت این سازمان توانمندسازی نیروی انسانی است

همای خبر/ مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان ،همزمان با گرامیداشت هفته ملی مهارت و کار آفرینی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران گفت: مهم ترین رسالت این سازمان توانمندسازی نیروی انسانی است.
پور نصیری با اشاره به این مطلب که شعار سال، با وظایف سازمان ما ارتباط تنگاتنگی دارد، افزود: فعالیت ها و مأموریت های ما در سازمان با تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی ارتباط دارد.
وی هم چنین گفت: این هفته فرصتی است که با کمک رسانه ها بتوانیم تریبون ملی مهارت را فراهم ، فرهنگ مهارت آموزی و کار آفرینی را ترویج و فرصت آفرینی کنیم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان افزود: برای ایجاد فرصت های شغلی و کار آفرینی، امید آفرینی و خود باوری در بین جوانان باید با یک نگاه جهادی هم افزایی و همگرایی فضا و فرصت های شغلی برای جوانان فراهم کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: رسانه ها سفیران مهارتی ما هستند و می توانند در جامعه نقش آفرینی کنند.
پور نصیری افزود: جامعه محوری بودن مهارت بر کسی پوشیده نیست، بنابراین باید نگاه مدرک گرایی را به مهارت گرایی تبدیل کنیم.
وی هم چنین گفت: امروز نگاه کار آفرینانه است و فعالیت های کار آفرینانه در تحقیقات مؤسسات علمی برای رشد ثروت و افزایش تولید ناخالص و افزایش منابع داخلی لحاظ می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان افزود: جریان سازی مهارت باید در کشور اتفاق بیفتد تا اهمیت آموزش های مهارتی را با ارتقاء وزن مهارت افزایش دهیم.
وی در ادامه تصریح کرد: مهارت یک فرصت طلایی است.
پور نصیری افزود: باید با مهارت آموزی مهارت های سخت به مهارت آموزان مهارت های نرم را برای تبدیل مهارت به پول و ثروت و در نتیجه کار آفرینی ، أموزش بدهیم.
وی با اشاره به برنامه های هفته ملی مهارت و کار آفرینی از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد، گفت: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، تشکیل میز خدمت،،نشست با نمایندگان مجلس ، افتتاح مرکز Tmc دانشگاه مهر آئین انزلی، افتتاح نمایشگاه مهارت در مجتمع آموزش فنی و حرفه ای شهید باهنر، نشست با مدیران پارک علم و فناوری گیلان و مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات المپیاد مهارتی ، برگزیدگان نخبگان و مربیان، مدیران نمونه آموزشگاه ها و پیشکسوتان ، از جمله برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان به شمار می آید.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان افزود: مهارت آموزی در ایجاد و پایداری فرصت های شغلی نقش بسزایی دارد و ما برای این مهم مجوز های را تحت عنوان مناطق جوار و بین کارگاهی به شرکت کنندگان در کلاس های مهارت های شغلی اعطا می کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: ما در قالب مهارت های آموزشی دو گانه افراد را به کارگاه ها و صنایع معرفی می کنیم تا آنها درگیر شغل و آماده اهراز مشاغل شوند.
پور نصیری افزود: افراد مهارت آموخته برند می شوند.
وی در ادامه عنوان کرد: ما از مرداد ماه سال گذشته تا مرداد ماه سال جاری برای ۵۵ هزار شرکت کننده در آموزش های مهارتی ، بعد از تأیید صلاحیت حرفه‌ای ، گواهینامه صادر کردیم.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان افزود:ما موافقت های جذب کمک های خیرین از مردم و دولت را گرفتیم تا خیرین با قراردادهای مشارکتی به مراکز دولتی ما کمک کنند.
وی هم چنین گفت: ما در ۲۲ مرکز دولتی ،۵۲۴ حرفه را در ۴ بخش آموزش می دهیم.هم چنین ۱ هزار و۱۰۰ آموزشگاه آزاد و خصوصی تحت پوشش ما در ۴ بخش؛ خدمات، فرهنگ و هنر ، صنعت و کشاورزی آموزش می دهند.
پور نصیری افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان ۴۵۰ حرفه آموزشی را در سطح استان آموزش می دهد که ۵۵تا ۶۰ درصد آموزش ها در بخش خصوصی انجام می شود.
وی در ادامه عنوان کرد: از هفته مهارت سال گذشته تا کنون، ۶ میلیون نفر ساعت آموزش دیده اند ، و ۲۵ هزار نفر آموزش ها را در بخش آزاد و خصوصی دیده اند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان افزود: ما ۸ هزارو ۵۰۰ استاندارد آموزشی داریم، عضو سازمان بین المللی جای کار هستیم و استانداردهای ما با شاخصه های جهانی کار رصد می شود.
وی در ادامه‌ اظهار داشت:در سال جاری ما ۶ مجوز tmc برای دانشگاه ها صادر کردیم.
پور نصیری افزود:ما ۵۰۰ ساعت آموزش ، ۱۸ تا ۲۴ واحد کارگاهی برای دانشجویان با محوریت مهارت آموزی به عنوان واحد درسی آموزش داده ایم.
وی در ادامه عنوان کرد: برای توانمند سازی کار آموزان ،ما فضاهای مازاد را درقالب تبصره ۷۵ در اختیار کار آفرینان تحت عنوان( کار آفرینی مهارت بنیان) ، در رشت،لوشان، و…. قرار دادیم تا این افراد با گرفتن سفارش و تولید خدمات بتوانند از ۵۰ درصد درآمد کارگاه ها استفاده کنند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای
گیلان افزود: ما ۱۸ گروه آموزشی مهارتی چون؛دانش أموزان، دانشجویان، سربازان، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، بهبود یافتگان از اعتیاد و… داریم.
وی در ادامه عنوان کرد:در مرکز آموزش های نوین ما یک مرکز پیشرفته داریم و ۲۵۰ حرفه در حوزه دانش بنیان، با استانداردهای تعریف شده و با همکاری پارک علم و فناوری، دانشگاه ها،صنایع و…أموزش می دهیم.
پور نصیری در ادامه افزود: ما ۳۵۰ حرفه در حوزه گردشگری و بوم گردی را با استانداردهای مطلوب آموزش می دهیم.
وی در ادامه اظهار داشت: این اداره کل برای ۵ هتل دربندر انزلی و هم چنین رشت مراکز جوار کارگاهی صادر کرده است.هم چنین برای دانشگاه های آزاد و مدارس کار و دانش دوره های آموزشی گردشگری و بوم گردی ارائه می دهد.
پورنصیری در خاتمه با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و ۲۰ برای خوداشتغالی افزود: ۲۰ میلیارد تومان برای این تسهیلات پیش بینی شده که ۵۰ درصد آن امسال تخصیص و ۵۰ درصد دیگر در سال آینده برای خوداشتغالی مهارت آموختگان و کار آفرینان تخصیص می یابد.

یا کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …