چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور معاون امور عمرانی استانداری گیلان؛ پروژه پایگاه داده مکانی شهرداری بندر انزلی رونمایی شد

با حضور معاون امور عمرانی استانداری گیلان؛ پروژه پایگاه داده مکانی شهرداری بندر انزلی رونمایی شد

با حضور موسی فکور معاون امور عمرانی استانداری، قاسمی مدیر کل امور شهری استانداری، پورحضرت شهردار ، شعبان جعفری رئیس شورای شهر انزلی ،پور خوش سعادت فرماندار شهرستان، شکوهی راد معاون عمرانی فرمانداری ، سبحانی دادستان بندر انزلی و سایر مدیران دستگاههای مربوطه، پروژه (Gls) شهرداری بندر انزلی در عمارت شهرداری افتتاح شد.

مهندس وحید پورحضرت شهردار بندر انزلی با بیان اینکه سامانه اطلاعات جغرافیایی یا(Gls)، سامانه ای است که زیر ساخت‌های بسیاری در عرصه های مدیریت شهری است، افزود:
داده های مکانی قطعا نیازهای اولیه بسیاری از پروژه های زیر ساختی و خدماتی است و فرآیندهای زیر ساخت‌ به نوعی مهیا خواهد شد که ما همگام با توسعه پایدار شهری بتوانیم گام برداریم.

شهردار بندر انزلی با اشاره به اینکه این کار در راستای ایجاد بستر مناسب برای شفافیت و دسترسی آزاد به منابع اطلاعاتی و حقوق شهروندان است، بیان کرد: این سامانه در کوتاه مدت با همکاری و مساعدت دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه مدیریت شهری به عنوان‌ یک سند راهبردی برای استفاده عموم در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و به مرحله نهایی خواهد رسید .

وی دسترسی به اطلاعات ، قابل اطمینان در امر تصمیم‌گیری و موقعیت شهری در بحث برنامه ریزی بهینه را اولین گام برای دستیابی به توسعه پایدار شهری دانست.

شهردار بندر انزلی پیاده سازی این سامانه را در برنامه ریزی و حوزه مدیریت شهری به جهت مکان گزینی مناسب و بهینه، برای استقرار کاربری های مختلف را گامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: در بحث ترافیک و حمل و نقل، ساماندهی معابر و سلسله مراتب به شبکه های دسترسی،جداسازی معابر، بویژه در حوزه عابر پیاده، بحث ممیزی املاک، نامگذاری معابر،مدیریت پدافند غیر عامل،مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه، دسترسی آسان خواهیم داشت.
شهردار بندر انزلی یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه را حفاظت و حراست در حوزه مالی و سرمایه های سازمانی مدیریت منابع، جلوگیری از اطلاعات فروشی و رانت اطلاعات، بستر سازی برای برون سازی خدمات در حوزه های شهر سازی، متناسب سازی خدمات زیر بنایی و عمرانی در حوزه محیط زیست و آلایندگی ،در حوزه گردشگری و غیره عنوان کرد.

پورحضرت ، شروع این پروژه را در سال ۱۳۹۳ عنوان کرد و وافزود: شهرداری انزلی با آمایش محیطی با یک مشاور قرارداد و اقداماتی را در این راستا انجام داد که برخی از آنها پیشرفت صد در صدی دارد.

وی با اشاره به اینکه عکس برداری هوایی در گذشته انجام شده است، بیان کرد: مثلث عکس هوایی در حال انجام است، خرید سرور و پی سی تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

*اکبر سبحانی دادستان بندر انزلی:
سامانه اطلاعات جغرافیایی به عنوان منبع زیر ساخت‌ در مدیریت شهری می تواند خدمات ارزشمندی به شهروندان ارائه دهد*

دادستان بندر انزلی نیز ضمن تبریک انتصاب مهندس وحید پورحضرت به عنوان شهردار بندر انزلی، یاداورشد: پور حضرت یکی از نیروهای توانمند و آشنا به انزلی می تواند بستر مناسبی برای شهر ایجاد نماید.
سبحانی با اشاره به اینکه سامانه اطلاعات جغرافیایی به عنوان منبع زیر ساخت در مدیریت شهری می تواند خدمات ارزنده ای به شهروندان ارائه دهد، تصریح کرد:بحث سامانه اطلاعات جغرافیایی به عنوان منبع زیر ساخت‌ در مدیریت شهری می تواند در استعلام پروانه ساخت و ساز درصد خطا را پایین بیاورد و از این رو این سامانه می تواند فرایند پروره های شهرداری، بستر توسعه شهر را فراهم نماید.

*رئیس شورای اسلامی شهر انزلی :
یکی از دغدغه های بسیار مهم حوزه مدیریت شهری، بحث سامانه اطلاعات مکانی است**

شعبان جعفری رئیس شورای اسلامی شهر انزلی با بیان اینکه سامانه اطلاعات جغرافیایی و مکانی برای مدیریت شهری و شهروندان حائز اهمیت است، افزود: در کل کشور شهر انزلی اولین شهری است که استارت این سامانه را زده است.
وی از دکتر کیاورز که به عنوان شهروند بومی و متخصص که طراحی این سامانه را بر عهده گرفته وهمکاری می کنند قدردانی کرد و گفت:
اگر در سال ۹۳ این سامانه راه اندازی می شد امروز شاهد بهره برداری آن بودیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری ،دستگاههای ذیربط شاهد اجرای فاز این پروژه وپیشرفت آن خواهیم شد.

*دکتر شکوهی معاون عمرانی فرمانداری بندر انزلی:
با راه اندازی سامانه جغرافیایی می توان زمان بحران و حوادث را پیش بینی کرد**

دکتر شکوهی معاون عمرانی فرمانداری بندر انزلی گفت: شفاف سازی در سیستم جغرافیایی و نقشه (Gls) در غالب لایحه های مختلفی است و این سامانه در غالب شفاف سازی برای مردم می تواند مثمر ثمر باشد

وی با اشاره به اینکه این سامانه در حوادث و زمان بحران می تواند کمک شایانی در مدیریت شهری نماید افزود: با راه اندازی این سامانه می توان حمل ورودی و خروجی آب را شناسایی کنیم و یا در زمان آتشنشانی این سیستم تمامی امکانات را فراهم خواهد کرد.

 

فرماندار شهرستان بندر انزلی نیز با بیان اینکه انزلی با پتانسیل‌های مختلف زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی است یاداورشد: این شهر نمونه ژئو پو لوتیک است که نمونه آن را کمتر می توان پیدا کرد ولی این شهر با بروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر مواجه است.

پورخوش سعادت گفت: به لحاظ نداشتن فضای کافی در شهر، باید موقعیت مناسب ایجاد کنیم تا همانند بسیاری دیگر از شهرهای شمالی انزلی نیز بتواند در ارتفاع سرمایه گذاری کند.

*

 

 

معاون امور عمرانی استانداری گیلان:

باید به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم

معاون امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم اظهار کرد:علی رقم پیشرفت های متعددی که در سطح کشور شاهدیم، در حوزه شهری فقدان مدیریت واحد داریم.

موسی فکور عدم هماهنگی بین سازمان ها در حوزه شهری را نا مناسب عنوان کرد و افزود: این سازمان باید زیر چتر مدیریت یکپارچه باشند، ولی این اتفاق در سطح کشور رخ نداده است.

معاون امور عمرانی استانداری تصریح کرد: بیشترین آسیب را مردم می بینند زیرا برای یک کار باید به چندین سازمان در رفت و آمد باشند و از طرفی شهرداری ها هم به دلیل این ناهماهنگی ها دچار خسارت و زیان هستند.

موسی فکور با تاکید بر اینکه باید به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم، تصریح کرد: شهرداری ها و سازمان های شهری باید با علوم روز جلو بروند و برای تسهیل خدمات شرایط مطلوبی را برای شهروندان فراهم سازند.

گزارش اختصاصی

عطیه نصرتی


About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …