چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهرلنگروددرنشست خبری به مناسبت روزشوراهاازافتتاح مرحله اول کارخانه کمپوست خبرداد


اختصاصی همای گیلان/به مناسبت روز شوراها ،شورای اسلامی شهر لنگرود در نشستی با خبرنگاران ، ضمن گزارش عملکرد ،به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.
در این جلسه منصفی رئیس شورای شهرلنگرود با اشاره به بحث همدلی در مجموعه ی شهری گفت:
☆تعامل همه جانبه در دوره پنجم شورا☆
در دوره پنجم شورا سعی شد آرامش در مجموعه ی شهری به وجود آید . در این دوره رابطه ی همه ی مجموعه ی شورا و شهرداری، فرمانداری ،امام جمعه و همه ی ادارات مثبت بوده است که اگر نیم نگاهی به شهر بیندازید مردم نیزگواهی خواهند داد . وی افزود : با همه ی احترامی که نسبت به دوستان دوره های گذشته قائل هستیم باید بگویم تعامل به این صورت نبوده است.
رئیس شورای شهر لنگرود در خصوص اینکه شورا تا چه اندازه به اهداف خود رسیده است گفت :خدا را شاکریم که در ابتدای دوره چند برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را پیش‌بینی و ترسیم کرده بودیم که بیشتر آنهارا به نتیجه رسانده ایم .برای مثال کارخانه کمپوست جزو برنامه‌های بلند مدت ما بود. شاید ۲۰ سال بود که زباله های مردم لنگرود در پارک دفن می شد و زباله های کمی هم به المان لنگه برده می‌شد. با پیگیری‌های فراوان شورا و شهرداری وحمایت‌های نماینده وقت توانستیم راهکار ارائه دهیم و اعتبارات بزرگی به شهر سوق دهیم که تا کنون بالای ۱۸ میلیارد از این اعتبارات هزینه شده است.
☆ افتتاح مرحله اول کارخانه کمپوست به زودی ☆
منصفی یاداورشد :ما از لحاظ ساختمانی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم . برای خرید دستگاه واندرو که باید از خارج از کشور تهیه می‌شد ، در جلسه‌ای باحضور شهردار و کارشناسان مشابه ،قول داده شد که ظرف دو هفته آینده انجام شود. ازکارهای اولیه آن بحث ضمانتنامه بوده و بانک انصار که به سپه تغییر کرده بودم قول دادند ظرف ۴۵ روز دستگاه برای ما آورده شود و مرحله ی اول افتتاحیه ی ما ظرف دو هفته آینده انجام شود که مرحله ابتدایی کارخانه کمپوست را خواهیم داشت که یکی از اهداف ما افتتاحیه کارخانه کمپوست بود.
وی در پاسخ به این سوال که در کدام پروژه موفق تر عمل کرده اید ،گفت:
ما در این دوره روزهای خوبی داشتیم و توانستیم میزان ۵۰۰ هزار متر مربع روکش آسفالت در تمام خیابان های محلی و اصلی شهر با ۵۰ میلیارد تومان که از اعتبارات داخلی شهرستان بوده است، موفق عمل کنیم . با پیمانکار خوبی قرارداد بستیم و از منطقه کلید بر به سمت کیاکلایه شروع و قسمت های ۳۵ متری و قسمت‌هایی از انزلی محله در دو سال متوالی انجام گرفت ومنطقه ی چالکیاسر، منطقه آسید عبدالله ،قصاب محله، آنسر محله، رکج محله راهپشته و … که بعضی از محلات بیش از ۲۰ سال آسفالت نشده بود به غیر از انزلی محله که قسمتی مانده ، بقیه ی کوچه ها و خیابان ها آسفالت شده است واز مردم می‌خواهیم که برای کوچه ها به کمک شهرداری بیایند.
موفقیت دیگر ما بحث کارخانه کمپوست است که اگر به نتیجه برسد مشکل زباله کاملا حل خواهد شد . در ششمین روز از دوره پنجم نامه به شهرداری که در زمان سرپرستی آقای طالبی بود زده شد که زباله را دیگر در موتوری ما نریزند در آن زمان کل پارک پر شده بود و مابقی را در موتوری می ریختند . افتتاح کارخانه کمپوست را به صورت حضوری برگزار می‌کنیم و تمام زباله های ما به روز برده می شود.
☆حل مشکل آبگرفتگی خیابان امام خمینی و هلال احمر ☆
رئیس شورای شهر لنگرود در خصوص حل شدن مشکل آبگرفتگی در خیابان امام، هلال احمر و .. .اظهار داشت : هر وقت که باران می بارید ، لنگرود اولین شهری بود که آبگرفتگی خیابان امام و هلال احمر رسانه ای می شد. ولی با کار کامل کارشناسی و هماهنگی با شهرداری و مشاوران جوان توانستیم مشکلات را حل کنیم.
در ادامه منصفی به مناطق گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت : شهر لنگرود نه کوه دارد نه دریا ما دو خانه دریا بیگی ومنجم باشی داشتیم که خانه دریا بیگی متاسفانه سوخت و ما درخواست ترمیم وضعیت خانه منجم باشی را داریم و تقاضا داریم که به خانه منجم باشی برسند که دچار سرنوشت خانه دریابیگی نشود .مردم شهرستان لنگرود و حتی آنانی که حداقل رشته تحصیلی آنها معماری ، مرمت و بازسازی است هم فکر می‌کنم خانه را ندیده اند .
☆تبدیل پل خشتی به فضای گردشگری☆
وی افزود : پل خشتی داشتیم که پارکینگ شهرستان لنگرود بود و ما توانستیم آن را با وجود مخالفت‌ها تبدیل به فضای گردشگری کنیم اما بعدها که این فضا تشکیل شد مخالفان هم تشکر کردند.

منصفی در خصوص مقابله با بحران و اقدامات انجام گرفته ، گفت:
در بحث مواسات و همدلی از روزی که کرونا مطرح شد از سال گذشته شورا و شهرداری با هماهنگی مجموعه شهرستان پای کار آمدیم و تمام گروه های مردم نهاد را در دفتر دور هم جمع کردیم و توانستیم کمک‌های خوبی را به بیمارستان‌ها و برای مردمی که در این بحث درمانده شده بودند ،انجام دهیم و هماهنگی هایی در بحث همدلی و مواسات با مجموعه ی شهرستان و پایگاه ها انجام شد .مثلا در بحث ضد عفونی نمودن معابر که در آن دوره رسم بود و آتش‌نشانی پای کار بود و نیز همکاری با مجموعه ی هیئت های مذهبی مساجد و محلات و جوانان خودجوش که کارهای خوبی انجام شد .

وی در خصوص حقوق کارکنان و عقب افتادگی حقوق و مزایای آن ها خاطرنشان کرد:
حقوق کارکنان شهرداری ها توسط مردم شهرستان پرداخت می شودکه تعداد افرادی که توانستیم بازنشست کنیم بی سابقه بود. متاسفانه نیروی جایگزین خدماتی نداریم . شاید در ماههای اول شورا ، با همه ی مجموعه های تامین اجتماعی مشکل داشتیم که حقوق هاو تمام سیستم مالی شهرداری را بسته بودندو چندین میلیارد بدهی داشتیم که با برنامه‌ریزی انجام شده مشکل حل شد .
وی افزود : بعضی از نیروها چندین سال است که شرکتی هستند که این دوستان در این مجموعه مظلوم واقع شدند و دلخوشی آنها این است که بحث استخدامشان حل شود .

منصفی در خصوص تعامل با ادارات دیگر گفت : ما خارج از بستر کار شهرداری با مجموعه ی ادارات دیگر نیز تعامل داریم . نمونه ی بارزش ترانس برق میدان بسیج بود که از دوره ی گذشته استارت زده اما موفق نبوده و در این دوره موفق شدیم ترانس را جابجا کنیم و همزمان یکی از ساختمان‌های مجاور عقب نشینی کرد و میدان باز شد .
وی در خصوص تبصره ی ۳ در قبوض پرداختی آب و فاضلاب مردم لنگرود گفت : تبصره ۳ بحث فاضلاب صنعتی بود که قرار بود لنگرود فاضلاب صنعتی داشته باشد و قسمتی از پولش را شهر لنگرود تامین کندو قسمتی را از بانک توسعه اسلامی بگیریم که متاسفانه به علت تحریم ها موفق نشدیم و متاسفانه این کار انجام نگرفت و در جلسات مختلفی که با مسئولین شهرستان و نماینده دولت و مدیرعامل آب و فاضلاب استان برگزار کردیم ، توانستیم قسمتی از پول را که داخل حساب تبصره ی ۳ بود، برای لنگرود هزینه کنیم که الحمدالله اقدامات خوبی انجام شده است ؛ از جمله لایروبی مکانیزه انجام دادیم. دستگاه واتر جتی را
از آذربایجان آورده بودیم که ۳۳ هزار و ۲۰۰ متر با این دستگاه انجام شد که میزان زیادی بود و کمک زیادی به ما کرد و توانست در بحث آب های سطحی خیلی از مشکلات را حل کند .
وی ادامه داد:
در منطقه درویشانبر یک نهر سرباز داشتیم که خیلی اذیت می کرد و با یک دال بتنی پوشیده شد .
برای مشکل آب آنسرمحله قسمت‌های راهپشته ، اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان به طول ۱۷۰۰ متر از میدان شهیدان آذر ارجمند تا میدان شهدای آنسر محله انجام شد .
☆توسعه شبکه فاضلاب☆
منصفی اذعان داشت : به اتفاق اعضای شورا از ایستگاه پمپاژ لیلاکوه دیدن کردیم که در آنجا دستگاه‌ها با مشکل مواجه بودند که ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از این در بحث توسعه شبکه فاضلاب هزینه شده است.
وی در خصوص کارهای فرهنگی انجام‌شده توسط شورا در دوره پنجم اظهار داشت :
در بخش فرهنگی ، کارهای بزرگ و ارزشمندی در این دوره انجام شد ؛ کمیسیون فرهنگی ما عملاً پای کار بود وخدارا شکر با روحیه ی جناب شهردار و دوستان در حوزه روابط عمومی ، سعی شد در امور فرهنگی از همه کمک بگیریم و کارهای بزرگ انجام دهیم که به چند مورد از کارها اشاره میشود:
تجلیل از نویسنده کتاب “رقص روی یک پا ” از اسماعیل یکتایی . در زمان حیات سردار حق بین ما کتاب گیل مانا را به نحو احسن انجام دادیم با تعاملی که بین ما و انجمن نخبگان شهرستان مطرح بود کارهای بزرگی را دوستان پیگیر بودند که یکی از کارهای بزرگ تجلیل از مقام دکتر محمدجعفر جعفری لنگرودی بود. مراسم یادواره شهدا و جشنواره سنبل آبی – که قبل از کرونا شروع کرده بودیم- از نمونه کارهای ما می باشد.
به پاس رشادت های سردار قهرمان بزرگ شهر که جایشان خالی است از میدان معلم تا میدان قرقاول که بلوار کشاورز بود به نام سردار نبل و الزهرا سردار حق بین نامگذاری شده است.

منصفی ادامه داد : در بحث ورزشی ما به دنبال مشارکت حتی سرمایه گزاری بوده ایم . یک زمین ورزشی به باشگاه صالحی دادیم که برای شهرستان آبرو داری کرده است و هم زمین فوتبال و هم پینت بال دارد و تقاضا می‌کنم از کسانی که می توانند کمک کنند و برای جوانان شهر کاری کنند. وقتی به محلات میریم به خصوص انزلی محله اولین درد ، نبود زمین ورزشی است . کسانی که می‌توانند کمک کند پای کار بیایند .از مجموعه ی شهرستان کمک می گیریم و زمین‌های ورزشی تا ابد به نام خودشان می باشد و هزینه‌ها را نیز از مردم دریافت کنند .هم منافع را می برند و هم جوانان ما مشغول می شوند .زمین ورزشی روباز را نیز شروع کردیم که انشالا بتوانیم بعد از فصل بهار این کار را انجام دهیم.
وی افزود : ده کار از اولویت های ما هستند و
آسفالت ۵۰۰ هزار متر مربع پروژه بازسازی باغ ملی را از مهر ۹۸ شروع کردیم و به مدت ۲۰ ماه تکمیل شد و پروژه ی زیبایی تشکیل شد .

رئیس شورای شهر لنگرود در خصوص این سوال که برای شهرستان لنگرود آرامستان دیگری در سطح شهر مورد نظر است یا نه ؟پاسخ داد: شاید آرامستان ما سال های پایانی اش باشد .ارامستان دیگری در دستور کار قرار دارد و با خیرین صحبت کردیم وشهرداری نیز موظف شده ، چندین زمین نیز تعرفه شده است اما از لحاظ دستورالعمل هایی که برای یک آرامستان جدید باید ساخته شود پیگیر هستیم ولی تا امروز موفق نشده ایم .

در خصوص بحث آسید محمد ، ذهنیت مردم این است که انجا قبرستان است .این درست است یا خیر ؟بقعه ی آسید محمد قبرستان نیست اما از قبل همانند بقعه های دیگر در مجاورت قبرستان بوده تقاضا شده بود که دیوار چینی صورت گیرد اما طرح پیشنهادی اولیه ی ما اختلاف سطح بجای دیوار چینی بود که فضا زیبا شود اما از قبل چند سرد آب واگذار شده بود و چند قبر اضافه کردند. قبرستانهای دیگر نیز در شهر هستند و همه ی شهر ها این مشکل را دارند که باید از شهر خارج شود و بایستی پاسخ رسمی رامجموعه ی اداره ی اوقاف و شهردار محترم به کارشناس حقوقی دستور دهد که هنوز جوابش را نگرفتیم .

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …