چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان:وجود هشت هزار زندانی در گیلان/اداره زندان‌های گیلان چابک‌سازی می‌شود

همای گیلان:سید حمید حسینی در جمع کارکنان زندان‌های گیلان با اشاره به اینکه اصلاح مجرمان در گرو اقدام‌های مثبت و صحیح در زندان است اظهار کرد: صدور احکام قضایی در بحث مجازات حبس در گرو عملکرد زندان است.

وی به تورم جمعیت کیفری در قانون اشاره کرد و افزود: در قانون مجازات اسلامی در جرایم عمد و غیر عمد مجازات حبس پیش‌بینی شده و این موضوع در تورم جمعیت زندانیان تاثیرگذار است.

حسینی خواستار کاهش تورم جمعیت کیفری زندانیان شد و بیان کرد: تلاش‌ها باید در راستای حبس‌زدایی باشد و اندیشه قضات در این زمینه موثر است.

ebcba86a4bd7de90fd3e1b44db682aaf

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان از وجود هشت هزار زندانی در استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد زندانیان مذکور زیبنده گیلان نیست و زنگ خطری برای تمام مسئولان محسوب می‌شود.

وی تعداد زندانیان گیلان را از شاخص کشوری بیشتر عنوان کرد و گفت: بازداشتگاه‌های استان قابلیت نگه‌داری نیمی از زندانیان موجود را دارد.

حسینی با تاکید بر اصلاح و بازاجتماعی کردن محکومان، خاطرنشان کرد: تلاش‌ها باید در راستای برنگشتن دوباره زندانیان به زندان باشد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان به تلاش در ارتقای بخش‌های تاسیسات، تجهیزات و خدمات در زندان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری، برنامه پنجم توسعه کشور و سیاست‌های کلی قوه قضائیه از برنامه‌های محوری اداره کل زندان‌های گیلان است.

وی عبور کردن از وضعیت موجود زندان‌ها را نیازمند اختصاص اعتبارات خواند و اظهار کرد: توقع داریم در بخش ملی سازمان زندان‌ها به ما کمک کند.

حسینی استفاده از مراکز علمی در موضوع‌های پژوهشی در امور زندان‌ها را مهم عنوان کرد و افزود: اقدام‌های عمرانی و بهینه‌سازی زندان‌ها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رسیدگی به وضعیت بهداشت روحی و جسمی زندانیان از جمله برنامه‌های زندان‌های گیلان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان با تاکید بر رعایت حقوق زندانیان در نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: مراقبت پس از خروج زندانیان باید مد نظر باشد.

وی تقویت انجمن حمایت از زندانیان برای کمک و مددکاری به زندانیان و خانواده آنها را مهم دانست و تصریح کرد: خانواده زندانیان نوامیس جامعه هستند و نباید رها شوند.

حسینی عملکرد ستاد دیه گیلان را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: بستر فعالیت بیشتر ستاد دیه باید در استان فراهم شود و همکاری خیران در این عرصه مهم است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان با بیان اینکه زندان جای درنگ و مسامحه نیست گفت: اداره زندان‌های گیلان چابک‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از فناوری‌های جدید برای کنترل زندان، اظهار کرد: زندانبانی از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا است.

/فارس

About سردبیر ارشد

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …