چاپ مطلب چاپ مطلب

دغدغه های اصلی فرماندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ستاد مبارزه با کرونای شهرستان ماسال مطرح شد/ تجهیز بیمارستان رسالت ماسال به تجهیزات جدید/تکمیل فاز توسعه بیمارستان رسالت

 مهندس پورحضرت با تاکید بر اینکه تجهیز بیمارستان رسالت به تخت‌های آی‌سی‌یو از دغدغه‌های مردم ومسئولین شهرستان میباشد گفت : تکمیل فاز توسعه بیمارستان رسالت ماسال کمک شایانی به ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مردم شریف ماسال میکند

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری  ماسال، «وحید پورحضرت» فرماندار ماسال  در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا که در محل فرمانداری با حضور ئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان   برگزار شد اظهار کرد: ماسال یکی از شهرستان‌هایی است که در اجرای طرح ملی غربالگری خوب عمل کرد و حدود صد درصد جامعه هدف را پوشش داد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه در این ۲ ماه بر حسب حساسیت‌های موجود،  جلسات متعددی توسط ستاد مقابله با کرونای شهرستان تشکیل شد افزود: در خصوص اجرای طرح‌های ملی همچون طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، مردم و مسئولان همراهی و هماهنگی چشمگیری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح فاصله گذاری و تعطیلی صنوف ،اصناف و بازاریان همکاری خوبی داشتند گفت: با توجه به اینکه ماسال شهرستان گردشگری است همه واحدهای اقامتی، هتل‌ها و خانه کاشانه‌ها از همان روزهای نخست شیوع کرونا اقدام به تعطیلی کردند و این تعطیلی تداوم دارد.

مهندس پورحضرت با اشاره به اینکه طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین در سطح شهرستان اجرا شده است تصریح کرد: اهتمام ویژه مردم شهرستان و همراهی خوب رسانه‌ها سبب شد تا ماسال نسبت به دیگر شهرستان‌ها تفاوت فاحشی در میزان افراد مبتلا به بیماری و فوتی داشته باشد

فرماندار ماسال با بیان اینکه مردم و گردشگرانی که به هر دلیلی این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند قطعا باید همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند خاطرنشان کرد: از تمامی ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای ریشه‌کنی و قطع زنجیره انتقال این بیماری استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی مردم و مسئولین این شهرستان کمبود نیروی انسانی و کادر درمانی و پزشکان متخصص در بیمارستان رسالت است اظهار کرد: تجهیزات سرمایه‌ای برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است هر چند که خیرین این شهرستان نسبت به توان خود بالغ بر ۱۳۰میلیون تجهیزات سرمایه‌ای برای این بیمارستان تهیه کردند.

پورحضرت با تاکید بر اینکه تجهیز بیمارستان رسالت به تخت‌های آی‌سی‌یو از دغدغه‌های ماست افزود: تجهیز آمبولانس یکی دیگر از دغدغه‌های مهم  شهرستانی است.

فرماندار ماسال با بیان اینکه تکمیل فاز توسعه‌ای بیمارستان مورد تاکید است گفت: با توجه به تلاش چشمگیری که کادر درمانی داشته‌اند، انتظار می‌رود مطالبات آنها پرداخت شود.

 وی گفت :مطالبات مردم به حق است و امید است دانشگاه علوم پزشکی با تمامی ظرفیت مشکلات بیمارستان ماسال را مرتفع کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با بیان اینکه برخی امکانات جدید چون دستگاه سونوگرافی، رادیولوژی و مانیتورهای لازم برای بیمارستان رسالت تهیه می‌شود گفت: ضریب اشغال تخت باید در بیمارستان ماسال افزایش یابد.

«دکترارسلان سالاری»در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ی شهرستان ماسال با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سابقه ۳۰ سال فعالیت آموزشی، بهداشتی و درمانی در بسیاری از شاخص‌ها طبق نظرات کارشناسان بهداشت در حوزه درمان، بهداشت، تجهیزات و آموزش از میانگین کشوری عقب مانده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: زمانی که ریاست دانشگاه را تحویل گرفتم با بدهکاری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه و معوقات بالغ بر ۱۲تا ۲۴ ماه پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان روبه‌رو بودم که انگیزه کار را برای این افراد کم کرده است، اما با پیگیری‌های انجام شده، مشکلات به گوش همه تصمیم‌گیران استانی و کشوری رسید و اتفاقات خوبی در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان رقم خورد.

سالاری با بیان اینکه متاسفانه امکانات لازم به این دانشگاه نرسیده است تصریح کرد: اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان استیجاری هستند و در عرض ۱۰سال تنها۲ دستگاه سی‌تی اسکن وارد استان شده اما طی این چند وقتی که ریاست دانشگاه را به عهده گرفته‌ام ۱۰ دستگاه سی‌تی وارد استان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه ویروس کرونا مشکلات دانشگاه را دوچندان کرد خاطرنشان کرد: همه تلاش‌هایی که توسط مسئولین  شهرستان‌ها به ویژه فرمانداران انجام شد، قابل تقدیر است.

دکتر سالاری با بیان اینکه در این مدت بیمارستان تالش راه‌اندازی و بیمارستان لنگرود تجهیز شد و هدفمان برخورداری از ۲ بیمارستان ویژه با ظرفیت بالای ۲۰۰ تخت در شرق و غرب استان بود اظهارکرد: امکانات و تجهیزات موجود با توجه به شرایط کشور در این بحران کافی نبود اما با کمک خیرین بسیاری از این مشکلات مرتفع شد.

وی با بیان اینکه جایگاه علوم پزشکی گیلان باید به شاخص‌های استان‌های دیگر برسد تصریح کرد: عدالت این نیست که ما را با دیگر استان‌ها یکسان ببینند زیرا زیرساخت‌های آنها کامل است اما استان گیلان فاقد زیرساخت لازم است.

وی  با بیان اینکه غرامت بیمارستان رسالت ماسال در سال ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اما پرداختی دانشگاه به این واحد در سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان است خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده این است که تمام بیمارستان‌های شهرستانی به‌لحاظ مالی زیان‌آور هستند و باید این ضرر تامین شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ضریب اشغال تخت باید در بیمارستان ماسال افزایش یابد اظهار کرد: میانگین عمل جراحی روزانه در بیمارستان ماسال پنج نفر است و این آمار تناسبی با بیماران سرپایی و اورژانسی ندارد که نیازمند توجه ویژه‌ است.

سالاری با بیان اینکه برخی امکانات همچون دستگاه سونوگرافی، رادیولوژی و مانیتورهای لازم برای این بیمارستان تهیه می‌شود گفت: پروژه‌های نیمه تمام در حوزه بهداشت ودرمان شهرستان باید به پایان برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با توجه به فاصله طولانی ماسال به رشت نیازهای بیمارستان تامین می‌شود تا مردم برای درمان بیماری خود به همین بیمارستان مراجعه کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …