چاپ مطلب چاپ مطلب

مسئول کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج(ع) مسجد جمعه چالکیاسر: دو سال پیاپی کسب رتبه اول شهرستان در سامانه بچه‌های مسجد توسط کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج(ع) مسجد جمعه چالکیاسر در استان گیلان

عابدینی گفت: کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج(ع) مسجد جمعه چالکیاسر توانست دو سال پیاپی در گیلان رتبه اول شهرستان را در سامانه بچه های مسجد به خود اختصاص دهد.

«سید محمد صادق عابدینی گیلانی» در گفتگو با همای گیلان با اشاره به کسب رتبه اول گیلان در سال ٩٨ در سامانه بچه های مسجد گفت: ما در حال حاضر ۵٠٠ عضو فعال در کانون داریم که از این تعداد ١٧٧ نفر بانوان و ٣٢٣ عضو را آقایان تشکیل میدهند که رده سنی اعضا نیز بین ٧ تا ۶۵ سال می باشد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب شاخص‌های هجده گانه اجرا شد افزود: قرآن و عترت، شبکه‌سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی‌سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری به‌منظور ارزیابی و رتبه‌بندی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از جمله این شاخص‌ها بود.

مسئول کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج(ع) مسجد جمعه چالکیاسر افزود: در سال جاری کانون باب الحوائج(ع) توانست از مجموع ٩٣٢ کانون استان گیلان در ردیف شهرستانی رتبه اول، در ردیف استانی پنجم و در کل کشور نیز در طرح فهما بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد رتبه ۵۴ را از آن خود کند.

وی در ادامه افزود: همانطوریکه در ابتدا اشاره شد در سال گذشته رتبه بدست آمده این کانون در سامانه فهما در ردیف استانی و شهرستانی مقام اول و کشوری ٣۶ بوده، اضافه کرد: فهما موجب تقویت شبکه گسترده بچه های مسجد، شناخت ظرفیت ها، خلاقیت ها و استفاده از خلاقیت برای توجه بیشتر به فرهنگ و هنر راه اندازی شده است.

عابدینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح شنبه ها با کتاب تصریح کرد: نزدیک ٢۵٠ کتاب بصورت امانت بین اعضا توزیع شده و بیشتر این کتاب ها در مورد زندگی شهدا، صحیفه سجادیه و آموزش روان خوانی را در بر میگیرد.

وی ادامه داد: دو گروه سرود در رده پسران و دختران در حال شکل گیری است که امیدواریم در این زمینه هم بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مسئول کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج(ع) مسجد جمعه چالکیاسر افزود: سال گذشته چون تجربه اول بود این کانون توانست در بخش رواق فیلم با تولید فیلم فریاد نقاشی که طرح آن از خودم بوده به کارگردانی محمد امین در این رواق ثبت شد و امسال هم در همین بخش فیلم جامانده طرح و کارگردانی محمد امین بصورت اتود با امکانات معمولی تولید شد و توانست رتبه خوبی را از آن خود کند و این دومین فیلمی است که به همت اعضای این کانون تولید شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش نمایش هم یک گروه به همت اعضای کانون تشکیل شده و کارهای خوب در زمینه دفاع مقدس آماده و بصورت خیابانی و داخل مسجد به اجرا درآمده است، تصریح کرد: اجرای برنامه های مختلف و حضور نوجوانان و جوانان در مسجد نیازمند عزم جدی است که این مهم در کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج(ع) چالکیاسر به خوبی در حال انجام است.

عابدینی در پایان گفت: این کانون به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، هیات امناء و پایگاه مقاومت شهدای مسجد جمعه چالکیاسر تاکنون چندین مرحله بسته های فرهنگی شامل توزیع کتاب بین بیماران کرونایی بستری در بیمارستان، بسته های معیشتی، غذای گرم و توزیع گوشت نذری بین نیازمندان با هدف امیدآفرینی، تقویت روحیه مردم، تقویت فرهنگ دینی و دستگیری از نیازمندان در شرایطی که شهرستان لنگرود درگیر اتفاقات مربوط به ویروس کرونا است، صورت گرفت.

تفسیر قرآن، دروس احکام، مسابقات کتابخوانی، تولید فیلم، آموزش خوشنویسی، کلاس نقاشی، کلاس های تقویتی و تولید نمایش برنامه های خوب اوقات فراغت از جمله فعالیت های این کانون به شمار می آیند.

به گزارش همای گیلان، طرح فهما عنوان طرحی است که در آن کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با ثبت فعالیت های خویش در سامانه بچه های مسجد، امتیاز کسب می کنند و استانی که بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان پایتخت فهما، معرفی می شود.

گفتنی است کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج(ع) مسجد جمعه چالکیاسر در ١٩ اسفند ماه ١٣٩٢ تاسیس شده است.

با کانال همای خبرهمراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …