چاپ مطلب چاپ مطلب

ضرورت سفرهای استانی در چیست وقتی مشکلات کشور اظهر من الشمس است؟!!

به کجا رسیده ایم که اکنون سقف توقع مردم توقف قیمت مرغ و تخم‌مرغ است!!

اختصاصی همای خبر به قلم مدیر مسئول همای خبر/  اقای رئیسی نمی خواستیم سفر شما به استانها و دیدار چهره به چهره با مردم را زیر سوال ببریم. چرا که دیدار با مردم یعنی آشنا شدن با مشکلات آنان؛ اما امروزه اینقدر مشکلات زیاد است که اگر از یک کودک ششم ابتدایی هم بپرسیدچندین نمونه نغز و جانسوز و تاسف بار را برایتان نام میبرد که برخی از آنان چنان ساده اما عمیق و اساسی است که هر دلی را به درد آورده و هر وجدان بیداری را شرمنده و حیران میسازد!
همه می دانیم که طی چند سال کالا های اساسی واولیه در کشور چندین صد برابر افزایش یافته است.
همه مطلعیم که فاصله مردم با مسئولین زمین تا آسمان است. همه اگاهیم که حال کشور از حیث اقتصادی خراب است اندر خراب . فاسد است و اندر فساد. همه باخبریم که از ارزش پول ملی ما چطور و بسرعت کاسته شده است و می دانیم که عامل اصلی آن تحریم های کمرشکن و برخی مسئولین نالایق هستند.
پس باید به هر نحو ممکن بدنبال راهی برای حل مشکلات گشت و سعی در تقویت سیاست خارجی نمود. ضمن آنکه لازم است در گزینش مدیران لایق حداکثر دقت را بخرج داد.
ملت امروزه کاملا مطلع است که بلایی که کشور روس بر سر ایران آورد، کمتر از تاوان عهدنامه گلستان وترکمانچای نیست.
در خبرها یکی از پژهشگران اقتصادی گفته بود: «میزان سرمایه گذاری کشور چین طی پنچ سال اخیر در کشورهای مختلف جهان ۴۰۰میلیارد دلار است اما سهم این سرمایه گذاری در ایران صفراست.» امروزه سرعت اطلاع رسانی به شکلی است که همه میدانند “تحریم ” علاوه بر اثرات مستقیم، غیر مستقیم نیز بر پیکره اقتصاد کشور ضرر زده و سبب شد تا در بزنگاه ها، کشورهای دوست نما با فرصت طلبی ما را بدوشند و بقول معروف از این پشم برای خود نمدی ببافند.
جناب رییس جمهور، ملت ایران از شما می خواهند تا هر چه سریعتر نسبت به عادی سازی روابط ایران با جهان گام بردارید.

شما بهتر از ما می دانید در حالیکه کشور با کسری بودجه ۳۰۰تا۴۰۰هزار میلیارد روبروست، این سفرهای استانی جزء خرج تراشی چه می تواند باشد.و آنچه البته تغییر نمیکند وضعیت نابسامان استانهای مختلف کشور است.
شما کاملا واقفید که به دلیل کسری بودجه تورم به بالای ۵۰درصد کشیده می شود.
وزرای شما به جای چاره اندیشی در خصوص راه اندازی تولیدات کشور ساعت ها وقت خود را صرف چگونگی فروش نفت واخذ مطالبات از کشورهای بیگانه می کنند.
همچنین واقفید که ساعت های متمادی از توان دولت قبلی صرف این شد که چگونه و از چه راهی مطالبات خود را از کشورهای ژاپن، کره، عراق و…دریافت کند؛ در آخر هم راه به جایی نبرد.
ما باید ببینیم وبیندیشیم که مشکل کار کجاست.
جناب رئیسی، دشمن حقیقت ، متملقین، چاپلوسان و‌متظاهران هستند، و دوستان حقیقی دولت در واقع نقادان و منتقدین هستند که دلسوزانه درد را بیان میکنند و راهکار ارائه میدهند. چرا که منتقدین دوست ندارند کشورشان در جا بزند یا به عقب برگردد.
اقای رئیس جمهور میدانید سطح توقع مردم امروز به اندازه ای پایین امده است که میخواهند فقط چند ماه قیمت مرغ وتخم مرغ ثابت بماند و گران‌تر از این نشود؟!

جناب رییس دولت، همه ما در قبال کشور وهم وطنانمان مسئولیم و نباید مشکلات کشور را به گردن دیگران بندازیم. ما در خبرها می شنویم که هر روز وزرای محترم شما بستگان نزدیک خود یا دوستان خود را مشغول بکار می نمایند یا در سمت های کلیدی می گمارند، تا از این طریق آمار اشتغال به کار وزارتخانه ها خودرا بالا ببرند!!!

در شرایطی که دولت گذشته هم کسورات بودجه خود را از جیب مردم تامین میکرد و از طریق افزایش قیمت ارز،طلا و بورس….
آقای رییسی شما وعده سر و سامان به بازار بورس داده بودید و جمع کثیری از مردم بیگناه که سرمایه خود را صرف این کار نموده بودند و ضرر سنگینی را متحمل شده بود ند اما می‌بینیم نه تنها بازار بورس بهتر نشد بلکه خرابتر هم شد. وعده های شما آخرین امیدهای مردم بود. اقای رئیس جمهور درد و مرضِ اقتصاد دولتی این است که رانت را وارد اقتصاد می کند. واردات را افزایش می دهدو فاسدهای اقتصادی همچون خاوری تولید می کند که با سرمایه کشور برای دولت انگلیس کار آفرینی کند و ضرر تحریم، تورم است و پرورش ادم هایی همچون بابک زنجانی و … و معضلاتی چون گم
شدن دکل های نفتی…

جناب رییس دولت، تا زمانی که تحریم ها شکسته نشود وعده ها در تاریخ می مانند و تبدیل به عمل نمی شوندو چه بسا بسیاری از کارخانجات ما به دلیل فرسودگی قطعات تعطیل گردد چنانکه تا کنون نیز شده است.

بعنوان نمونه، کشور ما جزء شش کشوری است که بیشترین مصرف کننده آب شیرین می باشد و چهارمین کشوری در جهان است که با تنش کم آبی مواجه است. بدبختانه در طول ۴دهه گذشته در کشور ما مدام تنش آبی در حال افزایش است. اما کشورهایی که سرانه ابی کمتری از ایران دارند هم تنش ابی کمتری دارندو هم چالششان نسبت به گذشته در حال کمتر شدن است یا ثابت نگهداشته شده است. یکی از علت ها مصرف زیادتر آب نسبت به سالهای گذشته صنایع پر مصرف همچون فولاد است که فرسودگی دستگاه ها کارخانجات مهمترین دلیل آن است.

و باز هم آن بیت معروف
که گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …