چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان لاهیجان خبر داد: در شهرستان لاهیجان حتی یک واحد راکد ، بحرانی و مشکل دار نداریم ./کم فروشی و از بین بردن کیفیت نان ،قاچاق و موارد ی از این قبیل قابل گذشت نیست و شدیدا برخورد خواهد شد ./عدم الصاق قیمت در اصناف نوعی تخلف است ./شهرستان لاهیجان بیشترین سهم در یافت تسهیلات کرونایی را پس از رشت در استان دارد.

اختصاصی همای گیلان:شانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان لاهیجان به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل صمت استان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد .

در این جلسه مطرح شد :

از ۲۷۰ واحد نانوایی ۲۴۰ واحد در مواقع بحران موتور برق دارند.

دریاف ۷۰ فقره وام ۴۰ میلیونی جهت بهسازی نانوایی ها

جذب ۱۶۵۰ کیسه آرد فوق العاده در شهرستان

دریافت تسهیلات کرونایی ۲۸۹ نفر از متقاضیان در شهرستان

توزیع روزانه ٩/۵تن مرغ گرم در شهرستان
توزیع ۴۰۰۰لیتر گازوئیل به نانوایی های دوگانه سوزشهرستان
پایش ۹۵٪ درصد خانوارها در طرح شهید سلیمانی تا به امروز

توزیع ۳ هزار تن کود شیمیایی با احتساب بخش خصوصی در شهرستان

در این جلسه که با حضور مدیرکل صمت استان برگزار شد دلق پوش از لاهیجان به عنوان یکی از شهرهای موفق و الگو یاد کرد و گفت :

تلاش در همه بخش‌ها به ویژه بازار و کسبه باعث شده این شهر تبدیل به شهری شود که بتوانیم به آن امیدوار باشیم و در عرصه تامین نیازهای مردم با حضور مدیران خدوم مشکلی نخواهد بود دلق پوش گفت: در حوزه تامین مشکلی در استان نداریم و بیش از نیاز استان در انبارها و مراکز استراتژیک کالا داریم و در شرایط کنونی مسئولین محترم نظام تلاش می کنند تا کمترین فشار به مردم وارد شود بخشی از موارد کمبود که در استان میبینیم بار روانی قضیه است که موجب احتکار اقلام می‌شود احتمال گرانی وجود دارد اما کمبود وجود نخواهید داشت .

وی در خصوص وضعیت مرغ در استان گفت : بر اساس آمار جهاد کشاورزی در استان گیلان توزیع حداقل مرغ۰۰ ۵ تن می باشد ودر بدترین شرایط ۲۰۰ تن مرغ مصرف میشوددر استان کمبودی وجود ندارد در مواقعی احتکار خانگی و فرصت طلب ها مسبب این امر می‌باشند که در بخش توزیع باید دقت و مدیریت بیشتری شود و توزیع مانند قالب یخ نباشد که دست به دست بگردد و به مصرف کننده ی نهایی نرسد این امر موجب نگرانی و به هم خوردن امنیت روانی مردم می‌شود ما مسئولین موظفیم امنیت روانی و تعلقات خاطر در آنها به وجود بیاوریم.

دلق پوش با تاکید بر امر نظارت بر توزیع و گرانی اجناس بخصوص گفت :
بحث نظارت در بخش خدمات و توزیع کالاهای اساسی بسیار مهم استبازرسی های مشترک صورت گیرد.

وی با تاکید بر امر کیفیت کم فروشی آردو نان گفت : کم فروشی و از بین بردن کیفیت نان و مواردی از این قبیل قابل گذشت نیست و شدیدا برخورد می شود و چهارچوبی اتخاذشود که نانوایی ها ساعت کاری معین داشته و ساعت خمیرگیری آنها نیز مشخص شود .

وی افزود عدم الصاق قیمت در اصناف نوعی تخلف است نصب نکردن قیمت انگیزه ی گرانفروشی است در این مسائل بایددقت شود.
مردم لایق این هستند که در بدترین شرایط امانتداری و و جانب انصاف رعایت شود .

فرماندار شهرستان لاهیجان در این جلسه اعلام کرد:

در شهرستان حتی یک واحدراکد ،بحرانی و مشکل دار نداریم.
محمودی گفت شهرستان لاهیجان پس ازرشت بیشترین سهم تسهیلات کرونایی را به خود اختصاص داده است و این امر نشان از عزم منطقی مدیران است که باعث می‌شود برای مردم به ثبوت برسد. اگر مدیری نخواهد و نتواند جهانی بیندیشد و ملی عمل نکند مدیرموفقی نخواهد بود مدیر باید جامع فکر کند ودر حوزه خود از مدیر کل و فرماندار کمک بگیرد.

محمودی اظهار داشت: شهرستان لاهیجان در حوزه صنایع تولیدی و کالاهای استراتژیک و محصولات بومی و محلی می تواند به شهرستان صادرات محور تبدیل شود.

محمودی در خصوص تأمین روغن های صنعتی گفت : در بحث تامین روغن های صنعتی با مشکل مواجه بودیم که با مکاتبات صورت گرفته توانستیم روغن های مورد نیاز در صنعت را تامین کنیم.

وی افزود: در حوزه ی بازدید از واحدهای صنفی در قیاس با ۱۵ شهرستان رتبه ی برتری داشته ایم که بازرسی و پایش ها باید مستمر بوده برای توزیع و نظارت دقت شودمردم در تهیه ی کالاهای اساسی مشکلی ندارند وبا کم فروشی و گرانفروشی برخورد خواهد شد و به همه اصناف الخصوص نانوایی ها تذکر داده شود کاری نکنند تعزیرات وارد اجرائیات شود قبل از تعذیر باید تعزیب شده که مورد تاکید می باشد.

شایان ذکر است در این مراسم از مسئول اتحادیه ی نانوایان شهرستان تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار:شقایق کیهان

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …