چاپ مطلب چاپ مطلب

در گفتگوی با حسین زاده، عضو شورای اسلامی شهر رودسر مطرح شد : بررسی عملکرد ۱۰ماهه شهرداری رودسر

اختصاصی همای گیلان:این سایت بارها به دنبال ایجاد کرسی آزاداندیشی و مصاحبه های گوناگون بوده است تا مردم خود، به پاسخ سوالات و پیام های خود در زمینه عملکرد شهرداری و شورای شهر دست یابند . این بار آقای محمد حسین زاده ، عضو محترم چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رودسر جهت پاسخ به سوالات شما شهروندان فهیم میهمان ماست .

IMG_۲۰۱۴۰۷۰۷_۱۹۲۲۰۳-130x150
با توجه به اینکه شورا و شهرداری یکی از اساسی ترین اداره ها و نهادهای مردمی است که مردم شبانه روز درگیر آن هستند و سوالات زیادی جهت حق و حقوق شهروندیشان و پیگیری امورات خودشان از سمت شورای شهر که نماینده ی آنان محسوب می شوند مطرح شده است، ما نیز به جهت جلوگیری از رواج شایعات ، آگاهسازی و تنویر افکار عمومی ، برآن شدیم تا این مصاحبه اختصاصی و دوستانه را انجام دهیم .
می خوانیم گفتگوی صمیمی با این عضو شورای اسلامی شهر رودسر را …
خبرنگار : جناب حسین زاده ما مدتی است که با پیامهای مردمی زیادی نسبت به عملکرد شهرداری و شورای شهر روبرو هستیم که بعد از دریافت این پیامها تصمیم گرفتیم  به مصاحبه ی میدانی بپردازیم ، خوشبختانه و یا متاسفانه پیامهای زیادی را ضبط نمودیم که فکر میکنم در پیشبرد اهداف مدیریت شهری تاثیر گذار خواهد بود.
در ابتدا می خواهیم بپرسیم حدود ۱۰ ماه از عملکرد شهرداری می گذرد در این ۱۰ ماه شهرداری و شورای شهر رودسر چه خدماتی را ارائه نموده است ؟
پاسخ : در ابتدای امر ،زمانیکه شهرداری را تحویل گرفتیم با معضل بدهکاری روبرو بودیم و در آن زمان طلبکاران به شدت به شهرداری فشار می آورند تا مطالبات خود را وصول نمایند ؛ اکثر طلبکاران نیز کارمندان و بازنشستگان شهرداری بودند که حقوقشان مدتها بود پرداخت نشده بود ، خوشبختانه توانستیم این نارضایتی بزرگ عمومی را در داخل شهرداری مرتفع سازیم .
از طرفی قسمت اعظمی از خرابی های سطح شهر از قبیل: آسفالت ، روکش و لکه گیری و موزاییک کاری ترمیم شد . مشکلات مردم و گستردگی شهر زیاد است و ما هنوز حق مردم را نتوانستیم ادا نماییم؛ تغییراتی که در سمت میدان معلم ، خیابانهای شهرک شهید انصاری ، موزاییک کاری خیابان فلسطین ، آسفالت منطقه میان پشته و تعریض آن ، ساماندهی و آسفالت قسمتی از چافجیر که البته کامل نشده است و نگران هستیم تا وعده هایی که به مردم آن منطقه دادیم محقق نگردد از عملکرد شهرداری است.
چافجیر بعد از سالیان سال این تغییرات را به خود دیده است .گسکرمحله نیز خدمات مناسبی را در حال اجرا دارد ، آبکنار هم کار صورت گرفته است اما شرمنده مردم شهرک رجایی و احمدآباد هستیم که درصدد ارائه خدمات مناسب در آن قسمت نیز هستیم .
خدماتی که ارائه شده است یقینا در خور شأن مردم نیست و از نگاه آنان بسیار ناچیز است اما از نظر شهرداری و شورای شهر کار صورت گرفته است .
خبرنگار: خب برنامه های فرهنگی چطور ؟
پاسخ: در برنامه های فرهنگی باید به شب تاسوعای سال گذشته اشاره داشته باشیم که شهرداری و شورای شهر نقش بسزایی در اجرای این برنامه داشتند .گذاشتن سیستم صوتی در سطح شهر ، پذیرایی از میهمانان حسینی و فراخوان جمعیت، هزینه ی بزرگی بر دوش شهرداری داشت اما این برنامه در جهت تبلیغ فرهنگ عاشورایی و تاسوعایی تاثیرگذار بوده است.
در بحث ورزش نیز حق جوانهای ما بیشتر از اینهاست زیرا ما خدمتگزارشان هستیم اما خدماتی از قبیل احداث باشگاه ساحلی در ساحل رودسر ، اهداء جوائز به قهرمانان ملی ، حمایت مادی و معنوی از ورزشکاران ، تیم فوتبال باشگاه شهرداری و تیم های ورزشی دیگر کمکهای نسبی است که از سمت شهرداری صورت گرفته . البته گلایه جوانان در عدم برنامه ریزی مناسب و انسجام گروه های ورزشی و حتی حمایت عادلانه نسبت به تیم های ورزشی و قهرمانان آن برحق وجود دارد که باید تلاشمان را بیشتر نماییم وباید بیشتر از اینها صورت گیرد .
خبرنگار : خسته نباشید اصولا عملکرد زیاد انتقادات و پیشنهادات زیادی را نیز به دنبال دارد دیگر !
پاسخ : در خدمت شما هستیم
خبرنگار : آقای حسین زاده این چند مدت مطالبی در سطح شهر شایعه شده است آیا شنیده اید ؟
پاسخ : شایعات که همیشه وجود دارد ! در چه مورد !!
خبرنگار : آیا شهردار رودسر استیضاح شده است یا جلسه ای بر این مضمون برگزار شده است ؟
پاسخ : خیر –ما به ذهنمان هم چنین قضیه ای نرسیده است چه برسد به اینکه عمل نماییم و جلسه ای هم بر این مضمون برگزار نماییم ! ما امانتدار مردم هستیم سوال و جوابی از شهردار ، آن هم درباره پروژه های اجرایی صورت گرفت که بازتاب بیرونی آن بیشتر از اجرای ماموریت ذاتی ما بوده است . که این روال معمول شورا و شهرداری ها است.
خبرنگار: آن سوالات پاسخ داده شده؟ پس همه چیز سیر طبیعی خود را دارد ؟!
پاسخ: بله تعدادی که باید پاسخ داده می شد انجام شد و تعدادی دیگر شفاها توضیح داده شدو تعدادی نیز قرار است بهمراه مستندات ارائه گردد. البته ما با همگانی کردن این موضوع و نشر آن در شهر به شدت مخالف بودیم و هستیم تا تشویش اذهان عمومی صورت نگیرد – بله سیر طبیعی خود را دارد
خبرنگار : مردم می گویند شهردار به دنبال مصوبه نیست و تاکنون یک مصوبه هم نداشته است ، آِیا شهردار مصوبه ای از شورای شهر نداشته است ؟
پاسخ:خیر اینکه شهردار اصلا مصوبه ای نداشته است واقعیت ندارد ، ما روزهای یکشنبه و سه شنبه جلسه ای پربار و بعضا پر سر و صدا را داریم که قسمت اعظم این جلسات رسیدگی به درخواست ها و مصوبات شهرداری است . اما بعضا مواردی مانند آسفالت فلان خیابان و یا احداث فلان میدان بدون مصوبه بوده است .
خبرنگار : پس با این توضیحات جناب شهردار با صلاحدید خود هر پروژه ای را که بخواهند مصوب می کنند و هر کدام را نخواهند نمی کنند درست است ؟!
پاسخ : از نگاه بنده یک اختلاف نظر است ،شورای استان و استانداری و آقایانی که قوانین را تفسیر می کنند باید نظر بدهند؛ البته تفسیر به رای نشود ، نظر قانونی اعمال شود .
آقای شهردار نظرشان بر این است که اول سال یک مصوبه کلی ارائه می شود و بر همان اساس عمل می کنیم، اما بنده و برخی از دوستان شورا نظرمان بر این است ، در مجلس شورای اسلامی نیز ابتدا بودجه ی کل کشور نوشته می شود ، اما نمایندگان مجلس حتی در راهسازی و پلسازی روستاها هم مجددا نظارت و کنترل دارند و اطلاع کسب می کنند . حتی در قراردادهای همان مصوبات هم نقش ایفا می کنند ما حرفمان بر این است که باید در ریز مسائل هم نقش داشته باشیم .
خبرنگار : بالاخره آقای حسین زاده بزرگوار، ما که نفهمیدیم مشکل از کجاست ! ما فقط یک سوال کردیم و دنبال یک جواب هستیم .آنطور که قانون می گوید شهردار باید برای پروژه های عمرانی و خرید تجهیزات شهرداری با توجه به سقفی که در آن درج شده است مصوبه بگیرد ، شواهد امر نشان از این داردکه ایشان در بسیاری موارد مصوبه نگرفته اند درست است یا خیر ؟
پاسخ : انصافا در بعضی از موارد همان مواردی که اختلاف نظر وجود دارد ، درخواست مصوبه جهت اطلاع داده اند ، بنده در این باره به مسئولین امر عرض کرده ام که این امر باید مشخص شود؛ زیرا فرصتی نداریم تا بخواهیم وقتمان را صرف این کشمکش ها کنیم ؛ والا قصد شهردار، فرار از قانون نیست و قصد ما هم اذیت و آزار شهرداری نیست؛ بلکه اعمال دستورالعمل و دستورات قانون است .
خبرنگار : بسیار خب ! قضاوت با مردم ما که جواب قطعی ای دریافت نکردیم !!
خبرنگار: مردم می گویند چرا شهردار رودسر بیشتر از حد معمول تبلیغات می کند ؟! پروژه پارک شادی به کجا رسید ؟! پس چه زمان کارهای اساسی نتیجه دار آغاز می شود ؟
پاسخ : ما اعتقادمان بر این است که یک قسم از کار باید تیلیغات و گزارش عملکرد باشد ، اما بهترین تبلیغات عملکرد ماست . ما وظیفه مان عمل کردن است و باید کارمان را به بهترین وجه انجام دهیم دیگر اینکه نتیجه مطلوب باشد، به عهده ما نیست ! زیرا معتقدیم براساس برنامه و کار کارشناسی شده، اگر وظیفه مان را انجام دهیم به تکلیفمان عمل نموده ایم . .
در پروژه پارک شادی افراد زیادی برای قرارداد آمده اند اما دو مشکل اساسی وجود دارد ۱- برای ایجاد این پروژه بزرگ باید سرمایه گذاران با ارق و تعصب که به توسعه ی شهر فکر می کنند حضوریابند و اولویت با آنهاست . سرمایه گذار خارج از استان مطمئنا بیشتر به دنبال سود سرمایه گذاری خود است زیرا اگر به دنبال خدمات باشد در شهر و استان خود با تعصب خاص خود سرمایه گذاری می کند .
۲- مشکل دیگر اینکه مایک مقدار اسیر بروکراسی اداری هستیم . بروکراسی اداری ما همچنان بیمار است که مردم فکر می کنند نگاه سختگیرانه وجود دارد . البته این نگاه تاحدودی وجود دارد ، قسمت اعظمش سیکل اداری است و باید طی شود؛ اما زمانبر است و افراد را درگیر می سازد .
خبرنگار : جناب حسین زاده پس با این تبلیغات وسیع، کاری صورت نپذیرفته است ؟
پاسخ : در این زمینه بنده قبول دارم که همچنان کار کاملی صورت نگرفته است . اما باید گفت خدمات شهر به جهت رفع این نقیصه ی بزرگ، مشکلاتی را از این جهت با ایجاد شبه پارکها رفع نموده است و در ساحل رودسر نیز انصافا جایگاه مناسبی ایجاد شده است. صندلی های مناسب و سایه بان های خوب ، امکانات رفاهی و غیره ، یا همان پارک شادی نیز که به یک جنگل بزرگ تبدیل شده بود امروز مردم با آرامش می توانند در آن قدم بزنند ؛ البته حق و شان مردم بالاتر از این حرفهاست و باید بیشتر از اینها تلاش شود .
خبرنگار: بازار ماهی فروشان و عدم نتیجه آن ؟؟!!
پاسخ : شهرداری و شورای شهر به وظیفه قانونی خودش عمل کرده است هر دو در اقدام به این عمل به لحاظ رعایت مسائل بهداشتی ، رعایت نظم و انضباط شهری به درخواست کسبه ی شریف بازار ماهی فروشان مصمم بوده ایم . بعد از کارشناسی قیمت ، معرفی به بانک ، واگذاری زمین و تقسیم سهام براساس قراردادری که قبلا صورت گرفته بود و هرطور که مصوب و مورد توافق طرفین قرار گرفته بود، انجام شد . هیئت مدیره تعاونی ماهی فروشان را به بانک و سیستم اداری سازمان شیلات معرفی نمودیم ، ادامه کار به عهده ی خودشان است زیرا اعطای این تسهیلات با قبول ضمانت بانکی اش فقط به عهده شهرداری و شورای شهر بوده است، اگر معضل و موانعی در این مسیر ایجاد شده است می بایست به شورا مراجعه و مجددا در جهت رفع مشکل تمام تلاششان را انجام می دادند . حداقل بنده مطمئن هستم در جهت تاخیر این پروژه ، شورا نقشی نداشته بلکه ما در جهت اصلاح این مهم قدم برداشته ایم .
خبرنگار : حال با این تفاسیر مردم تا کی باید منتظر بمانند تکلیف این پروژه که فراتر از حد معمول توسط شهرداری تبلیغات شده است به نتیجه برسد ؟!
پاسخ : ازآنجائیکه تسهیلات بانکی صرفا به تعاونی شیلات پرداخت می شود، شهرداری بهیچوجه نمی تواند آنجا سرمایه گذار باشد و مردم باید از تعاونی ماهی فروشان پیگیر نتیجه شوند .
خبرنگار : پارکینگ طبقاتی ، تبلیغات و عدم نتیجه !!
پارکینگ طبقاتی هم همانطور که در مصاحبه های گذشته عرض کردم ما در ابتدای امر باید فرهنگ سازی نماییم تا آمادگی مردم را جهت تحقق این مهم در نظر بگیریم
خبرنگار : پس شورا و شهرداری کاری را تبلیغ می کنند که هنوز کار کارشناسی و فرهنگ سازی اش را انجام نداده اند ؟!
پاسخ : خیر پارکینگ طبقاتی یک هزینه ی میلیاردی در این شهرستان دارد ؛ یک سرمایه گذار ، چند میلیارد را می خواهد با نام پارکینگ طبقاتی سرمایه گذاری نماید که بعدها حتی نمی تواند تغییر کاربری برای رسته ی دیگری بگیرد ، به نظر بنده ریسک بزرگی است اگر این مهم صورت گرفت اما نتیجه بخش نباشد، کسی می تواند پاسخگوی آن باشد ؟! آیا مسئولین امر پاسخگو خواهند بود ؟! آیا اصلا مردم آمادگی این را دارند که پارکینگ ایجاد شود و تابلوهای حمل با جرثقیل در سطح شهر نصب شود ؟! یا اینکه همچنان با وجود پارکینگ مردم باید در چند متری پارکینگ پارک نمایند ؟!!!!
خبرنگار : آقای حسین زاده سوال هم، اینجاست اگر کار کارشناسی شده صورت نگرفته پس چرا تیلیغات صورت گرفته است ؟!
پاسخ : قبول دارم صرف تبلیغات فایده ندارد .
خبرنگار : اینطور که مشخص است اعضای شورا از پروژه پارکینگ اطلاعی ندارند! پس مشخص است این پروژه مصوبه ای ندارد و این پروژه هم مانند قریب به اتفاق پروژه های دیگر بدون مصوبه تبلیغات شده است ؟
پاسخ : ما معمولا پروژه هایی را که در حال اجرا و عملیاتی شدن است را مصوب می کنیم ؛ اشکالی ندارد تبلیغات انجام شده است تا شهرداری به این نتیجه برسد آیا سرمایه گذاری وجود دارد یا رغبت دارد که به این پروژه ورود کند ! آن موقع به شورا جهت دریافت مصوبه ارجاع دهد. که تاکنون در این زمینه مراجعه ای به شورا نداشته ایم .
خبرنگار : پروژه ۳۵ متری (باقرآباد و چافجیر ) عدم نتیجه!؟
پاسخ : پروژه ۳۵ متری یک طرح کلان و در حد طرح ملی است که در توان شورای شهر و شهرداری رودسر نیست تا اجرایی شود ، همه باید همت کنند زیرا خرید زمینهای زراعی ، باغات ، مناطق مسکونی در این پروژه بر ما ثابت کرد که کار بسیار سنگینی است، اما در این منظر اختلاف نظرهایی وجود دارد ، نظر ما بر این است بزرگراه ساحلی از پشت بیمارستان به سمت مسیر احمدآباد، چافجیر، باقرآباد، منتهی به کمربندی بررسی شود و در ادامه ی آسفالت فعلی ساحل ، جاده ای به سمت ساحل گسکرمحله با جانمایی دو دهانه پل جهت رفع ترافیک درون شهری اجرا شود .
خبرنگار : پس قبول دارید که در پروژه ۳۵ متری هم کار کارشناسی شده صورت نگرفته بود ؟
پاسخ : این پروژه بعلت هزینه بالا، خرید زمینهایش در شرایط فعلی شهرداری، مقدور نیست. اما باید بگویم بلی کار کارشناسی شده صورت نگرفته بود. قرار بر این بود بخشی از زمینهای معروف به وادی رضوان جنب دانشگاه آزاد بصورت تهاتر و معوض به صاحبان زمین در مسیر جاده عبوری، واگذار شودکه این مسئله تحقق نیافت. بنده از اول هم این اعتراض را داشتم که تهاتر آن زمینها برای باقرآباد امکانپذیر نیست و باید جای دیگری، زمین خریداری می شد تا این تهاتر صورت می گرفت یا بودجه ی نقدی به وجود می آمد تا مردم منطقه چافجیر و احمدآباد بر سر معامله بیایند .
خبرنگار : وادی رضوان به کجا رسید ؟ واقعا در این بحث دچار مشکل بزرگی هستیم و رسیدگی ای دیده نشده است !
پاسخ : آخرین جلسه ای که با حضور فرماندار و شهردار و شورای شهر و یکی از روحانیون به عنوان معتمدشهر (حاج آقا تجلی ) و دو تن از اعضای هیئت امنای گلزار شهدا برگزار گردید، پیشنهاداتی تحت عنوان دعوت از خیرین و استفاده از کمکهای شهرداری و فرمانداری نسبت به خرید زمین برای قبرستان در مکانی دیگر یا توسعه ی حاشیه های همین قبرستان فعلی داده شد ، شهرداری نیز متعهد شد با توجه به اینکه قسمتی از زمینهای وادی رضوان در اختیارش قرار گرفته ؛ در تهیه، ساخت و آماده سازی قبرستان مساعدت ویژه ای نماید.
خبرنگار : مردم می گویند “شهرداررودسر برای زیباسازی شهر کارهای خوبی انجام داده است ، اما درد ما فقط زیباسازی شهر نیست ! آقای شهردار! رودسر فقط گسکرمحله نیست و تنها ورودی اش آنجا نیست! بلکه میان پشته هم هست ! رودسر شهرک رجایی دارد احمدآباد دارد آبکنار دارد ، محله های قدیمی دارد ! پیشنهاد ما این است شورا بیشتر بر عملکرد شهرداری رسیدگی نماید ” نظر شما درباره این پیام مردمی چیست ؟
پاسخ : اینکه می گویند درد ما فقط زیباسازی نیست ! چرا اتفاقا یکی از معظلات ما این جلوه های نازیبای بعضی از نقاط شهر است . ولی آیا همه مشکلات ما زیباسازی است ؟ خیر ما مشکلات بیشتر از اینها هم داریم ، این که جاهایی خدمت شده است، الحمدلله رب العالمین ، ما به تکلیفمان عمل کردیم . اینکه جاهایی هنوز به وظیفه مان عمل نکردیم، باید جدیت داشته باشیم ، تلاش کنیم تا جاهایی که مطرح کردید رسیدگی شود و نقاط ضعف تقویت و جبران شود. این بدین معنا نیست که اثبات جاهایی که وظایف ما بوده، به معنای نفی جاهای انجام نشده باشد! بلکه باید تلاش کنیم تا ثابت کنیم و تکلیفمان را ادا نماییم .
همه ی نقاط شهر و همه ی شهروندان عزیز ، الحق و الانصاف در منظر ما دارای حرمت، عزت و برابرعدالت مساوی هستند، اما در عین حال شرمنده بعضی از شهروندان هستیم .
خبرنگار : آقای حسین زاده واقعا چرا به مسئله ی کمپوست رسیدگی نمی کنید ؟ مردم به شدت از این مسئله گله مند هستند و می گویند “در شهرهای مختلف در بحث دفع زباله دچار مشکل هستیم .با وجود کارخانه کمپوست در شهر ما که یک پروژه ی ملی است تاکی باید متحمل بوی بد زباله ها باشیم و بی توجهی مسئولین را شاهد باشیم” ؟!
پاسخ : شهردار جلساتی را با حضور ما شکل داده است و بعضی از جلسات هم بدون حضور ما در استانداری تشکیل شده است ، در جلسات استانداری که حضور نداشته ایم، قاعدتا نظری نمی توانیم بدهیم اما در جلسات ما هیچگونه اختلافات فردی و شخصی وجود ندارد فقط یک بحث استاندارد سازی مطرح است که محیط زیست، پژوهشگاه بهداشت و معاونت عمرانی استانداری در آن نقش دارند . اختلاف ما هم بیشتر بر سر همین مسئله است که شرکت تراکتورسازی، استانداردسازی خودش را همانی که انجام داده است اعلام می کند ولی مسئولین بهداشتی ، محیط زیست ، شهرداری و استانداری این استاندارد را قبول ندارند و مناسب نمی دانند. می گویند: استانداردی که از سمت شرکت انجام شده باز همان مشکلات قبلی را برای ما در آینده در پی خواهد داشت . شهردار و مجموعه ای که با این شرکت مخالف هستند، پرونده را در اختیار استانداری قرار داده اند و اکنون مسئول رسیدگی به این مسئله معاون عمرانی استانداری است .
خبرنگار : بالاخره آقای حسین زاده ، شرکت تراکتورسازی به گفته ی شما ، شرایط خاص خودش را دارد و استانداری و محیط زیست و شهرداری هم شرایط خاص خودشان را ! این وسط مردم باید چکار کنند و تا کی باید متحمل بوی بد زیاله ها و منظره ی زشت زباله ها در محیط زیست باشند ؟
پاسخ : کارخانه کمپوست متولی اصلی اش استانداری است! قرار بود پس از تکمیل ، تحویل شهرداری به جهت بهره برداری شود و برابر مقررات فنی و بهداشتی این کارخانه هنوز تکمیل نشده است .
خبرنگار : خب پس چرا بدون آنکه تکمیل شود استفاده شد و این مسائل بوجود آمد ؟
پاسخ : یک مدتی، آن هم در دوره های گذشته استفاده شد اما به دلیل نارضایتی مردم و عدم کارآمدی دستگاههای کارخانه که بحق هم بود کارخانه تعطیل شد. اگر اختلافی از سمت شهرداری وجود دارد یا شهردار حرفشان خیلی نافذ است که این قضیه را فعلا توانسته به این مرحله برساند یا حرفشان به حق است که استانداری پذیرفته است .
خبرنگار: آیا کسانیکه ورود نمایند تا در بحث کمپوست و نتیجه بخش بودن آن کاری انجام شود شما و شهرداری از آنان استقبال می کنید ؟
پاسخ : بله برابر توافق شهرداری و شورای شهر و استانداری آمادگی کامل وجود دارد .
خبرنگار : مردم می گویند ” آسفالت ها در سطح شهر بصورت جزعی صورت گرفته می شود و آنهایی هم که صورت می گیرد سمبل کاری می شود ، به نظافت شهر توجه زیادی نمی شود و ترافیک شهر هم هر روز بیشتر از دیروز می شود چه تدابیری اندیشیده شده است ؟
پاسخ : خب مردم که خبر از تورم و قیمت ها دارند، این افزایش قیمت ها در بحث آسفالت و عدم افزایش درآمد شهرداری در راستای افزایش هزینه ها، با همین اندازه آسفالت، ما را نیز بامعضل و مشکل شدیدی روبرو کرده است که مجبور هستیم استاندارد ۷ سانتی را رعایت نکنیم و خیلی جاها هم رسیدگی نشود . بنده هم سمبل کاری را قبول ندارم زیرا مشکلاتی را ایجاد می سازد اما واقعیت این است به همه جا نمی توانیم با شرایط فعلی رسیدگی نماییم، از توان شهرداری بر نمی آید . شهردار در حال حاضر با زمان پیش می رود تا بتواند درآمد را بالا ببرد و به مردم خدمات دهی کنیم .
خبرنگار : و نظافت شهر ؟؟ “ساعت ۲ ظهر در مرکز شهر رودسر در حین ضبط گزارش مردمی بودیم که هنگام پرسش از شهروند رودسری در زمینه نظافت شهری زیر پاهایش را نگاهی کرد و به بنده اشاره نمود که زباله های زیر پایش را نگاهی بیاندازم و گفت جواب شما کاملا مشهود است نیازی به توضیح نیست !” نظر شما چیست ؟
پاسخ : ماشاهدیم که دوستان خدمات شهر صادقانه و پرتلاش در حال فعالیت هستند بنده بارها در هرساعتی از ۲۴ ساعت شبانه روز از نیمه های شب تا وسط روز در اوج گرما کارگران را در حال کار کردن دیده ام اما قبول دارم فضای گستردگی شهر با تعداد نیروی انسانی شهرداری و امکانات تناسب ندارد که این مسئله شرمندگی اعضای شورا و مسئولین را به همراه داشته است و بایستی در این قضیه دنبال راهکار باشیم تا جبران نماییم . از آن شهروند هم عذرخواهی می کنیم .
خبرنگار : به تازگی شنیده ایم جناب شهردار خودرویی را خریداری نموده اند ، با پیگیری صورت گرفته حدود ۷۴ میلیون تومان هزینه خرید آن شده است و زانتیای شهرداری را هم بدلیل فرسودگی یک روز به مزایده گذاشتند و بعد از آن درآمد به گفته خود اعضای شورا هیچ مصوبه ای در این زمینه وجود ندارد و لزومی هم به خرید نبوده پس چطور خریداری شده است ؟
پاسخ : ما مصوبه فروش زانتیا و تبدیل به احسن کردن خودروی شهرداری را داریم جزییات آن در حال اجرا است .
خبرنگار : چطور؟! لطفا واضح توضیح می دهید ؟
پاسخ : بنده اعتقاد دارم شهرداری که میلیاردها تومان بودجه دارد وشهر به این بزرگی را مدیریت می کند، اشکالی برای خرید دیده نمی شود . بعضا ماموریت های استانی و خارج از استانی را هم دارد و از آنجاییکه خودرو قبلی شهرداری مستعمل شده بود و در ماموریت ها قابلیت بهره برداری را نداشت به تشخیص بعضی از افراد نیاز به جابجایی داشت، تصمیم بر این شد که یک خودرو با قیمت مطرح خریداری نمایند .
خبرنگار : آقای حسین زاده یعنی آقای شهردار با یک خودوری ۳۰میلیونی نمی توانستند به مسافرت های خارج از استانی بروند که این شایعات هم پیش نمی آمد و در هزینه ها هم صرفه جویی می شد ؟!
پاسخ : نظرم بر این است که شما خبرنگاران در این مسئله ورود نکنید زیرا ما اعتقاد داریم که با هزینه خرید این خودرو نه معظلی از معظلات شهر حل خواهد شد!! نه ایجاد چالش، راهکاری را در پیش روی ما قرار می دهد. این مسئله جزء اختیارات مدیریتی آقای شهردار بود که انشاله در جاهای درآمدزایی دیگر خیرو برکتی برای ما خواهد آورد .
خبرنگار : آقای حسین زاده ما زبان گویای مردم هستیم و شما نیز نماینده مردم، پس باید برای شفاف سازی اذهان عموم کامل تلاش کنیم .
پاسخ : قطعا چنین است و ما هم براین اساس در حال مصاحبه هستیم .
خبرنگار : می گویند ۵۳ نفر از شهروندان جذب شهرداری شده اند که شورای شهر اطلاعی نداشته اند شما اطلاعی از این مسئله داشتید ؟
پاسخ : آقای شهردار حضورا در جلسه ی شورا درخواست مصوبه کردند ، به جهت خلا افرادی که بازنشست شده اند در فضای سبز و کارگری نیازمند نیروی انسانی هستند . مقرر شد تعدادی نیرو بیش از ۲۰ نفر جذب وکارهای هماهنگی استانداری و بودجه توسط شهرداری صورت گیرد، بعد از آن درخواست کتبی و مصوبه صورت گیرد. اما در این میان و در لابلای سیستم اداری، تا نتیجه صورت بگیرد و به دلیل نیازمندی کار در شهرداری، تعدادی از افراد بدون مصوبه شورا جذب شده اند ولی همه این ها به عنوان کارگری روزمزد و خدماتی جذب شده اند و هیچ کدام وعده ی جذب شرکتی و استخدامی ندارند . فعلا به این عنوان مشغول هستند تا تکلیف مصوبه ی شورا و مجوز استانداری مشخص شود.
یعنی اگر همین الان شورا مصوب نکند و استانداری مجوز ندهد استمرار کارشان با مشکل روبرو خواهد شد. اما به جهت نیازمندی ضروری شهرداری به تعدادی کارگر ، شهردار تشخیص دادند این امر را انجام دهند .
خبرنگار: خارج از بحث مصوبه و عدم مجوز استانداری که خود جای تفسیر است! در بحث قانون کار، اگر این کارگران ورود کنند آن موقع شهرداری پاسخگو خواهد بود ؟
پاسخ : خدای ناکرده ، در صورت بروز مشکل قطعا دچار چالش خواهد شد .
خبرنگار : جناب حسین زاده آمادگی دارید یک سوال خارج از گود مطرح کنیم ؟
پاسخ : هر سوالی که جهت آگاهسازی و تنویر افکارعمومی است بنده پاسخگو هستم .
خبرنگار : فکر میکنم با این سوال کمی از خستگی در بیایید
پاسخ : لبخند ! خستگی برای ما معنا ندارد – بفرمایید
خبرنگار : مردم می گویند انتخابات نزدیک است و شنیده ها حاکی است ،مدیران شهری اعم از شهرداری و شورای شهر و … به دنبال کاندیداتوری هستند اما از هزینه بیت المال برای تبلیغات استفاده می کنند، نظر شما بعنوان یکی از اعضای شورا درباره این پیام چیست ؟
پاسخ : مسئولیت اصلی این سوال با خود دوستان است. اما بنده بعنوان یک فعال سیاسی در این مملکت و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نظرم بر این است ، همه آحاد ملت شریف حق دارند که در عرصه های سیاسی وارد شوند حال چه بعنوان یک اثرگذار! و چه بعنوان یک راهبر! . دوستان شهرداری و شورا وسایر افراد هم یک شخصیت از این نظام هستند که اگر برای خودشان حقی قائل شوند، حضورشان تخلف نیست. منتها ما حق نداریم از بیت المال استفاده ابزاری کنیم که قطعا انشاله انجام نمی شود . بنده چندین بار که این مسئله (انتخابات ، تبلیغات ) را از دوستان مطرح شهرداری و شورا پیگیر شدم ایشان به شدت تکذیب نمودند ما هم نباید با موضوعات این چنینی مانع پیشرفت و سد راه افراد و مانع کار اجرایی و نظارتی آنان شویم . دوستان در حال کار هستند و بهتر است ذهن خوانی نکنیم.
خبرنگار : حاجاقا حسین زاده در ابتدا عرض کردیم سوال ما خارج از گود و از سمت مردم است و وظیفه ما هم شفاف سازی است .
پاسخ : بله صحیح است – بنده به شما خبرنگاران حق می دهم از همه ی اوضاع و احوال خبر داشته باشد و مراقبت کنید اما واقعا در حال حاضر آقای شهردار و دوستان شورا به کار شهروندان و خدمترسانی به آنان مشغول هستند .
خبرنگار : آقای حسین زاده شنیده ایم که شما هم می خواهید در این عرصه خطیر ورود نمایید درست است ؟
پاسخ : بنده یک مربی سیاسی و فعال سیاسی هستم. به نظرم حق هر شهروندی است که ورود نماید. از شورا ، شهردار ، مدیران و شهروندان و … همه ی ملت در جهت مشارکت بیشتر با فعالسازی سیاست بیشتر، همراه بارعایت قوانین نظام جمهوری اسلامی ، تبعیت از کلام رهبری، سلامت در کار می توانند وارد شوند و حقشان را ادا نمایند .
خبرنگار: خب به مباحث تخصصی خودمان وارد می شویم “حاجاقا شما شهرداری را با چه مقدار بدهی دریافت نمودید و بعد از گذشت ۱۰ ماه گفتنی است ۱۰ میلیارد تومان بدهی برجای مانده است و فکر می کنید تا پایان این دوره ی شهرداری و شورای شهر، این مقدار بدهی تقلیل می یابد یا این روند ادامه خواهد داشت ؟
پاسخ : البته ما با بدهی این شهرداری را دریافت نمودیم که یک قسمتی از کارکردهای ما با بدهکاری همراه شد . طبیعی است که کارهای اقتصادی حالت بده و بستان دارد؛ اما اینکه چه میزان اکنون بدهکار هستیم و این امار را افراد از کجا می دانند!!! ما این را منوط به پایان جلسه حسابرسی می کنیم. طبیعتا پایان هرسال ، شورای اسلامی جزء برنامه و شرح وظایف خودحسابرسی از شهرداری را دارد و ما هم بنا داریم این اقدام پسندیده به طور سالانه صورت پذیرد. پس از پایان حسابرسی دقیقا مشخص می شود که امسال درآمد ، هزینه و بدهکاری شهرداری چقدر بوده است؟ اکنون دقیق مشخص نیست که چقدر شهرداری بدهکار و چقدر طلبکار است ! زیرا حسابرسی رسمی صورت نگرفته است .
خبرنگار : اگر توجه کرده باشید ما از میدان معلم تا میدان شهرداری هیچ روزنه ی خروجی به سمت کمربندی نداریم تا جایی که ما به یاد داریم آقای شهردار در ابتدای حضورشان به بحث رینگ شهری اشاره داشتند و جاده هایی که به کمربندی منتهی می شدند چرا هنوز به نتیجه نرسیده است ؟
پاسخ : خیلی از کمربندی های شهرهای ساحلی که از این امتیاز برخوردار هستند از این حق استفاده می کنند به هر حال جز نیازمندی های شهر ماست شهر ما از داخل شهر به کمربندی باید یک روزنه هایی داشته باشد حالا اداره راه باید تدبیر کند این کار انجام شود به شکلی که هم حریم امنیتی حفظ شود، قانون در خصوص راه و شهرسازی رعایت شود و حقوق شهروندان هم حفظ شود .
خبرنگار: ما از میدان معلم تا میدان شهرداری هیچ راه خروجی ای به سمت کمربندی نداریم و مسافر بالاجبار باید وارد شهر شود و ترافیک شهری را متحمل شود این پروژه هم که مطرح است اما کاری صورت نگرفته است !
پاسخ : خوشبختانه با پیگیری های شهرداری و مسئولین ذیربط در شهرستان واستان مجوزهای لازم اخذ گردید و انشاله این پروژه ، عملیاتی و اجرایی خواهد شد .
خبرنگار: در گوشه گوشه شهر پرده هایی جهت جذب سرمایه گذار و ورود آنان نصب شده است، اما هیچ تغییری در سطح شهر جهت ورود سرمایه گذار احساس نمی شود ! در سطح کمربندی نیز پرده ای با عنوان تغییر کاربری زمینهای مزروعی به تجاری نصب شده اما در آن قسمت هم شاهد حضور سرمایه گذاری نیستیم، واقعا مشکل شهر رودسر چیست که هیچگونه تغییر اساسی در خود نمی پذیرد و سرمایه گذاری ورود نکرده است ؟
پاسخ : تبلیغات در سطح شهر قطعا در رونق اقتصادی و ساخت و سازهای موجود داخل شهر تاثیرگذار بوده است. اما آن خواسته ی ایده آل ما به طور کامل تحقق نیافته است. شاید هم چون هنوز اول راه هستیم، اما ارتباط سرمایه گذاران و رایزنی های فی مابین شورای شهر و شهرداری با آنان در حال انجام است .
خبرنگار : آقای حسین زاده سوال یکی مانده به آخر ” آیا خدماتدهی به مسکن مهر زیر نظر شهرداری است یا راه و شهرسازی ؟
پاسخ :این ساختمان ها در ابتدای امر و زمان ساخت و ساز، تحت اختیارات راه و شهرسازی بوده اما وقتی ساکنین در آن ساکن شدند جزعی از شهروندان ما محسوب می شوند و از خدمات شهری باید بهره مند شوند؛ اما متاسفانه این طرح بطور کامل تحویل داده نشده ، مردم نیز از حق شهروندی در حال استفاده هستند . ضمن وجود مشکلات فنی عمرانی و شهرسازی و معماری و تمرکز جمعیتی ، بسته بودن غرب و شرق شهرک توسط این پروژه که ساکنین شهرک را دچار معظل و نگرانی کرده است از نظر بنده بایستی مسیر مسکن مهر و کوچه های مرتبط با آن گشایش یابد. انتظار داریم مسئولین مسکن مهر یا راه و شهرسازی ورود نمایند تا این پیچیدگی در عبور و مرور رفع گردد.
خبرنگار : و سوال پایانی ! آقای حسین زاده ما تاکنون گفتگوی خوب و شفافی را داشتیم . اصولا مصاحبه در ابتدا و در پایان باید به گونه ای باشد که مخاطب رغبت به ارتباط با این مطلب برقرار نماید و شفافیت و صداقت در گفتگو به این مسئله کمک می کند. می خواهیم خیلی شفاف از شما بپرسیم آفت ها و آسیب های شهرداری رودسر را در چه می بینید و شفاف هم پاسخ می خواهیم !
پاسخ : آنچه که مسلم است شهرداری یکی از مراکز خدماترسانی به شهروندان عزیز است و محل رجوع مردم و شاید هم ملجا و پناهگاهی برای بعضی از شهروندان شود.اما در عین حال اکثر مراکزی که در آن قدرت و ثروت وجود داشته باشد، اگر خدای نکرده تهذیب و مراقبت صورت نگیرد، قطعا آسیب پذیر خواهد بود. معمولا در مراکز اقتصادی کانون های قدرت و ثروت به دنبال لابی و برای کسب منافع، دنبال سواستفاده هستند که تلاشمان در جهت زدودن این آفت در شهرداری رودسر می باشد. سعیمان بر این است امانتدار خوبی برای سلامت امانت مردم شریف رودسر باشیم .
خبرنگار : جناب حسین زاده ممنون از اینکه در این ماه و با زبان روزه چند ساعتی از وقت خود را جهت پاسخگویی به سوالات مردمی اختصاص دادید –اگر در هفته های آتی با پیامهای مردمی جدیدی روبرو شدیم امکان مصاحبه با جنابعالی وجود دارد یا انقدر خسته شدید که دیگر حاضر به مصاحبه با مانیستید !؟
پاسخ : لبخند ! سپاسگذارم –بله آمادگی کامل برای پاسخگویی و شفاف سازی اذهان عموم و ادای وظیفه وجود دارد –التماس دعا

About سردبیر ارشد

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …