چاپ مطلب چاپ مطلب

 اجحاف های صورت گرفته به پرسنل شهرداری جبران شود/ ۵۵۰ هزارتومان، بسته حمایتی مخصوص شب یلدا در حقوق آذرماه پرسنل شهرداری منظور گردید

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای رشت:

 با ورود مدیریت جدید؛

 اجحاف های صورت گرفته به پرسنل شهرداری جبران شود/

۵۵۰ هزارتومان، بسته حمایتی مخصوص شب یلدا در حقوق آذرماه پرسنل شهرداری منظور گردید

🔹 لوایح ارسالی از سازمانهای شهرداری به شورا با ضمیمه و مستندات ارائه شود؛ از دوباره کاریهای اداری پرهیز گردد

🔹روابط‌ عمومی شهرداری با رسانه ها به عدالت رفتار و یکپارچگی رفتار کند؛ روابط جایگزین ضوابط نشود/

مدیریت پیشین روابط عمومی، عملکرد ۸ ماه گذشته خود را به صحن علنی شورا ارائه دهد

سید شمس شفیعی عضو شورای اسلامی شهر رشت: اجازه نمی دهیم حق ...

خبر اختصاصی همای گیلان- در کمیسیون پنجاه و سوم فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت که بصورت تلفیق با دو کمیسیون بودجه و توسعه پایدار تشکیل شد، اعلام شد متاسفانه در شش ماهه اول سال، کارکنان شهرداری مورد بی توجهی مالی واقع شدند که باید جبران شود.

دکتر شمس شفیعی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جلسه این هفته کمیسیون فرهنگی که با رویکرد بودجه ای تشکیل شد گفت: شورا در دو لایحه رفت و برگشتی حمایتی پنج میلیاردی مخصوص اعیاد و مناسبتها با ردیف و بودجه برای پرسنل تعیین کرده بود؛ اما آنقدر تعلل کردند که پرداخت این مبالغ پیش از شب یلدا محقق نشد.

میرشمس شفیعی توضیح داد: از مدیریت فعلی شهرداری ممنونیم که حقوق‌های آذرماه کارکنان را به موقع پرداخت کرد.
وی گفت: اعلام میگردد که بسته حمایتی ۵۵۰ هزارتومانی شهرداری با حقوق آذر ماه پرداخت شده است اما معوقاتی از پیش، با ردیف بودجه مخصوص اعیاد و مناسبتها و همچنین مبلغ ۱۴ میلیون تومان اعتبار در قالب کارتهای هدیه  تعیین گردیده بود که با تعلل های صورت گرفته و برخی ایرادات قانونی، هنوز پرداخت نشده و بزودی محقق خواهد شد.

به گزارش  همای گیلان ( همای خبر)- دکتر شفیعی در این جلسه که به بررسی لایحه افزایش ردیف اعتبار تشریفات و تبلیغات محیطی شهرداری و چند لایحه حمایتی برای ارگانهای دیگر اختصاص داشت، تاکید کرد:  مدیریت پیشین روابط عمومی شهرداری، عملکرد هشت ماهه خود در سال ۱۴۰۱ و جزییات هزینه‌کرد بیش از سه میلیارد هزینه تخصیصی را به صحن علنی شورا ارائه دهد.

وی همچنین به مدیریت جدید روابط عمومی شهرداری توصیه کرد با رسانه های مرتبط به عدالت رفتار کرده و با رسانه هایی را که به شکل تولید محتوا، خبررسانی و به هر شکل یاریگر بخشهای مدیریت شهری هستند تحت پوشش و حمایت قرار دهد تا بتوان به ایجاد یک مجموعه سالم، پویا و مسئولیت پذیر رسانه‌ای، در حوزه مدیریت شهری رسید.

وی همچنین در این جلسه اعلام کرد: لوایح ارسالی از سوی سازمانهای شهرداری با مستندات و پیوستهای ضروری به شورا ارائه گردد و از رفت و برگشتهای وقت گیر اداری پرهیز شود.

نخستین فستیوال خوراک در رشت برگزار می‌شود

– مگر مدیران شهرداری به قوانین  اشراف ندارند که یک برگه نامه مهرو امضا شده‌ بدون پیوست و مستندات، برای تصویب  میفرستند؟!/

هادی رمضانی در جلسه این هفته کمیسیون مشترک فرهنگی، بودجه، توسعه پایدار گفت: مگر مدیران شهرداری به قوانین اشراف ندارند که یه برگ نامه با مهر و امضا به عنوان لایحه به شورا ارسال میکنند؟!

رمضانی توضیح داد: ما از سوی ادارت موازی و مراجع بالادست در مظان اتهام قرار میگیریم و گاه شهروندان از ما ناراضی خواهند شد؛ وقتی پرونده ناقصی ارجاع میخورد؛ کار باید اصولی و درست انجام شود.

وی گفت در تنظیم لوایح در شهرداری دقت گردد که شورا دچار چالش نشود؛ هر لایحه و طرح پیشنهادی برای تصویب یا رد مستلزم مستندات و پیوستهای مرتبط است. وی توصیه داشت: شهرداری در ارسال پیشنهادات و لوایح به این مهم توجه نماید.

– شهرداری رویکرد پاسخگویانه به شورا ندارد؛ میخواهید لایحه افزایش اعتبار تصویب کنیم؛ عملکرد شفاف و بی نقص ارائه بدهید/

تاج شهرستانی نیز طی سخنانی در این جلسه اشاره داشت: شاهد آن هستیم که لایحه افزایش بودجه برای تشریفات و تبلیغات محیطی به شورا ارائه شده؛ اما به شخصه باید عرض کنم بنده طی ماههای گذشته عملکرد روشن و مشخصی از روابط عمومی شهرداری ندیده‌ام…

وی گفت : ما بنا به وظیفه و به حکم وجدانِ کاری، مسئولیم که از هدر رفت بودجه پرهیز کنیم و امانت دار باشیم.

تاج شهرستانی تاکید کرد: امیدواریم با مدیریت جدید  روابط عمومی شهرداری تعامل ، یکپارچگی و شفافیت در عملکرد روابط عمومی با شورا و دیگر حوزه های مرتبط محقق گردد.

 وی تصریح کرد: مدیریت پیشین روابط عمومی، در ارائه عملکرد ضعیف بود.

خانزاده، برنامه و بودجه شهرداری نیز در این جلسه و در توضیح لایحه ارسالی گفت:

لایحه جدید با اصلاحاتی به این صورت تقدیم کمیسیون میشود که طی آن مبلغ،  از ۶۰۰میلیون  به ۵۰۰ میلیون تومان کاهش  و ردیف اعتباری نیز از بودجه عمرانی به بودجه هزینه های جاری تغییر یافته است.  خانزاده گفت: به این ترتیب از ماده ۶۸ شهرداری که صرف بودجه های عمرانی به مخارج جاری را منع میکند عدول نشده است.

خانزاده گفت: در هزینه های تشریفات حداکثر تلاش شده تا از هزینه ها و خرج کردهای غیر ضروری پرهیز شود.

رئیس جلسه تاکید داشت: افزایش یک اعتبار دو بار در سال معنایی ندارد اما به لحاظ تغییرات در مدیریت روابط عمومی و با صلاحدید اعضای کمیسیون، با این افزایش موافقت میگردد.

شمس شفیعی توضیح داد: ‌کمیسیون بودجه یکبار با افزایش اعتبار ۷۰۰ میلیونی برای روابط عمومی موافقت کرده و سوال اینجاست چرا شهردار وقت در آن زمان اعلام نکرد که این مبلغ پاسخگوی خرج کرد نخواهد بود؟!

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورا اعلام کرد: تا کنون یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بودجه روابط عمومی شهرداری اضافه شده است و در مجموع امسال ۵ میلیارد و سیصد میلیون تومان بودجه برای روابط عمومی شهرداری اختصاص یافته است.

محمدرضا فروتن، مدیر روابط عمومی شهرداری در این رابطه گفت: آنچه که مسلم است، سیاست‌های اجرایی هر سازمان را مدیریت کلان سازمان، انجام میدهد و روابط عمومی تاکنون تحت پوشش شهرداری و طبق سیاستهای اعلام شده به فعالیت مشغول بوده است.

وی گفت : روابط عمومی جدید با سازمانهای موازی از جمله سازمان فرهنگی ورزشی، در بخشهای عمرانی و فرهنگی در تعامل و گفتگوست. فروتن اعلام کرد: روابط عمومی هم اکنون با تعدادی نزدیک به ۱۵۰ رسانه مجوزدار در ارتباط و همکاری است. وی اشاره داشت در تدارک هستیم تا با دسته بندی و ساختار مشخص برای اخبار تولیدی، گزارشات شهری، خبرهای کپی‌انتشار  و غیره براساس مصوبات و با زمان بندیهای شفاف، تسویه های مالی با رسانه ها اجرایی شود.

این مدیر شهرداری گفت: تلاش خواهد شد تا با هماهنگی دبیرخانه، پرینت پیوست های لازم برای لوایح ارسالی به شورا نیز تهیه و این اشکال در روابط عمومی و سایر سازمانها نیز مرتفع گردد.

فروتن گفت: در ماههای پیش رو چند مناسبت مهم از جمله مراسم روز رشت، دهه فجر، نیمه شعبان  در برنامه داریم که برای آنها نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …