چاپ مطلب چاپ مطلب

به همت شهرداری بندر کیاشهر؛ مراسم ” شب ویڗه بندرکیاشهر” در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد

به همت شهرداری بندر کیاشهر؛

مراسم ” شب ویڗه بندرکیاشهر” در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد/

هویتهای بصری و قابلیتهای بندر کیاشهر/
خلق قطب منحصر به فرد گردشگری در خطه شمالی کشور/
خواهر خواندگی بندر کیاشهر با بندری در استان هرمزگان

تنها ۶۰ هکتار از سواحل کیاشهر را به جوانان بدهید تا کار کنند و در آن اسکله و کاربری مطابق با ضوابط ایجاد کنند

مرتض عاطفی در مراسم ویژه ‘شب ویژه کیاشهر’ و اهدای آیین کیاشهروندی در فرهنگسرای نیاوران تهران گفت: بندر کیاشهر با ظرفیتهای خاص میتواند بسان الماسی درخشان در حوزه گردشگری ملی و فراملی شناخته و بالنده شود.

اهمای خبر – مرتضی عاطفی دوشنبه شب ۸ خرداد ۱۴۰۲ در آیین کیاشهروندی افتخاری و شب ویژه کیاشهر در جمع مسئولان و رسانه های حاضر گفت: بندر کیاشهر، شهر شیلات و شالی، شهر برنج و بادام و خاویار خزر، دارای ظرفیتها و پتانسیلهای بی‌نظیری از گونه های متنوع پرندگان و بیش از پنجاه نوع پرنده مهاجر، تالاب بوجاق، جنگل، دریا، پل چوبی و مجموعه تاریخی شیلات ، دارای جایگاهی خاص و منحصر به فرد در حوزه گردشگری است که با معرفی آنها به جهان میتوان بالندگی و توسعه روز افزونی برای این بندر شاهد بود.

شهردار عاطفی گفت : ظرفیتهای بندر کیاشهر چنان پرتعداد است که در صورت ایجاد برندینگ، جذب گردشگر و سرمایه گذار و ساخت یک هتل منطبق با استانداردهای روز، در آینده نزدیک میتوانیم آن را به قطبی موفق در صنعت گردشگری تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: امیدورارم امشب ، تبدیل به ساعاتی خاطره انگیز و سرنوشت ساز برای بندر کیاشهر شود.


در این مراسم، اجرای مراسم خواهر خواندگی و تعاملات دو سویه با بندر کیاشهر و بندر خمیر با حضور دو شهردار و تبادل شیوه نامه همکاری میان آنها انجام گرفت و اعلام شد: دارا بودن ظرفیتهای خاص در سواحل دو بندر کیاشهر و خمیر میتواند منجر به شکوفایی و ایجاد راهکارهای جدید جهت توسعه و اشتغال شود.

در شب ویژه کیاشهر، آیین کیاشهروندی افتخاری برای دو چهره فعال اجتماعی و محیط زیستی با نامهای دکتر احمد محیطی طباطبایی و دکتر ایوبی برگزار و لوح شهروندی به آنان اهدا شد.

کیاشهر نیاز به تخصیص اعتبار و پول ندارد، بلکه خواهان تعامل برای بروز داشته ها و ایجاد برندینگ در خور استعدادهایش است

حاتم پور باقری، رئیس شورای اسلامی بندر کیاشهر در مراسم ویژه شب کیاشهر و آیین اهدای کیاشهروندی گفت :
توسعه بندر کیاشهر و رسیدن به به ظرفیتهایی در خور استعدادها منوط به تعامل مسئولان و دستگاههای شهری، استانی و کشوری است.
وی ضمن تبریک ایام میلاد امام هشتم(ع) و خیر مقدم به حضار گفت: این همایش با مسئولان، اهالی رسانه و دیگر حضار در راستای برندسازی و ذکر ظرفیتهای منحصر به فرد بندر کیاشهر در خطه شمالی کشور برگزار میشود.

پور باقری توضیح داد: شرکت شیلات در بندر کیاشهر از ۱۵۰ سال پیش شیلات تاسیس شده و هم‌اکنون ۱۴ بنا از مجموع ۲۴ بنای ارزشمند آن به ثبت ملی رسیده است. وی گفت: بندر کیاشهر از سالیانی قدیم دارای برق شهری و خدمات مختلف شهری برخوردار بوده و علاوه بر توسعه شهری از حیث ارزش زیست محیطی نیز دارای اهمیت است.
پورباقری اشاره داشت: بندر کیاشهر با ۲۴۰گونه پرنده مهاجر و بومی و ۷۰۰ متر پل چوبی معروف و ماندگار، اسکله‌ای متروکه و ظرفیتهای مختلف گردشگر محور،
برخورداری از ۳ هزارو ۲۶۰ هکتار پارک ملی بوجاق و چهل هکتار پارک جنگلی، ۳۷ کیلومتر ساحل، ورود دومین رود پرآب کشور و ظرفیتهایی این چنین استعداد تبدیل شدن به یک قطب گردشگری و خاص در خطه شمال کشور است.
وی اشاره داشت ظرفیتهای بندر کیاشهر ظرفیتهایی بی نظیر اما گمنام است.
رییس شورای شهر بندرکیاشهر گفت: کیاشهر نیاز به تخصیص اعتبار و پول ندارد، بلکه خواهان تعامل برای بروز داشته ها و ایجاد برندینگ در خور استعدادهایش است.

پور باقری گفت: ایجاد یک هتل با امکانات گردشگری مدرن و پدید آمدن زیرساختهای گردشگری نه تنها بندر کیاشهر را از نرخ بیکاری دو رقمی خواهند رهاند بلکه بستر ایجاد اشتغال برای سایر جوانان گیلانی نیز خواهد شد و این مهم با تعامل میان دستگاهها در جهت برندسازی و شکوفایی در حوزه گردشگری است.

پور باقری با ذکر این که کیاشهر دارای با جمعیت ۳۵ هزار نفری و ۱۸ هزاری در حوزه شهری است، گفت: تالاب کیاشهر دچار آسیب های زیست محیطی است؛ به زور نفس میکشد و کسی صدای این تهدیدات را نمیشنود!

وی اهمیت جایگاه دیانت و انسانیت در رابطه با حقوق شهروندی مورد توجه قرار داد و گفت : سه هزار هکتار از سواحل کیاشهر در اختیار سازمان محیط سازمان زیست است، تنها ۶۰ هکتار از آن را به جوانان بدهید تا کار کنند و اسکله ای ایجاد کنند برای تبدیل به مرکز ماهیگیری یا باربری و یا هر کاربری دیگر مطابق با ضوابط.

وی گفت: ایده ها برای درخشش بندر کیاشهر کم نیست و میتوان با بسترسازی برای بازدید گردشگران سرمایه گذاران صاحب ذوق شکوفایی و توسعه این منطقه را موجب شد.

رییس شورای شهر کیاشهر گفت: متاسفیم که بندر کیاشهر عقب نگه داشته شده و قابلیت هایش ناشناخته مانده است وی با اشاره به رزومه عمرانی و فرهنگی شهردار رشت گفت: در صورت تفویض اختیاراتی به شهرداری کیاشهر در زمینه توسعه بندر کیاشهر گامهای موثری میتوان برداشت.

سودآورترین رفتار برای هر سرزمین ، سودآوری فرهنگی است

در ادامه این جلسه ابراهیم نجفی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی و دکتر باغبان مدیر پروژه برندسازی بندر کیاشهر در خصوص قابلیتهای توسعه و ایجاد اشتغال نقطه نظرات خود را اعلام کردند و دکتر احمد محیطی طباطبایی، شهروند افتخاری کیاشهر در رابطه با ساختار بیولوڗیک و حساس بندر کیاشهر مطالبی را یادآور شد و گفت: نباید از منابع سرزمین استفاده کرد و سود آورترین رفتار برای سرزمین، سودآوری فرهنگی است.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان مسئول کانون جوانان رضوی گیلان اذعان کرد: …