چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر سیاهکل: معتقدم با رسانه می توان زودتر به نتیجه رسید. رسانه ها باید به فکر توسعه باشند نه حاشیه

اختصاصی همای گیلان:رئیس شورای اسلامی شهر سیاهکل طی گفتگویی با خبرنگار همای گیلان ضمن بیان این مطلب که متاسفانه شهر سیاهکل حسب قدمت تاریخی که دارد پیشرفت قابل توجهی نداشته است، گفت: همانطوریکه می دانید شهرداری سیاهکل در سال ۱۳۰۸ تأسیس شد، همزمان با تأسیس شهرداری تبریز، اما این کجا و آن کجا؟ لذا با توجه به تاریخچه دیرینه این شهر آنچه که مستحق مردم با فرهنگ و بزرگ شهر بوده حاصل نشده است. ضمن آنکه شهرهایی ده ها سال بعد از این شهر شکل گرفت اما خیلی بیشتر از شهر ما پیشرفت داشته است.

1412764944762_Rouhollah-Vahdati-11
امیدعلی صفری یکی از برنامه های شورای شهر را پی بردن به علل عدم توسعه شهر دانست و افزود:باید با مشاوره از اندیشمندان سیاهکل مقیم ایران و خارج از ایران، آسیب شناسی نموده و با اکتساب راهکارهای لازم بتوانیم حداقل گامی در جهت پیشرفت شهر برداریم. وی با اشاره به این مطلب که سیاهکل ریشه در تاریخ دین ما دارد اظهار داشت: سیاهکلی ها بازماندگان علویان هستند و می توان عنوان کرد شیعه در این سرزمین شکل گرفته است. بنابراین حق این شهر این نیست. هرچند بنده به عنوان عضو کوچک شورا بسیار دل نگران عدم توسعه شهر هستم.
رئیس شورای اسلامی شهر سیاهکل شهرداری را یک دستگاه خودگردان دانست و اضافه نمود: کلیه حقوق کارکنان و پرسنل شهرداری ازدرآمدهای شهرداری پرداخت می گردد که حاصل عوارض و مالیاتی است که از سوی مردم پرداخت می شود. بنابراین شهرداری ای می تواند خوب خدمات دهی کند که دارای منابع درآمدی پایدار باشد، که متأسفانه شهرداری شهر سیاهکل محروم از این منابع می باشد و هر ماه با سختی های فراوانی همچون پرداخت مزایایی که تقریباً ۱۵۷ میلیون تومان است مواجه است. ضمن آنکه باید به توسعه فرهنگی و عمرانی بپردازد، ثانیا از زمانی که شروع به کار کردیم دو امر مهم صادق بودن با مردم در انجام امور و حفظ حقوق شهرداری و شهروندان را در سرلوحه کارخود قرار دادیم.
صفری اذعان داشت: اقدامات انجام شده شورا و شهرداری در طول مدت ۸ ماهه طی یک بروشور برای مردم بیان شده است؛ و شهروندان را در جریان اقدامات انجام شده در بخش عمرانی و فرهنگی قرار دادیم. هرچند این اقدامات مورد رضایت ما هم نبوده اما به مردم عنوان نمودیم که با کمبود مالی مواجه هستیم. وی تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری به دنبال درآمدی هستند تا از طریق جذب سرمایه گذار و با رایزنی با مسئولین بالا دست بتوانیم مشکلات شهر را حل نماییم.
رئیس شورای اسلامی شهر سیاهکل با تأکید بر این مطلب که مردم سیاهکل مردمان بسیار صبور و خوبی هستند خاطر نشان کرد: آنچه اینجانب از مسئولین می خواهم این است که زباله های خود را در داخل رودخانه شهر نریزند و باعث بر هم زدن فضای پاک رودخانه نشوند چون در نهایت دودشان به چشم خود مردم خواهد رفت. همچنین تقاضا دارم تا احشام خود را در داخل شهر رها نکنند، چرا که تک تک شهروندان دارای حقوق شهروندی هستند؛ لذا جایز نیست با رها کردن احشام حقوق دیگران را ضایع کنیم.
وی در زمینه پروژه های نیمه تمام شهرداری که بر روی زمین وراث آل بویه و دیگری هم در میدان دیلمان واقع شده اند گفت: این شورا با ورود خود در بحث مدیریت پس از پیگیری متوجه شد که هنوزقضیه تملک زمین پروژه مورد نظر با یکی از خانواده های آل بویه حل نشده که با دعوت از وراث مرحوم مهدی آل بویه مالک ملک مورد نظر مشکل برطرف و طی دو مرحله به مناقصه گذاشتن پروژه نیمه کاره موفق به جذب سرمایه گذار جهت ساخت این پروژه نشده ایم، که این خود مشکل بزرگی است و لازم به ذکر است در قراردادی که از قبل بسته شده، شهرداری موظف است پروژه را بسازد و تقریباً ۸۰ درصد که به شهروندان واگذار شد، تحویل مالکین گردد. رئیس شورای اسلامی شهر سیاهکل ادامه داد: در خصوص پروژه نیمه کاره میدان دیلمان هم که قرار بود با اعتبار دولتی ساخته شود، در حال حاضر اعتبارات قطع گردیده. طبق قرار داد فی مابین مالک و شهرداری مقرر شده بود که تا پایان سال ۸۹ پروژه تکمیل و تحویل گردد، در غیر این صورت شهرداری ماهیانه مبلغ پنج میلیون تومان باید به مالک ضرر و زیان پرداخت نماید که تا کنون نیز پس از چندین بار تشکیل جلسه به نتیجه قطعی نرسیده ایم و از چندین سرمایه گذار دعوت نموده ایم که پس از بررسی، از پذیرش ساختمان منصرف شده اند.
صفری در پاسخ به این سئوال که انتظارات خود را از مردم بیان نمودید اما چه انتظاراتی از رسانه ها دارید؟ وآیا رسانه می تواند شما را در امر خدمت رسانی به مردم یاری نماید، اظهار داشت: امروز عصر ارتباطات است، به امر اطلاع رسانی اعتقاد دارم و معتقدم با رسانه می توان زودتر به نتیجه رسید.
اما بدیهی است که خبر خوب، قابل ارزش است و می تواند باعث تغییرو تحول و توسعه شود. خبرنگاران نیز بایددر جهت ارتقا و فرهنگ گام بردارند، سعی نمایند حاشیه ها را کم نمایند، همانطوریکه با پیشرفت دنیا، توسعه در همه امور صورت گرفته است و تقاضای مردم به مراتب زیادتر شده است. ضروری به نظر می رسد رسانه ها در خصوص پیشرفت و توسعه تحلیلی داشته باشند و مشکلات مردم و ادارات را به سمع و نظر یکدیگر برسانند. رسانه ها باید چه در نظریه پردازی ها و یا کمک های دیگر مردم را مشارکت دهند. اما توجه به امر ریز و کوچک توسط رسانه چیزی جز دور شنیدن از توسعه را به همراه نخواهد داشت. من به بعضی از دوستان رسانه توصیه می کنم به جای حاشیه به فکر توسعه باشند. مسئولیت یک فرصت خدمتگزاری است. چه ما و چه رسانه بایداز این فرصت درست استفاده کنیم.

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …