چاپ مطلب چاپ مطلب

پیشگامی گیلان در صدور کارت هوشمند ملی

استاندار گیلان گفت: جایگاه گیلان در صدور کارت هوشمند ملی از میانگین کشوری هم بالاتر است.

پیشگامی گیلان در صدور کارت هوشمند ملیهمای گیلان، ارسلان زارع استاندار گیلان در آستانه روز ملی ثبت احوال در دیدار با مدیرکل و کارکنان این اداره کل گفت: تغییرات جمعیتی از موضوعات مهم در مطالعات راهبردی محسوب می‌شود که در برنامه ریزی‌های مدیریتی، نقش انکار ناپذیری دارد.

او به آمار‌های حیاتی ارائه شده ثبت احوال اشاره کردو افزود: این داده‌ها در مدیریت کلان کشور موثر است.

استاندار گیلان گفت: ثبت احوال مرکز مهم و حیاتی برای ثبت اطلاعات افراد و ارائه آمار تغییرات جمعیتی است از این رو توجه به دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در این دستگاه، ضروری است .

ارسلان زارع صدور کارت هوشمند ملی و شناسنامه‌های مکانیزه را از اقدامات قابل تقدیر دانست و افزود: با تلاش کارکنان ثبت احوال گیلان، جایگاه این استان در صدور کارت هوشمند ملی از میانگین کشوری هم بالاتر است.

او با اشاره به اینکه، برخورداری شهروندان از کارت هوشمند ملی امکان تسهیل دسترسی آنان به بسیاری از خدمات را محقق کرده است، گفت: امروز اجرای فعالیت‌های ثبت احوال بر پایه دانش و نرم افزار‌های مدرن، پایه ریزی شده که مدیریت زمان و ارائه خدمات را سرعت بخشیده است.

استاندار گیلان توسعه الکترونیکی فعالیت‌ها در سازمان ثبت و احوال را گامی اثرگذار در نزدیک شدن به اهداف و سیاست‌های کلی کشور در بحث جمعیت دانست.

ارسلان زارع با بیان اینکه، سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، نقشه راه توسعه پایدار کشور است، افزود: توجه به این امر مهم می‌تواند راهبردی برای برنامه ریزی در جهت جوان سازی استان محسوب شود.

او گفت: برای افزایش جمعیت، باید رویکرد‌های مناسب اجتماعی و فرهنگی اتخاذ شود که لازم است در این بخش همگام با سیاست‌های کلی جمعیت برای افزایش نسل اقدام کنیم.

استاندار گیلان دربخش دیگری ازسخنانش اسفندماه امسال را آوردگاه بزرگ دیگری برای تجلی شکوه وعزت ملی ایرانیان خواند وافزود: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرصتی برای نمایش اقتدار مردم ایران به جهانیان خواهد بود و در این میان؛ ثبت احوال که در زمره ارکان هیأت‌های اجرایی انتخابات است، وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارد.

ارسلان زارع با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیند انتخابات و آمادگی استان برای اجرای آن تصریح کرد: ثبت‌احوال با احراز هویت الکترونیکی رأی‌دهندگان، یکی از ارکان برگزاری انتخابات سالم و شفاف است و همین جهت گیری، گویای نقش مهم و حساس آن در برگزاری انتخابات است.
سوم دی ماه، روز ملی ثبت احوال است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …