چاپ مطلب چاپ مطلب

مشارکت حداکثری را دریابیم که روی کارآمدن یک دولت قوی با پشتوانه ی مردمی برای احقاق حقوق آحاد ملت و حفاظت از امنیت و منافع ملی الزامی ست. وفاداران به نظام و انقلاب، تکلیف خود را می دانند، مرددها کمی بیاندیشند…! تحلیلی از دکتر حسین کلهر، کارشناس مسایل سیاسی

اختصاصی همای گیلان/با نزدیک شدن تدریجی به روز ۲۸ خرداد ماه، نکته نظرات، جدلها و حرکات تبلیغاتی مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ شدت می گیرد و هر شخصی از این دیار به اقتضای نقش و جایگاه خود در جامعه ی ایرانی، شرایط را متناسب با دریافت ذهنی، سلیقه و حتی شاید منافع شخصی خود تحلیل می کند…! یکی از مشارکت گسترده و پرشور برای انتخاب اصلح می گوید و راه نجات کشور را در تلاش مجدانه برای روی کارامدن دولتی مردمی در راستای ارزشهای متعالی انقلاب می داند. دیگری بدور از جنجالها و وابستگی های سیاسی در پی تحمل فشارهای فزاینده ی اقتصادی و معیشتی، ضربه ی رکود و تورم را برگرده دارد و درمانده از تامین مطالبات و مخارج خانواده، رو به سوی ناامیدی پیش می رود. هجمه های گسترده ی تبلیغاتی و رسانه ایی دشمنان این مرز و بوم نیز مزید بر علت شده و با موج سواری روی نارسایی ها و مشکلات ناشی از مدیریت ناصحیح نظام اجرایی و اداری کشور، در صدد تسخیر افکار و اذهان مردمی ست که خسته از تنگناها، بسترهای لازم را برای هم سویی و همراهی با جنگ نرم رسانه ها داشته و بشدت تاثیر پذیرند. طیف دیگری از جامعه نیز با حمایت گسترده از دولت فعلی، به رفع تحریمها و گشایشهای اقتصادی و معیشتی امید بسته بودند که با بن بستهای ناشی از عهد شکنی دولت ترامپ در برجام (برنامه ی جامعه اقدام مشترک) این امیدها بر باد رفت و بسیاری از این طیف را مستاصل ساخت. نکته اینکه نوع نگاه دولت فعلی به نحوه ی اداره ی کشور و پیوند زدن تمامی مسایل داخلی (حتی آب خوردن مردم) با سیاست خارجی کشور یا مشخصا ارتباط با کد خدا! مزید بر علت شد و با غفلت از ظرفیتهای منطقه ایی و توانمندیهای داخلی، روند آسیب پذیری آحاد ملت بویژه اقشار متوسط و ضعیف را بیش از پیش تسریع نمود. بماند اینکه طیف حامی دولت بدلیل خالی بودن دستش در انتخابات اخیر تلاش نموده تا با بهره گیری از تمامی ظرفیتهای رسانه ایی و تبلیغاتی جناح خود( اعم از اعتدال گرا و اصلاح طلب)، توپ را در زمین شورای نگهبان و سخت گیری در روند احراز صلاحیتهای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بیاندازد…؟! در حالی که خود بیش از هر فرد کارشناس و آگاه دیگری می داند، ادامه ی روند فعلی یعنی تشدید فشارها علیه ملت و نظام و در نهایت تسریع در روند اجرای برنامه های شوم طراحی شده از سوی نظام سلطه که تجزیه، تخریب و بی خانمانی مردم از نتایج غایی آن توطئه ها خواهد بود….!؟ خوانندگان گرامی در این رابطه می توانند به استراتژی صاحب نظران بنام اندیشکده های آمریکایی از قبیل برنارد لوییس ( متوفای ماه می ۲۰۱۸ و هنری کیسینجر ۹۲ ساله یا دیگران) مراجعه کنند. فراموش نکنیم که از مجموع حدود ۵ هزار و ۵۰۰ اندیشکده ی فعال در جهان، ۲ هزار و ۲۰۰ اندیشکده فقط در ایالات متحده ی امریکا برپاست تا با لطایف الحیل راههای گسترش چتر نفوذ استکبار جهانی در اقصی نقاط عالم را فراهم نماید و در این بین ایران اسلامی بدلیل موقعیت استراتژیک، داشتن منابع غنی طبیعی و خدادادی و همچنین نفوذ فرهنگی ناشی از آرمانهای انقلاب، جایگاه ویژه ایی در سیاست خارجی آمریکای زیاده خواه و دیگر قدرتهای مطرح جهانی دارد….! با این توصیف تشریح اهمیت انتخابات و نقش آحاد ملت در روند تعیین سرنوشت آتی خود کاری ست بس دشوار و نفس گیر. حتی نگارنده ی این سطور نیز با نوشتن این مقاله، پی انواع تهمتهای افراد ناراضی و حتی منتقد ناامید از شرایط را به تن مالیده و تلاش دارد آگاهانه در راستای دفاع از منافع آحاد ملت رنج کشیده، تحلیل و روشنگری نماید.
از این که بگذریم باید ببینیم در چنین شرایط پیچیده ایی، چگونه می توان زیر رگبار هجمه های رسانه ایی و تبلیغاتی مخالفان نظام و ملت( یعنی اپوزوسیون خارج نشین ماهواره دار و نظام سلطه ی زیاده خواه) شرایط را برای تمییز سره از ناسره مهیا نمود و تاکید داشت که در سخت ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی و معیشتی، این صندوق های آراء انتخابات است که بستر را برای برون رفت از باتلاق مشکلات و تسریع در روند توسعه پایدار فراهم می کند تا کشور همراه با اراده ی عموم ملت ملت، بسوی اهداف متعالی پیش رود.

به شرط اینکه فارغ از پیشداوریها و بی توجه به تخریبهای ناشی از جنگ نرم بدخواهان، قدرت مانور و نگاه عدالت محور نامزد اصلح را در بستر جد و جهد او برای بهره گیری از منابع عظیم طبیعی، اقتصادی و انسانی دریافته و به این نتیجه برسیم که تبلور مدیریت صحیح در روند اداره ی امور کشور در بستر اتحاد و همدلی، تکیه بر نیروی عظیم مردمی و طراحی برنامه های هدفمند برای رفع فقر، فساد و تبعیض میسر می شود.
اگر در این باره به یقین رسیده باشیم نه تنها عملکرد شورای نگهبان را که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد به اقتضای شرایط و مصالح، صلاحیت افراد داوطلب در یکی از حساس ترین و سرنوشت ساز ترین انتخابات ۴۲ سال گذشته ی ایران را متناسب با منافع آحاد ملت و حاکمیت احراز نماید، به انتقاد نمی گرفتیم؛ بلکه با هوشیاری و درایت این مهم را در راستای حفاظت از منافع ملی کشورمان دریافت نموده و تلاش می کردیم نامزد اصلح را از بین ۷ داوطلب احراز صلاحیت شده انتخاب کرده و با حضوری حماسی و پرشور، زمینه های یک دولت مردمی برای ساختن ایرانی قوی را مهیا نماییم.
همگان واقفند که در میان احراز صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری، حداقل بطور نسبی نامزد تمامی سلایق سیاسی مشهود است و انچه که چشمها را خیره می کند نامزد آحاد ملتی ست که فارغ از جناح ها و وابستگی های سیاسی زیر فشار کمر شکن تورم و گرانی، روی کارآمدن دولتی فراحزبی، عدالت محور، ظلم ستیز، مردم محور و تحولخواه را انتظار می کشند….!
بنابراین به ضرس قاطع باید اعتراف کرد که: « انتخابات مظهر تجلی مشارکت ملی برای تعیین سرنوشت و جابجایی قدرت برای بهبود روند خدمت به ملت است.»
یا علی مدد
نویسنده: حسین کلهر، کارشناس مسایل سیاسی

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …