چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان عنوان کرد جمع آوری ۶۰۰۰ هکتاری سنبل آبی در قالب قرارگاه زیستی گیلان

مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان، با بیان اینکه پنج قرارگاه سایبری، مردم محور، شیمیایی، زیستی و پرتوی در گیلان داریم، خاطرنشان کرد: اعتبار خوبی برای جمع آوری مکانیکی و فیزیکی سنبل آبی در سطح ۶۰۰۰ هکتار از تالاب انزلی تخصیص یافته است.

همای خبر به نقل از ایسنامحمدعلی ویشکایی، تهدیدات را به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی نقسیم کرد و گفت: تهدیدهای طبیعی مانند سیل و زلزله و برف همیشه بوده و خواهد بود و انسان نقشی در آن ندارد، اما در تهدیدهای غیر طبیعی انسان ها نقش دارند و دولت ها به خاطر منابع خود در دستور کار قرار می دهند.

وی پدافند را اقدامی متقابل در مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی دانست و افزود: پدافند عامل با انواع سلاح و جنگ افزارهای به روز سر و کار دارد، اما در پدافند غیر عامل اقدامات غیر مسلحانه انجام می شود و تمرکز بر شناسایی مخاطرات و تهدیدات هر کشور در حوزه های مختلف با محوریت مردم و زیرساخت ها دارد.

مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان در گفت و گوی خبری باران، با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای مناسب قبل از تبدیل تهدید به بحران با هدف کاهش خسارات برای مردم و زیرساخت های شهری و رستایی، عنوان کرد: پدافند غیر عامل بر فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش استوار است.

ویشکایی با اشاره به تصویب طرح جامع پدافند غیر عامل در سال ۹۹، تصریح کرد: در این طرح بالغ بر ۱۱۰ برنامه تعریف شده که تاکنون موفق به اجرای ۲۰ برنامه در استان گیلان با محوریت طرح های جامع شهری و هادی روستایی شدیم.

وی از برگزاری رزمایش زیستی و رزمایش پرتوی در استان گیلان به عنوان منطقه مرزی خبر داد و گفت: تامین و توسعه شبکه توزیع برق تا تابستان ۱۴۰۲ محقق می شود؛ همچنین خط انتقال گاز ۴۲ اینچی رشت – آستارا که دارای بازتاب بین المللی برای استان و کشور است، اجرایی می شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان، شورای پدافند غیر عامل استان به ریاست استاندار را دارای کمیسیون مقابله با تهدیدات و ستاد مرزبانی و ۱۱ کارگروه دانست و متذکر شد: این کارگروه ها شامل امنیت و دفاع، زیستی، انرژی و تامین نیازهای ضروری، امنیت غذایی، کالبدی و زیربنایی، فرهنگی – اجتماعی، حمل و نقل و جابجایی، سایبری و الکترونیک، خدمات و امداد و نجات، مردم محور و حقوقی – قضایی است.

وی با بیان اینکه پنج قرارگاه سایبری، مردم محور، شیمیایی، زیستی و پرتوی در گیلان داریم، خاطرنشان کرد: گیلان با آفات متعددی مانند سنبل آبی و ملخ مراکشی و مگس زیتون به عنوان تهدیدات زیستی مواجه است و لذا در جریان سفر رئیس جمهور، اعتبار خوبی برای جمع آوری مکانیکی و فیزیکی سنبل آبی در سطح ۶۰۰۰ هکتار از تالاب انزلی تخصیص یافت. در راستای مقابله به ملخ مراکشی نیز اقدامات موفقیت آمیزی طی امسال انجام شد.

ویشکایی، از اجرای بالغ بر ۸۰۰ ویژه برنامه هفته پدافند غیر عامل در استان خبر داد و تاکید کرد: با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و توسعه بهره برداری اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و خدماتی روزمره مردم، به همان اندازه تهدیدات سایبری نیز افزایش پیدا می کند لذا باید با آموزش و توانمندسازی زمینه مقابله با تهدیدات سایبری را فراهم کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …