چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار رشت در جلسه کارگروه سرمایه گذاری خبر داد: شناسایی ۷۱۵ فرصت سرمایه گذاری در شهرستان رشت

 

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیت های اقتصادی شهرستان جهت بهبود اقتصاد و معیشت مردم، گفت: پس از بررسی و مطالعات مستمر، ۷۱۵  فرصت سرمایه گذاری در سطح شهرستان رشت شناسایی شده است.

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر میرشمس مومنی زاده، عصر امروز در جلسه کارگروه سرمایه گذاری شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد، با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید، اظهار داشت: همواره مباحث مربوط به توسعه اقتصادی و افزایش تولید از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است، اما نامگذاری سال به نام سال رونق تولید، اهمیت این موضوع را دو چندان می کند.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد در ارتباط با فقر زدایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و رونق تولید، کار موثر انجام دهیم، باید تلاش کنیم واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را فعال نماییم، افزود: با ایجاد رونق تولید در این واحدها و استفاده کامل از ظرفیت تولید، صنایع، زمینه بهبود معیشت مردم و اشتغالزایی در شهرستان فراهم خواهد شد.

فرماندار رشت عرصه کشاورزی را مهمترین عرصه و پایه  اقتصاد استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد روستاهای استان بر مبنای کشاورزی پایه گذاری شده است، ایجاد تحول در کشاورزی علاوه بر روستاها می تواند اقتصاد شهر را نیز متحول کند.

دکتر مومنی زاده با تاکید بر لزوم استفاده از مواهب و ظرفیت های گردشگری جهت ایجاد رونق اقتصادی، گفت: باید با برنامه ریزی مناسب از همه این ظرفیت ها جهت بهبود اقتصاد و معیشت مردم استفاده شود.

وی ادامه داد: کار مهم در حوزه روستایی این است که با پرهیز از تک پیشگی، فعالیت اقتصاد روستاییان متنوع شود و از همه ظرفیت های موجود روستا در جهت ایجاد درآمد اقتصادی استفاده شود.

وی با اشاره به شناسایی ۷۱۵ فرصت سرمایه گذاری در شهرستان رشت، عنوان کرد: اگر از این فرصت ها به درستی استفاده شود، شاهد تحولی شگرف در اقتصاد شهرستان خواهیم بود.

فرماندار رشت افزود: ۳۱عنوان از این فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشکری قرار دارد که اگر بتوانیم این ظرفیت ها را فعال نماییم، گامی اساسی در جهت ارتقای اقتصاد شهرستان و رونق صنعت گردشگری برداشته ایم.

دکتر مومنی زاده استفاده صحیح از آب بندان ها را از دیگر ظرفیت های اقتصادی شهرستان رشت برشمرد و تصریح کرد: با ساماندهی آب بندان های استان و فعال کردن آنها،  ۴۰۰ میلیون متر مکعب به ذخیره آبی استان افزوده می شود که نشان از اهمیت آن به ویژه در استان گیلان که پایه اقتصاد آن کشاورزی است، دارد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و توجه بیشتر به این ظرفیت های اقتصادی، گفت: از معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری می خواهم ضمن تشکیل مستمر کارگروه سرمایه گذاری و طرح مسائل و مشکلات مربوطه در کارگروه، زمینه استفاده از این ظرفیت های اقتصادی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم را فراهم نماید.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از طرح های بررسی شده در کارگروه سرمایه گذاری در سطح شهرستان، گفت: پس از بررسی و مطالعه اولیه آب بندان های شهرستان رشت،  ۵ آب بندان در بخش های مرکزی، سنگر، خمام، خشکبیجار و لشت نشا به عنوان الگو انتخاب شده اند تا علاوه بر استفاده از آن ها در بخش کشاورزی، بتوانیم از ظرفیت این آب بندان ها در بخش های گردشگری و آبزی پروری نیز استفاده کنیم.

سیده زهرا میر اعلمی بررسی طرح های زراعت چوب را از دیگر مباحث مورد بررسی کارگروه سرمایه گذاری شهرستان عنوان کرد و افزود: با محوریت بخشداری ها و دهیاری های شهرستان، ۳۰۲ هکتار از اراضی در اختیار مردم روستاهای شهرستان رشت، شناسایی شده  که لازم است با اتخاذ سیاست های حمایتی از ظرفیت این اراضی، جهت شکوفایی بخش زراعت چوب و تامین نیازمندی چوب استان استفاده شود.

گفتنی است اعطای یارانه نهال رایگان، پوشش بیمه محصولات کشاورزی و ارائه تسهیلات کم بهره به زارعان چوب از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه در جهت حمایت  و ایجاد رونق در بخش زراعت چوب شهرستان رشت مورد بررسی قرار گرفت.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …