چاپ مطلب چاپ مطلب

در دیدار عیدانه اعضای شورای شهر رشت با استاندار گیلان: برای رفع کامل مشکل زباله سراوان نیازمند تداوم همراهی دولت و استاندار هستیم

در دیدار عیدانه اعضای شورای شهر رشت با استاندار گیلان:

برای رفع کامل مشکل زباله سراوان نیازمند تداوم همراهی دولت و استاندار هستیم/

اجرای طرح جامع پسماند در شهرهای گیلان

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حمایت های دولت در راستای رفع مشکلات پسماند سراوان گفت : برای رفع کامل مشکلات زباله در سراوان نیازمند تداوم همراهی دولت و استاندار گیلان هستیم و اگر تا کنون همراهی و پیگیری های شبانه روزی نماینده عالی دولت در گیلان نبود شاید هنوز هم سراوان در همان وضعیت پیشین قرار داشت.

به گزارش همای خبر نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا بهمراه جمعی از اعضای شورای رشت در دیدار عیدانه با استاندار گیلان ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ابتدا از حمایت ها و همراهی استاندار گیلان پیرامون رفع مشکلات پسماند در سراوان تشکر می کنیم .

وی با بیان اینکه سالها در سراوان شاهد کم کاری ،ترک فعل و قصور بودیم افزود: با نگاه حمایتی دولت و استاندار گیلان به عنوان نماینده عالی دولت در استان ، اقدامات خوبی طی چند ماهه اخیر در سراوان انجام شده است که موجبات دلگرمی ساکنین این منطقه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه رفع مشکلات مربوط به سراوان همچنان نیازمند نگاه حمایتی دولت و استاندار گیلان است تصریح کرد: از استاندار گیلان تقاضا داریم که باز هم در این مسیر مدیریت شهری رشت را حمایت کنند.

کارگرنیا با اشاره به اینکه شهرداری رشت در حال حاضر منتظر اعلام دفنگاه جدید است افزود: کارخانه کود الی امکانات دفنی ندارد و در شرایط فعلی زباله ها در انجا دپو می شود که در صورت تداوم این اقدام ، عملکرد دستگاه هایی که در رابطه با کودآلی فعالیت دارند با چالش جدی مواجه می شود.

وی با بیان اینکه برای رفع چنین مشکلاتی نیازمند محل جدیدی برای دفن زباله هستیم گفت : برای تحقق این مهم نیازمند ورود استاندار گیلان و وزیر کشور هستیم.

توسعه همه جانبه کلانشهر رشت با بهره گیری از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان

استاندار گیلان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه وضع موجود رشت باید به وضع مطلوب مورد رضایت شهروندان مبدل شود، گفت: انسجام و وحدت رویه در مدیریت شهری با همدلی و هم افزایی شورای اسلامی شهر، به پویایی و نشاط کلانشهر رشت کمک می کند.

دکتر اسدالله عباسی ابراز امیدواری کرد تا سال جدید با انسجام بیشتر همگان و بهره مندی از همه ظرفیت ها، سال تحول در کلانشهر رشت باشد.

وی با بیان اینکه باید در شان مردمان کلانشهر رشت که در جهان نام دار است به آنان و نیز مسافران علاقمند به رشت خدمت کرد، افزود: مدیران حوزه شهری تمام اندیشه و عمل خود را برای تسهیل در امور شهروندان و پویایی شهر، توجه به محرومیت زدایی مناطق حاشیه شهر، کاهش ترافیک، توسعه مباحث فرهنگی و اجتماعی و دیگر وظایف محوله معطوف کنند.

استاندار گیلان تاکید کرد: برای توسعه همه جانبه کلانشهر رشت به بهره گیری از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان برای ارائه طرحها و ایده های نو نیاز است.

وی در ادامه با بیان اینکه تصفیه خانه شیرابه سراوان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: کارشناسان مربوطه آخرین وضعیت تصفیه خانه شیرابه سراوان را شرح داده و با بررسی های به عمل آمده مشخص شد وضعیت تصفیه خانه مناسب است که باید به وضعیت مطلوب برسد.

دکتر عباسی با اشاره به اجرای طرح جامع پسماند در تمامی شهرهای گیلان گفت: طرح جامع پسماند در تمامی شهرستان‌های گیلان باید با جدیت و بصورت عملیاتی اجرایی شود.

وی ساماندهی و مدیریت پسماند بویژه بهسازی و مهیاسازی لندفیل سراوان را یکی از اهداف دولت مردمی آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در گیلان دانست و بیان کرد: بهسازی کامل سراوان باید به بهترین نحو انجام شود و برای تحقق این مهم از ظرفیت‌های ملی استفاده و اعتبارات لازم تخصیص داده شد تا به اعتبارات حوزه شهرداری رشت افزوده شود.

دکتر عباسی ادامه داد: معضل پسماند سراوان یک ابر چالش در استان گیلان بوده ولی به دغدغه روسای جمهور قبلی مبدل نشده بود که بنده در دیدار با رئیس محترم جمهوری، معضل پسماند سراوان را به یک ‌ دغدغه مهم برای ایشان مبدل کردم چراکه مردم عزیز آن منطقه با مشکلات فراوانی مواجه بودند.

وی با بیان اینکه حق مردم سراوان داشتن‌ زندگی راحت و به دور از هرگونه آلودگی محیط زیست است،تصریح کرد: در دهه ۶۰ مقرر شده بود سراوان به محل موقتی واردات پسماند مبدل شود ولی اکنون و تا سال گذشته از ۲۲ شهر، زباله وارد سراوان می‌شد.

استاندار گیلان نقش تفکیک زباله از مبدا را یکی از راه‌های کنترل پسماند در این استان دانست و افزود: باید با اتخاذ تصمیمات علمی و برنامه‌های فرهنگی، تفکیک زباله از مبدا در بین مردم و به ویژه روستائیان نهادینه شود، چراکه به کاهش تولید زباله در این استان کمک می‌کند.

دکتر عباسی با تاکید بر لزوم توجه به احداث چهار خط تولید کارخانه کودآلی گفت: راه اندازی زباله سوز فقط پاک کردن صورت مسئله است زیرا خود دستگاه زباله‌سوز منجر به ایجاد آلودگی‌های بسیار زیادی می‌شود که برای مردم منطقه و استان خطر دارد.

وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم در استان گیلان اهتمام ویژه‌ای برای حل معضل فاضلاب نیز دارد، تصریح کرد: در گذشته به مسئله فاضلاب شهر صنعتی و مسکن مهر رشت توجه‌ای نشده بود در حالی که ۳۶ درصد آلودگی تالاب بین المللی انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهررود را تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت پای کار بوده و به احداث سریع تصفیه خانه فاضلاب رشت کمک کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۲ تصفیه خانه شهر صنعتی و مسکن مهر رشت باید به مردم تحویل داده شود و هر میزان بودجه و اعتباری که نیاز است تامین می شود.

دکتر عباسی به احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر رشت از طریق تهاتر نفت اشاره و اظهار کرد: نباید به بهانه مشکلات مالی پروژه‌های مهم در استان نیمه تمام‌بماند.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان هیچگونه بن بستی وجود ندارد، افزود: از اکنون اعضای شورای اسلامی شهر رشت و شهردار به فکر آزادسازی حریم دو رودخانه زرجوب و گوهررود باشند زیرا تا دو الی سه سال آینده و پاکسازی این دو رودخانه، باید اقدامات گردشگری و فرهنگی را در اطراف آن انجام دهیم.

دکتر عباسی هم افزایی و همگرایی همه جانبه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار و دیگر مدیران و مجموعه شهرداری را در توسعه کلانشهر رشت بسیار موثر دانست و گفت: رشت در جهان آوازه ارزشمندی دارد و باید در شان مردمان این سامان به آنان در حوزه های مختلف ارائه خدمات شود.

بررسی موضوعات فرهنگی با حضور استاندار گیلان

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به موضوعات فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد : با وجود اعتبارات خوبی که برای موضوعات فرهنگی وجود دارد اما شاهد ولنگاری های فرهنگی هستیم. نادر حسینی با تاکید به اینکه در خصوص مسئله فرهنگی نیز باید همچون مسائل مهم دیگر جلسات هفتگی با حضور استاندار برگزار شود افزود : باید درباره مباحثی از جمله خانواده، حجاب و دیگر موضوعات فرهنگی برنامه ریزی های لازم با بهره مندی از نظرات کارشناسانه انجام شود.

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …