چاپ مطلب چاپ مطلب

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت:فرهنگ غلطی که متاسفانه در جامعه ما رایج شده!

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت:
هر مدیری، مدیر دیگر را مقصر میداند! این یک فرهنگ غلط است که متاسفانه در جامعه ما رایج شده!

تاج شهرستانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: باید تلاش کنیم فرهنگهای غلط را تصحیح کنیم و این امر با تلاش و به مرور صورت خواهد گرفت.

همای گیلان- تاج شهرستانی در این باره توضیح داد: اینکه هر مدیری برای فرافکنی و گریز از پاسخگویی، توپ را به زمین مدیر دیگر می اندازد، یک فرهنگ غلط است و یک عامل بازدارنده‌ی رشد اجتماعی است. رییس کمیسیون فرهنگی شورا افزود: بدیهی است برای حل یک مشکل، ابتدا باید آن را پذیرفت و هر یک از ما در هر جایگاهی که هستیم، تا مسئولیت اشتباه خود را نپذیریم، موفق به حل آن نخواهیم شد.
وی گفت: فرهنگ سازی در هر جامعه به مرور اتفاق می افتد و از نشانه های یک جامعه بالغ و سالم این است که هر یک از ما ولو در مسئولیتهای کوچک و ساده، ابتدا متوجه مسئول بودن خود  باشیم. تاج شهرستانی گفت: کلمه “مسئول ” از ریشه سئوال است. باید پاسخگو باشیم و این اخلاق ناپسند دنبال مقصر گشتن را کنار بگذاریم و مسئولیت‌های جایگاهی که در آن قرار داریم را بپذیریم.
این مدیر شهری گفت: این معضل نیاز به فرهنگ سازی دارد و قشر خبرنگار، خانواده ها و کلیه اقشار فرهنگی، بی تردید در روند فرهنگسازی‌های جامعه بسیار موثرند.

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …