چاپ مطلب چاپ مطلب

چرا احساس رضایت از زندگی ، در بیشتر خانواده‌های ایرانی کاهش یافته است؟ ✍ سید رضا میرحسینی

اختصاصی همای گیلان/در سال‌های گذشته عوامل زیادی دست به دست هم دادند تا احساس رضایت در بیشتر خانواده‌های ایرانی کاهش یابد و تعداد قابل توجهی از مردم دچار یأس و ناامیدی شوند، همچنین گروهی از افراد جامعه نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی و مشارکت درآن بی‌تفاوت باشند. مجموعه از مشکلات در چند سال گذشته باعث گردید تا مردم از نظر اقتصادی در فشارهای شدیدی به سر ببرند. از طرفی مشکلات اشتغال جوانان ، گرانی مسکن و معضلات ازدواج و از سویی دیگر هزینه‌های بالای زندگی و شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته هیچ رمقی برای مردم کشورمان باقی نگذاشته است. مسئولین باید کاستی‌های مردم را به رسمیت بشناسند و برای رفع مشکلات جامعه اقدام کنند مشکلات جامعه باید ریشه‌یابی گردد و به آن رسیدگی شود بی توجهی به مشکلات مردم نتایج خوبی برای جامعه به دنبال نخواهد داشت. ما هر روزه در اماکن عمومی ، شبکه‌های اجتماعی و رسانه های مختلف شاهد هستیم طیف قابل توجهی از مردم به صورت کلی از زندگی رضایت ندارند و در رآس همه این مشکلات مسائل اقتصادی جامعه می باشد که در یک سال گذشته به اوج خود رسیده است. بسیاری از مردم براین باورند اگر کشور به آرامش اقتصادی برسد و مشکلات اشتغال و مسکن در خانواده ها حل شود امید مردم به زندگی افزایش می یابد. باید دقت کنیم چنین مشکلاتی هیچگاه فراموش شدنی نیستند!
این مشکلات باید بصورت اساسی حل شوند. مسئولین باید مشکلات مردم را به رسمیت شناخته و برای جبران و رفع آن اقدام نمایند. شرایط نامساعد و سخت اقتصادی و برآوردن نکردن انتظارات خانواده توسط سرپرست خانواده شور و نشاط را در خانواده ها کمرنگ کرده و ناامیدی را افزایش داده است.‌‌‌‌
همه ما وظیفه داریم برای ایجاد فضایی امیدوارکننده و ارتقاء وضعیت معیشتی مردم تلاش کنیم. داشتن شغل مناسب با درآمد متوسط حق هر شهروند ایرانی است که امیدواریم با استفاده از مدیران نخبه و جهادی شاهد برطرف شدن مشکلات و معضلات جامعه ایرانی باشیم و امید به زندگی را در جوانان و خانواده های ایرانی افزایش دهیم.امروزه نشاط اجتماعی یکی از مهم‌ترین نیازهای جوامع بشری است که باید به آن اهمیت ویژه ای دهیم.
سید رضا میرحسینی
مهندس عمران ، مربی و داور ورزشی

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …