چاپ مطلب چاپ مطلب

مدارس شبانه‌روزی از هدر رفتن‌ استعدادها و توانایی‌های‌ دانش آموزان مناطق‌ محروم جلوگیری می کند

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در جمع مدیران مدارس شبانه روزی ‌دوره اول و دوم متوسطه استان گفت: مدارس شبانه روزی این فرصت را فراهم می‌کند که خانواده ها از جهت حفظ امنیت فرزندان خود، آرامش داشته باشند.

همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در این جلسه که در مرکز آموزشی و رفاهی دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد، خاطر نشان کرد: در مدارس شبانه روز دانش آموزان آینده خود را روشن می بینند، چرا که تعلیم و تربیت برای آنها تعطیل نمی گردد. همچنین مدارس شبانه روزی این فرصت را فراهم می‌کنند که  خانواده ها از جهت حفظ امنیت فرزندان خود، آرامش داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلاتی نیز در این مدارس وجود دارد، اظهار داشت: از جمله این مشکلات؛ دوری از خانواده است که همراه خود مسائلی را به دنبال دارد و بخش عظیمی از افت تحصیلی دانش آموزان در این مدارس ناشی از همین دوری عاطفی از خانواده می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: اگر قرار است این دانش آموزان را برای بعد از تحصیل شان آماده کنیم باید آنها را با مهارت و حتی در ادامه نحوه کسب درآمد آشنا کنیم و در این فرآیند، مدرسه نیز باید با امکاناتش به کمک کند و نقش آفرین باشد. بنابراین می توان گفت که کمتر آسیب های اجتماعی تهدیدشان می کند.
گفتنی است در این جلسه، فرآیند اجرای طرح ها و برنامه های آموزشی و پرورشی این مدارس مورد بررسی قرار گرفت و مدیران ضمن بیان مشکلات و چالش ها،  بسته های پیشنهادی نیز برای ارتقاء سطح مدیریتی مدارس به اشتراک گذاشتند. در پایان این جلسه از مدیران فعال  مدارس شبانه روزی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …