چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان لاهیجان: شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد .

اختصاصی همای گیلان:برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری ممنوع است.

تالاهار و سالن ها با ظرفیت ۵۰٪ خود کار کنند.
قلیان سراها تا اطلاع ثانوی تعطیل می شوند.
جلسه ی ستاد مقابله با کرونا به ریاست دکتر اکبری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد .
طی این جلسه که با حضور مدیران شهرستان صورت گرفت به اعلام وضعیت کرونا اشاره ومصوبات اعلام شد .
معاون سیاسی فرمانداری شهرستان در این جلسه با اشاره به اینکه اعلام وضعیت قرمز و سفید بر عهده ی خود شهرستان است گفت :چیزی که اعلام میشود وضعیت شهرستان لاهیجان قرمز است و رعایت همه ی پروتکل های بهداشتی قابل اجراست و از شهرداری تقاضا میشود که نسبت به گند زدایی معابر عمومی وبه ویژه حاشیه ی استخر اقدام شود و همچنین تیم نظارتی بت مسئولیت شبکه ی بهداشت وارد عمل شده زیرا به همه ی مشاغل پروتکل ها اعلام شده است و ابتدا به صورت خبر و توصیه و اگر رعایت نشد برخورد محکم صورت پذیرد.
اکبری در خصوص پلمپ واحدهای صنفی و گردشگری متخلف خاطر نشان کرد:
تالار ها و سالن ها با ظرفیت ۱/۲به کال خود ادامه دهند ،قلیان سراها تا اطلاع ثانوی تعطیل میشوند و هر کجا که شبکه ی بهداشت تایید کند با دستور دادستانی پلمپ خواهد شد .
اکبری همچنین برگزاری هرگونه مراسمات عروسی ،عزاداری و تجمعات مذهبی را ممنوع اعلام کرد و افزود :
تجمعات مذهبی در محیژ های مصوب ممنوع است به جز نماز جماعت که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گزاری اجتماعی صورت میگیرد.
وی در ادامه به وضعیت ثبت نام در حوزه ی آموزش و پرورش پرداخت و گفت:ثبت نام دانش آموزان باید به آسانی صورت گیرد و مدیران در مدارس حضور داشته باشند و به ثبت نام های ورودی زمان داده شود و احتمال این که مدارس به صورت حضوری کار خود را آغاز کنند بسیار کم است .
اکبری به اهمیت موضوع استفاده از ماسک اشاره کرد وگفت :
همه ی ادارات دولتی ،شهرداری ها ، بانک هاو مراکز عمومی که خدمات ارائه میدهند باید از ماسک استفاده کنند و حتی به ارباب رجوعی ک ماسک نداشته باشد خدمات ارائه نمیشود .
در پایان به موضوع آرامستان خالوباغ اشاره کردو گفت :آرامستانهای فعلی لاهبجان دیگر پاسخگوی تدفین بیماران کرونایی نمی باشد ،آرامستان نیاز اساسی و ضروری برای شهرستان است که در این خصوص اقدامات خوبی برای آرامستان خالو باغ انجام شد .

خبرنگار:شقایق و آتنا کیهان

باکانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

 

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …

One comment

  1. ده ساله که قراره آرامستان احداث بشه. آسید محمد و آسید مرتضی دیگه داره تکمیل میشه. با این موج کرونا و مرگ و میر اوضاع از کنترل خارج میشه و بیماری گسترش پیدا می کنه. الان ۱۵مهره و این خبر مال تیرماهه. مسئولین گزارش بدهند که چیکار کردند. سپاس از همای خبر.