چاپ مطلب چاپ مطلب

عضو کمیسیون محاسبات مجلس: بهره‌ بانکی بالا مانع تولید؛ جلوی مصادر‌ه‌های بانکی بدون بررسی گرفته شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بهره‌های بالای بانکی را از موانع تولید برشمرد و گفت: باید جلوی مصادره‌های بدون بررسی گرفته شود.

همای گیلان به نقل از تسنیم/مهرداد گودرزوند درباره پرداختی‌های حقوق سربازان اظهار داشت: افزایش‌هایی در حقوق سربازان انجام شده اما به‌دنبال این هستیم که مصوبات مجلس در حوزه افزایش حقوق سربازان عملی شود تا سربازان اشتیاق حضور در خدمت سربازی را داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه افراد متاهلی که در خدمت سربازی به سر می‌برند باید از مزایای حقوق حداقلی برخوردار باشند تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیر اجرایی شدن افزایش حقوق سربازان است.

گودرزوند درباره رفع موانع کسب و کار افزود: از سال‌های گذشته قانون‌هایی در حوزه جهش تولید وجود داشت و اخیراً نیز مجلس قانون جدیدی را برای بحث جهش تولید مصوب کرده و پیگیری‌ها در وزارت اقتصاد و وزارت صمت انجام شد.
وی گفت: در همین راستا در مجلس سوالاتی از وزیر اقتصاد پرسیده شد و وزیر اقتصاد اظهار داشت که در گذشته صدور مجوزها در ۷۲ روز انجام می‌شد و اکنون به ۷۲ ساعت کاهش پیدا کرده و در ظرف ۷۲ ساعت مجوز کسب و کار صادر می‌شود.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه مجلس پیگیر این موضوع است و بررسی می‌کند که آیا این کاهش اتفاق افتاده است یا خیر افزود: مجلس به واسطه ابزارهای قانونی و نظارتی که در اختیار دارد به‌دنبال تحقق جهش تولید در سال ۱۴۰۰ و رفع موانع تولید است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس خاطرنشان کرد: بخشی از جهش تولید به بانک‌ها و پرداخت تسهیلات مربوط می‌شود که این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده و در تبصره‌های مختلف لایحه به حمایت از ایجاد مشاغل پرداخته‌ایم.

گودرزوند ابراز داشت: امیدواریم امسال بتوانیم بخشی از مشکلات صنعت را کم کرده و شاهد توسعه و گسترش تولید باشیم و بتوانیم شرکت‌های نیمه تعطیل را نیز به چرخه تولید بازگردانده و اشتغال را به سطح خوبی برسانیم البته این امر نیاز به مشارکت همه بخش‌ها دارد.

وی بیان کرد: یکی از این بخش‌ها به‌ویژه دستگاه قضا است که باید موانع را شناسایی کرده و جلوی برخی از بانک‌ها که بهره‌های بالایی می‌گیرند را بگیرد و با مصادره‌هایی که بدون بررسی انجام می‌شود برخورد کند تا صنعت کشور به مسیر خود برگردد.

گودرزوند با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد تسهیلات بدون هدفی است که به برخی از حوزه‌ها اختصاص می‌یابد عنوان داشت: باید جلوی این امر گرفته شود لذا همه بخش‌های کشور و سه قوه در کنار هم می‌توانند مشکلات مذکور را رفع کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید برای تحقق شعار سال هر سه قوه با هم هماهنگ باشند و مجلس نیز آمادگی لازم را در حوزه ریل‌گذاری دارد تا قوانینی که به جهش تولید و رفع موانع آن کمک می‌کند را وضع کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی درباره بسترسازی حریم رودخانه سفیدرود گفت: بنده پیگیر این مسئله بوده‌ام اما این امر می‌طلبد که دستگاه‌های شهرستانی و استانی نیز این مسئله را به صورت پیشنهاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح کنند.

وی با بیان اینکه در این زمینه وزیر نیرو را مورد خطاب قرار داده‌ام گفت: بنده این مسئله که سالانه تعدادی از هم‌وطنان ما به‌دلیل نبود بستر در حریم رودخانه، غرق می‌شوند  را منعکس کردم اما تقاضای ما این است که حداقل حفاظ‌ها یا تابلوهایی در بستر این رودخانه تعبیه شده و اطلاع‌رسانی‌هایی درباره خطرناک بودن ورود به محدوده این رودخانه انجام شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این امر باید توسط دستگاه‌های استانی و شهرستانی مورد پیگیری قرار گیرد خاطرنشان کرد: بنده پیگیر ایجاد دیواره‌های حفاظتی هستم تا این موضوع در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس ابراز داشت: بخشی از تجهیزات مورد نیاز هلال احمر رودبار با پیگیری‌های انجام شده وارد شهرستان شده و تجهیزاتی مانند موتور و قایق به هلال احمر رودبار تخصیص داده شده است.

گودرزوند افزود: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان رودبار و لزوم استقرار تجهیزات بیشتر پیگیر اختصاص این تجهیزات خواهم بود تا در مواقع حادثه و در شرایط خاص مجبور نباشیم تجهیزات را از شهرستان‌های هم‌جوار وارد رودبار کنیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم حوزه انتخابیه رودبار یقین داشته باشند که بنده در خانه ملت تمام تلاش خود را برای انتقال مشکلات شهرستان به وزرای مربوطه و به ثمر نشستن پیگیری‌ها به کار می‌برم.

وی ابراز داشت: با وجود تمام تلاش‌هایی که در گذشته انجام شده در شهرستان رودبار مشکلات بسیاری در حوزه‌های راه، آب و فاضلاب، آنتن‌دهی و اشتغال وجود دارد و این مشکلات در بخش‌های مختلف سازماندهی و دسته‌بندی شده‌‌اند.

 گودرزوند گفت: امیدوارم با برنامه‌های در نظر گرفته شده و با هماهنگی با دستگاه اجرایی بتوانیم در مدت مشخص شده بخش زیادی از مشکلات شهرستان رودبار را رفع کنیم؛ آثار برخی از پیگیری‌ها اکنون مشخص بوده و سد دیورش فعال شده همچنین پیمانکار جاده سندس نیز آغاز به کار کرده است.

 عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بیان کرد: بسیاری از پیگیری‌های مربوط به مشکلات شهرستان که در ۱۱ ماه گذشته انجام شده در حال نتیجه‌دهی است و امیدواریم امسال بخشی از مشکلات شهرستان حل شود و مردم رودبار از مزایای موجود در شهرستان بهره‌مند شوند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …