چاپ مطلب چاپ مطلب

تخصیص بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار، برای ۱۶۴ پروژه در شهرستان لنگرود

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لنگرود، روز گذشته چهارشنبه، (۲۱ آبان ماه ٩٩) که با حضور کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، دکتر پرویز محمد نژاد، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، مهندس رحیم حیدری فرماندار لنگرود و دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

اختصاص همای گیلان، به گزارش خبرنگار ما از لنگرود،  مهندس حیدری، فرماندار شهرستان لنگرود گفت: سند توسعه شهرستان باید نوشته شود و در این سند باید اهداف، مسیرها، ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان مشخص شود.

وی در ادامه افزود: امسال ۱۶۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیش بینی شده که اعتبار آن از چهار منبع استانی، سه درصد نفت و گاز، جز ۱۴ و توسعه و تکمیل پروژه‌ها تخصیص یافته که ۶۰ درصد به صورت نقدی و مابقی به صورت اسناد به دستگاه ها پرداخت می‌شود.

فرماندار لنگرود ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد اعتبارات استانی و ۷۰ درصد توسعه و تکمیل راه‌ها تخصیص یافته است که  دستگاه‌های اجرایی به دنبال موافقت نامه‌ها و گرفتن اعتبارات لازم از استان باشند.

در ادامه این جلسه دکتر پرویز محمد نژاد، خواستار افزایش میزان اعتبارات برای تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان شد و افزود: برخی از پروژه‌ها شایسته نیست که بعد از بازدید از سوی مدیران اجرایی، نتیجه‌ای حاصل نشود.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به اینکه مردم را نباید مأیوس و ناامید کرد، اظهار داشت: برخی از پروژه‌ها درآمد زا هستند و باید منابع را برای تجمیع، پیش بینی کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه ما باید مولد و به فکر تولید باشیم، افزود: امروز دولت در حوزه اعتبارات دچار کمبود است و باید تولید را افزایش دهیم.

کیوان محمدی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در این جلسه از تدوین سند توسعه ۱۰ ساله گیلان تا یک سال آینده خبر داد و افزود: در تدوین این سند به همکاری فرمانداری و فرهیختگان شهرستان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه های مختلف نشان از توجه به این شهرستان است، گفت: لنگرود آخرین آبخور سد سفیدرود است که از ۱۱ سد لاستیکی، چهار سد مربوط به شهرستان لنگرود است که از چهار سد افتتاحی در استان گیلان، دو سد به شهرستان لنگرود تعلق داشت.

محمدی، افتتاح بیمارستان شهید حسین پور را از دیگر پروژه های افتتاحی در این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: بودجه مصوب شش سال اخیر این شهرستان ۱۸۵ میلیارد تومان بود که ۹۲.۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال از سه منبع افزون بر ۲۳ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان لنگرود اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: تا کنون هشت میلیارد تومان تخصیص یافته که امیدواریم تا پایان سال به حد واقعی برسد‌.

گفتنی است در این جلسه مهندس مهدی رجایی شهردار لنگرود و مهندس محمد باقر قاسم‌پور رئیس جهاد کشاورزی لنگرود در حوزه فعالیت کاری خود مطالبی را بیان داشتند.

 ✍? سید صادق عابدینی، خبرنگار شهرستان لنگرود

با کانال همای خبرهمراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …