چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست فرمانداری رشت در نشست با مدیر کل کتابخانه های عمومی؛ لزوم توسعه فضای کتابخانه ای با استفاده از ظرفیت خیرین در رشت

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به کمبود فضای کتابخانه ای در این شهرستان، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خیرین در عرصه کتابخانه سازی و تجهیز کتابخانه‌ها، فرصتی طلائی برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در نقاط مختلف شهرستان خواهد بود.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ دکتر حمید رضا امام پناهی در نشست با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه مقوله کتاب و کتابخوانی در ‌سلامت جوانان و جامعه موثرند‌، گفت: اگر فرهنگ کتابخوانی در شهرستان رشت شکوفا شود، به توسعه و پیشرفت این شهرستان منجر می‌شود، نهادهای فرهنگی متولی ترویج مطالعه باید با هم‌افزایی و همکاری مشترک گام‌های محکم‌تری در این زمینه بردارند.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه کتابخانه مسکن مهر رشت، افزود: امروز سرانه فضای مطالعاتی در شهر رشت کمتر از نیم مترمربع برای هر صد نفر است که این فضای در شان مردم رشت نبوده و بایستی برای بالا بردن فضای مطالعاتی در شهرستان تمام ظرفیت ها به کار گرفته شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین در عرصه کتابخانه سازی و تجهیز کتابخانه‌ها، فرصتی طلائی برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در نقاط مختلف شهرستان خواهد بود.

پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه ضمن تبریک انتصاب فرماندار رشت، یکی از مهمترین مقوله های فرهنگی را ایجاد زیرساخت کتابخانه‌ای در شهرهای استان عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین با بیان اینکه شهر ستان رشت هم اکنون دارای ۸ کتابخانه عمومی در شهر رشت و بخش های این شهرستان می باشد فضای مطالعاتی در این شهرستان را ناکافی دانست.

پریسا کرمی همچنین به پروژه کتابخانه مرکزی رشت اشاره و با بیان اینکه این کتابخانه هم اکنون با ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری قرار دارد از از حمایت مسئولین شهرستان رشت و استان در این خصوص استقبال کرد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان جلسه دبیرخانه …