چاپ مطلب چاپ مطلب

فراخوان مقاله برای همایش ملی تالش شناسی

همای گیلان:دبیر علمی همایش از برگزاری نخستین همایش ملی تالش شناسی در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ همزمان با هفته میراث فرهنگی به میزبانی شهرستان رضوانشهر خبر داد.

همایش تالش شناسی

ولی جهانی در تشریح این مطلب اظهار داشت: تالش با چشم اندازی زیبا، نام منطقه ای وسیع و سرسبز در شمال و شمال غرب استان گیلان است، از سویی کوه های سر به فلک کشیده البرز و از سوی دیگر دریای خزر آن را در برگرفته است. این منطقه از بخش های مختلف جلگه ای، کوهپایه ای و کوهستانی تشکیل شده است.

وی افزود: این منطقه به دلیل داشتن آثار باستانی ارزشمند و همچنین جاذبه‌های طبیعی فراوان می‌تواند بستر مناسبی جهت رشد و توسعه صنعت گردشگری باشد.

جهانی اذعان داشت: اولین کاوش های باستان شناسی ۱۱۴ سال قبل در منطقه تالش توسط ژاک دمرگان فرانسوی صورت گرفته که منجر به کشف آثار ارزشمندی از دوره های ماقبل تاریخ گردیده است ودر این راستا کاوش های باستان شناسی دیگری با هدف شناسایی فرهنگ تمدن منطقه در این حوزه انجام شد که مهمترین آنها کاوش های باستان شناسی در محوطه های باستانی وسکه و میانرود دررضوانشهر، مریان، تول، آق اولر، تندابین و… در ارتفاعات تالش توسط محمد رضا خلعتبری و نیز کاوش قلعه صلصال تالش توسط دکتر سیدمهدی میرصالحی، کاوش مسجد اسپی مزگت توسط زنده یاد رضا صدر کبیر، ولی جهانی ویوسف فلاحیان نام برد. بررسی های باستان شناسی انجام شده در این مناطق منجر به شناسایی ۱۰۰ اثر تاریخی ومیراث طبیعی این منطقه گردیده است.

این مسئول اضافه کرد: این همایش در سطح ملی با هدف میراث فرهنگی، میراث طبیعی، گردشگری، صنایع دستی و… بر جای مانده از گذشته دور در این شهرستان برگزار می شود.کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد. از پژوهشگران محترم این عرصه درخواست می شود که مقالات خود را تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۴ ارسال کنند و اعلان پذیرش مقالات ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ اعلام شده است.

رییس مرکز باستان شناسی این اداره کل گفت: در جوار این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی و فرصت های سرمایه گذاری در مناطق تالش نشین و نیز نمایشگاهی از اشیاء مکشوفه تالش از حفریات باستان شناسی منطقه وغرفه های کتب گیلان شناسی و… خواهیم داشت.

محور های همایش

تالش و میراث جهانی، میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری تالش، بررسی‏ ها و کاوش‏های باستان‏ شناسی در حوزه‌ فرهنگی منطقه تالش، کاربرد گرایش‏ های تخصصی در باستان‏شناسی منطقه تالش، تالش و منظر فرهنگی آن، بازشناسی بقاع متبرکه و ابنیه‌ مذهبی منطقه تالش، آیین‌ها و باورها، جشن‌ها و میراث معنوی منطقه تالش، هنر و صنایع‌دستی در منطقه تالش، تالش و گردشگری فرهنگی آن، روش‌ها و تدابیر حفاظت فیزیکی در آثار تاریخی منطقه تالش، ضوابط و قوانین اجرایی حاکم بر آثار و محوطه‌های باستانی منطقه تالش را از محورهای همایش یادشده عنوان کرد.

علاقمندان می توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی رشت، بعد از میدان گیل، روبروی بیمارستان رسول اکرم( ص)، ساختمان جهاد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان( مرکز باستان شناسی)، دبیرخانه همایش ملی تالش شناسی، به کد پستی: ۶۳۵۱۱- ۴۱۶۷۷، تلفن: ۳۳۷۳۲۰۶۴- ۰۱۳ و یا به نشانی دبیرخانه همایش در شهرستان رضوانشهر، میدان نماز، پارک کوثر، جنب کتابخانه مرکزی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رضوانشهر، تلفکس: ۰۱۳۴۴۶۲۷۹۲۶ و کد پستی: ۳۶۹۷۱- ۴۳۸۴۱ ارسال نمایند. در ضمن پژوهشگران گرامی می توانند مقالات خود را به آدرس ایمیل این همایش info@bastan-gilan.com ارسال نمایند.
در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به وب سایت همایش www.bastanshenasi-gilan.comمراجعه شود.

همچنین جهت مشاهده خلاصه گزارش متن زیر را دنبال کنید؛
همایش ملی تالش شناسی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در شهر رشت برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه(های) تحت پوشش:
تاریخ برگزاری: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
تاریخ برگزاری میلادی: ۲۰۱۵-۰۵-۲۰ – ۲۰۱۵-۰۵-۲۱
برگزار کننده: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان
محل برگزاری: رشت
وضعیت کنفرانس: در حال پذیرش مقاله

تاریخ‌های مهم:
مهلت ارسال اصل مقاله: ۱۳۹۴/۱/۱۵
اعلام نتایج داوری اصل مقاله: ۱۳۹۴/۱/۲۵

About سردبیر ارشد

Check Also

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است همای …